فیلم ادعای نماینده چابهار درباره تن فروشی زن سیستانی بخاطر آب

فیلم ادعای نماینده چابهار درباره تن فروشی زن سیستانی بخاطر آب

معین الدین سعیدی نماینده مردم شریف چابهار در مجلس شورای اسلامی اخیرا گفته که یک زن در سیستان و بلوچستان به منظور تامین آب شرب تمییز برای کودکانش، مجبور به تن فروشی شده است. نماینده مردم چابهار گفته که این زن پس از تن فروشی، خودکشی کرده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در پی ادعای نماینده چابهار مبنی بر تن فروشی زن فقیر سیستانی مبنی بر تامین آب شرب گفته که خودکشی زنی به این خاطر تا کنون اثبات نشده است.

خودکشی زن سیستانی بخاطر فقر و تامین آب شرب در حالی در مهر ماه پر حاشیه و جنجالی مهر ۹۹ رقم خورد که خبر خودکشی سید محمد موسوی زاده دانش آموز ۱۱ ساله شهر دیر استان بوشهر و خودکشی پرستو جلیلی آذر دانش آموز ۱۳ ساله ارومیه ای به دلیل نداشتن گوشی موبایل و نصب نرم افزار شاد آموزش و پرورش، بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است. هنوز پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان درباره علت مرگ این زن جوان سیستان و بلوچستانی، گزارشی منتشر نکرده است.

نماینده چابهار که خبر خودکشی یک زن پس از تن فروشی به منظور تامین آب شرب در استان محروم سیستان و بلوچستان را رسانه ای کرده اخیرا اعلام کرد که هر جا نیاز باشد از ادعای خود دفاع می کند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام تکذیب معاون وزیر کشور گفته که ایکاش این دوستان که اینقدر برای واکنش به صورت فوری، آماده و حاضر هستند، یک مقدار درباره تشنگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان، برنامه ریزی کنند تا شاهد فاجعه بی آبی نبوده و نباشیم. نماینده چابهار گفته که چگونه می شود اسناد و مدارکی برای خانواده ای که چهار سال قبل نیز چنین اتفاقی برای آن ها رخ داد، ارائه کرد و آبروی خانواده را خدشه دار نمود.

تن فروشی زن سیستانی
روایت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان درباره چالش آب شرب غیرقابل آشامیدن در جلسه مجلس با وزیر نیرو

نماینده مردم چابهار در مجلس که با خود آب آشامیدنی آلوده مردم منطقه‌اش را به جلسه مهر ماه با وزیر نیرو آورده بود، درخواست کرد رئیس‌جمهور و اعضای کابینه از این آب بخورند! ویدیویی که در زیر مشاهده میکنید، فیلم اظهارات نماینده شریف مردم چابهار در جلسه سوال از وزیر نیرو در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است که درباره تن فروشی زن سیستانی، افشاگری میکند.

به نظر می رسد ایران در آستانه عصر ایران ۱۴۰۰ با مشکلات عدیده ای روبرو شده که فقر و تحریم های بین المللی، شرایط را برای بسیاری از هموطنان در ۳۱ استان کشور سخت کرده است. خودکشی و خودسوزی، بخشی از واقعیت های پیدا و پنهان ایران در سال کرونایی ۱۳۹۹ است که به این چالش ها باید قربانی شدن روزانه صدها هموطن را بخاطر کووید ۱۹ هم اضافه کرد.

تن فروشی زنان در نقاط مختلف کشور بخاطر فقر، واقعیتی غیر قابل انکار در ایران آخرین سال سده پر فراز و نشیب چهاردهم هجری شمسی است. بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر هستند و قرار است از آبان ۹۹، یارانه کالایی به مبلغ ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به بیش از نیمی از جمعیت کشور اختصاص یابد تا ماه های پایانی سال ۱۳۹۹ را در روزگار گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومانی و پراید ۱۵۰ هزار تومانی و دلار ۳۳۰۰۰ تومانی به پایان برسانند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، ۲۸ خرداد ماه برگزار می شود که درصد مشارکت ایرانیان در این انتخابات، از اکنون محل چالش جریان های سیاسی کشور شده است. سند ارتقای وضعیت زنان در استان سیستان و بلوچستان، چند ماه پیش تصویب شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیر آبان ۲, ۱۳۹۹

    سگ تو روحتون با این مملکتی که درست کردین ?

  • Shahin آبان ۳, ۱۳۹۹

    سلام آقای زمانی.من شمارو استاد خودم میدونم ولی این ریزش های بورس نگرانم کرده.سهمام همشون توی منفین.یه راهنمایی میتونید بکنید؟