شکنجه، تجاوز، اعتراف اجباری؛ اظهارات تکان دهنده زندانیان سابق کره شمالی

شکنجه، تجاوز، اعتراف اجباری؛ اظهارات تکان دهنده زندانیان سابق کره شمالی

سازمان دیده بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود درباره ی عدم شفافیت پروسه های حقوقی در کشور کره شمالی به موضوع رواج شکنجه، تحقیر و اعتراف اجباری در سیستم بازداشت موقت این کشور پرداخته است، سیستمی که در آن به گونه ای با افراد رفتار می شود که گویی «از حیوان پست ترند».

این سازمان در گزارش خود با اشاره به گفتگوهای صورت گرفته با تعداد زیادی از بازداشتیان و مقامات سابق کره شمالی، مسأله ی شرایط غیر انسانی حاکم بر مراکز بازداشت این کشور را مورد تأکید قرار داده است.

کشور کره شمالی که بارها از سوی سازمان ملل و دیگر منتقدین به نقض گسترده ی حقوق بشر متهم شده، کشوری «بسته» است و اطلاعات زیادی درخصوص سیستم قضایی آن وجود ندارد.

مصاحبه شوندگان در صحبت های خود از بدرفتاری شدید با بازداشتیان – به صورت ضرب و شتم با چوب یا لگد زدن – به خصوص در مراحل اولیه ی بازداشت موقت گفته بودند.

زندانیان سابق کره شمالی

یک افسر سابق کره شمالی گفته: «طبق قوانین هیچ ضرب و شتمی نباید صورت گیرد اما در زمان تحقیق و بررسی و در مراحل اولیه ی بازجویی مقدماتی به اعتراف بازداشتی ها نیاز داریم.»

«به خاطر همین برای اینکه بتوانید از آن ها اعتراف بگیرید باید بزنیدشان.»

به گفته ی بازداشتیان سابق کره شمالی آن ها را مجبور می کردند ۱۶ ساعت در روز بی حرکت و به صورت زانو زده یا چهار زانو روی زمین بنشینند و کوچک ترین حرکت آن ها به تنبیه شان منجر می شد.

تنبیه ها مختلف بود، مثلاً بازداشتیان را با استفاده از دست، چوب یا کمربند چرمی مورد ضرب و شتم قرار می دادند یا آن ها را وادار می کردند  تا هزار بار دور یک زمین دایره وار بدوند.

پارک جی چیول، بازداشتی سابق گفته: «اگر من و بقیه حرکتی می کردیم (در سلول)، نگهبان ها به من یا همه ی هم‌سلولی ها دستور می دادن که دست هایمان را از لای نرده های سلول بیرون بگذاریم، بعد پشت هم با پوتین هایشان روی آن ها راه می رفتند.»

یون یانگ چیول، دیگر بازداشتی سابق گفته: «آنجا طوری با شما رفتار می کنند که انگار از حیوان پست ترید و در نهایت هم همین می شوید.»

برخی بازداشتیان زن هم از رواج تجاوز جنسی در مراکز بازداشت کره شمالی گفتند.

کیم سون یانگ، یک مغازه دار سابق پنجاه و چند ساله که در سال ۲۰۱۵ از کره شمالی گریخت، گفته در یکی از مراکز بازداشت از سوی بازجوی خود مورد تجاوز قرار گرفته بود.

به گفته ی کیم، یک افسر پلیس دیگر هم در حین بازجویی با لمس بدن او از زیر لباس هایش به او تعرض کرده بود اما او «توان مقاومت نداشت».

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود با ۸ مقام سابق کره شمالی که از این کشور گریخته بودند و ۲۲ نفر از شهروندان کره شمالی – ۱۵ زن و ۷ مرد – که از سال ۲۰۱۱ در مراکز بازداشت و بازجویی این کشور بودند مصاحبه کرده بود، زمانی که کیم جونگ اون، رهبر فعلی کره شمالی به قدرت رسید.

بازداشتی های سابقی که در این گزارش با آن ها مصاحبه شده بود همچنین درباره ی شرایط غیر انسانی حاکم بر مراکز پرازدحام بازداشت این کشور صحبت کردند. به گفته ی آن ها در این مراکز غذای بسیار کمی در اخیار بازداشتیان قرار می گرفت و تقریباً هیچ فضایی روی زمین برای دراز کشیدن یا خوابیدن وجود نداشت.

بازداشتیان به ندرت شانس حمام کردن پیدا می کردند و پتو، لباس، صابون و نوار بهداشتی برای زنان در آنجا کم بود.

به گفته ی بازداشتیان و افسران پلیس سابق کره شمالی، در این مراکز بدن بازداشتیان را شپش، ساس تختخواب و کک می گرفت.

بسیاری از بازداشتیان سابق گفتند که نگهبانان یا بازجوها بسیاری از اوقات بعد از پایان بازجویی در قبال دریافت رشوه به صورت غیر رسمی اجازه می دادند اعضای خانواده یا دوستان بازداشتیان برای آن ها غذا یا دیگر ملزومات بیاورند.

بیشتر بخوانید:

اشک های کیم جونگ اون؛ رهبر کره شمالی از مردم خود عذرخواهی کرد + ویدئو

کرونا در کره شمالی؛ تصاویری جدید و دیدنی از حال و هوای کشور کره شمالی در دوران کرونا

حقایقی جالب و خواندنی درباره همسر رهبر کره شمالی

«بریگاد شادی»؛ زنانی که خواسته های جنسی رهبران کره شمالی را برآورده می کنند

رمزگشایی از استایل رهبر کره شمالی؛ لباس‌های «کیم جونگ اون» حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

انتشار عکس هایی نادر از دوران کودکی رهبر کره شمالی و شایعاتی در مورد مادرش

وارثان تاج و تخت «کیم جونگ اون»؛ در مورد سه فرزند رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

قدرتمندترین زن کره شمالی کیست؟ با خواهر مرموز و پر نفوذ رهبر کره شمالی آشنا شوید

حکومت کره شمالی چگونه از تکنولوژی برای نگهداشتن مردم در جهل و تاریکی بهره می‌برد؟

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود