کسب درآمد مرد آمریکایی با حبس خودخواسته و پخش زنده تصاویر خود

کسب درآمد مرد آمریکایی با حبس خودخواسته و پخش زنده تصاویر خود

تیم سی. اینزانا، مرد اهل لس آنجلس، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ روز است که خود را در یک آلونک حبس کرده و از آنجا تصویر خود را از طریق پخش زنده ی اینترنتی به صورت شبانه روزی به نمایش گذاشته است. او قصد دارد بقیه ی سال را هم در آنجا سپری کند.

اینزانا می گویند اگر پولی خوبی به او دهند حاضر است برای ۵ تا ۱۰ سال خود را در اتاقی خالی حبس کند و آنجا را از آثار هنری خود پر کند، و همه ی این اتفاقات هم به صورت شبانه روزی از طریق پخش زنده ی اینترنتی به نمایش گذاشته شود. او در این مدت بر روی تابلویی با طراحی خودش کار خواهد کرد که دست آخر به کسی که او را خریده تعلق خواهد گرفت.

اینزانا می گوید: «اثر هنری در حقیقت منم که دارم یک اثر هنری را خلق می کنم. مثل تماشای تبدیل شدن یک صفحه ی خالی به یک صفحه ی رنگ وارنگ است.»

او تصمیم خود برای پخش زنده ی اینترنتی تصاویرش به مدت یک سال را یک آزمایش عنوان کرده که جدی بودن او درمورد این پیشنهاد را هم نشان می دهد. تصاویر او در حال حاضر به طور مداوم از شبکه اجتماعی Twitch پخش می شود.

اگر ۵ میلیون دلار به اینزانا دهند ۵ سال در اتاق خواهد ماند. با این قیمت او طی ۵ سال ۲۰ تابلو تحویل خواهد داد. اگر ۱۰ میلیون دلار بدهند حاضر است ۱۰ سال در اتاق بماند که این گزینه تنها برای یک خریدار تک وجود دارد.

این پیشنهاد جایگزینی هم دارد: گزینه ای برای همه. اگر تعداد دنبال کنندگان اینزانا در Twitch به ۷ هزار نفر برسد، پیشنهادات قبلی اش را کنار می گذارد و پخش زنده ی فعلی اش را تا ۵ سال ادامه می دهد اما تا زمانی که تعداد دنبال کنندگانش کمتر از ۷ هزار نفر نشود. دنبال کردن کانال او در Twitch ماهانه ۴/۹۹ دلار هزینه دارد و تا لحظه ی نگارش این مطلب تعداد دنبال کنندگان او به ۱۰۲ نفر رسیده است.

اینزانای ۳۴ ساله می گوید این فکر به این خاطر به سرش زد که پخش زنده اینترنتی پتانسیل هایی دارد که همیشه موضوع جالب توجهی برای او بوده است.

او می گوید: «قبل از آنکه توئیچ یا پخش زنده ی یوتیوب یا اینستاگرام باشد، من علاقه ی زیادی به پخش زنده اینترنتی داشتم. کاری که من دارم می کنم در واقع عکس چیزی است که تا به حال در مورد پخش زنده اینترنتی اتفاق افتاده. تا به حال اینگونه بوده که لحظات مشخصی از زندگی مان را انتخاب می کردیم و روایتی برایش می ساختیم.»

دنبال کنندگان کانال اینزانا هر وقتی از روز می توانند پخش زنده اینترنتی تصاویر او را تماشا کنند.

از ۸ تا ۱۰ شب می توانید اینزانا را ببینید که پشت کامپیوترش نشسته و یک جلسه ی پرسش و پاسخ به راه انداخته است. در مواقع دیگر ممکن است او را در حال خوردن غذا، یا مدیتیشن، یا به راه انداختن یک مجلس رقص انفرادی ببینید که کار موسیقی آن را یکی از دنبال کنندگان جدید اینزانا انجام می دهد.

اینزانا گاهی سکوت می کند یا بر روی سفارشات هنری اش کار می کند که با افزایش دنبال کنندگانش در Twitch و تیک تاک تعداد آن ها هم بیشتر شده است. آن ها خریدار آثار هنری اینزانا هستند.

در اثری که اینزانا در حال خلق آن است چیزهایی مختلفی مثل اکریلیک یا آلومینیوم به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار می گیرند تا اثری ۳ بعدی شکل بگیرد. تابلوهایی که او در پخش زنده اینترنتی تصاویر خود خلق می کند به سبک خودش هستند.

آلونکی که اینزانا در حال حاضر خود را در آن حبس کرده در ملک خانوادگی اش قرار دارد و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون آن را ترک نکرده است. در این آلونک تختخواب، آشپزخانه، حمام و دستشویی وجود دارد. دو ماه و نیم طول کشید تا او این آلونک را برای زندگی در آن آماده کند.

اینزانا قبل از آنکه تصمیمش را برای این کار بگیرد، ماه ها با دوستان و خانواده اش صحبت کرده بود. نامزدش حامی او است و از طریق پنجره برایش غذا می آورد. به گفته ی او، این پروژه قرار نیست «خطرناک» یا «محدود کننده» باشد. اینزانا آن را پروژه ای از «زندگی و عشق» می داند.

او می گوید: «راستش را بخواهید دقیقاً نمی دانم که دارم چه می کنم. چیزهایی در من هست که در جستجو است و می خواهد دنیا را به جای بهتری بدل سازد.»

منبع: insider
بدون نظر

ورود