گانگستر تحت تعقیب ایتالیایی از ویدئوهای آشپزی اش در یوتیوب لو رفت

گانگستر تحت تعقیب ایتالیایی از ویدئوهای آشپزی اش در یوتیوب لو رفت

یک گانگستر ایتالیایی پس از ۷ سال فرار از چنگ پلیس بعد از آن دستگیر شد که پلیس او را از روی خالکوبی هایش در ویدئوهای آشپزی او و همسرش در یوتیوب، شناسایی کرد.

مارک فرن کلود بیارت ۵۳ ساله در سال ۲۰۱۴ پس از متهم شدن به قاچاق کوکائین به هلند از جانب یکی از دار و دسته های گروه مافیایی ندرانگیتا متواری شد.

گروه ندرانگیتا که خبرگزاری فرانسه از آن به عنوان بزرگ ترین سازمان مافیایی ایتالیا نام برده است، عمده ی کوکائین وارده به اروپا را در کنترل خود دارد.

پلیس می گوید بیارت را از ویدئوهای آشپزی که او و همسرش در یوتیوب می گذاشتند شناسایی و سپس دستگیر کردند. گرچه بیارت هرگز چهره ی خود را نشان نمی داد اما خالکوبی هایش در ویدئوها مشخص بودند و پلیس از این طریق توانست او را شناسایی کند.

به گفته ی مقامات، بیارت در جمهوری دومینیکن مخفی شده بود و او و همسرش از آنجا شروع به درست کردن ویدئو کرده بودند. بیارت روز ۲۴ مارس به دست نیروهای پلیس اینترپل در کشور دومینیکن دستگیر و به ایتالیا مسترد شد.

بیارت ابتدا در سال ۲۰۱۴ به دنبال صادر شدن حکم بازداشتش به کاستاریکا گریخت اما در نهایت در جمهوری دومینیکن ساکن شد که جمع زیادی از مهاجران ایتالیایی در آن زندگی می کنند.

بیارت در آنجا زندگی ساده ای در پیش گرفته بود تا جلب توجه نکند.

دستگیری بیارت بخشی از برنامه ی جدید اینترپل برای انهدام باند ندرانگیتا به نام «همکاری اینترپل علیه ندرانگیتا» است. نیروهای پلیس ایتالیا با ۱۰ کشور دیگر دنیا در همکاری هستند تا به مبارزه با مافیا کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین و واقع گرایانه ترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما [قسمت اول]

کشف کوکایین جاساز شده در دانه های قهوه در ایتالیا + ویدئو

سبک زندگی مجلل «ال چاپو»؛ ثروتمندترین قاچاقچی تاریخ و رهبر کارتل مخوف سینالوآ

منبع: insider
بدون نظر

ورود