ماجرای سرقت گردنبند علی دایی و مجازات سنگین برای سارق + ویدیو

ماجرای سرقت گردنبند علی دایی و مجازات سنگین برای سارق + ویدیو

۷ آبان پارسال، سرقت گردنبند علی دایی خبرساز شده و کلیپ آن در شبکه های اجتماعی پیچید. آن روز دایی همراه دخترش از دفتر کارش در خیابان آصف زعفرانیه خارج شده بودند و می خواستند سوار ماشین شوند که سارقی از پشت سر به او نزدیک شد و گردنبند را از گردن وی قاپید.

در ماجرای سرقت گردنبند علی دایی ، وی با سارق درگیر می شود اما مرد جوان او را می زمین می اندازد و ترک موتور همدستش می نشیند و هر دو فرار می کنند.

حکم متهم پرونده سرقت گردنبند علی دایی اعلام شد

در پی این اتفاق، پرونده ای پیش روی قاضی بهشتی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت و با دستور او گروهی از مأموران تحقیقات را برای شناسایی و یافتن متهمان آغاز نمودند.

چهار روز پس از این ماجرا، یکی از سارقان با نام فرشید بازداشت شد. وی علاوه بر سرقت گردنبند علی دایی به سرقت از ۲۰ شهروند تهرانی دیگر اعتراف کرد.

حکم متهم پرونده سرقت گردنبند علی دایی اعلام شد

او که مدعی بود از همدستش خبر ندارد، اعتراف کرد: «من و همدستم چند وقتی می ‌شد که سرقت ‌های سریالی را شروع کرده بودیم. هر دو معتاد بودیم و انگیزه‌ مان از سرقت تهیه هزینه مواد مخدر بود. علی دایی هم کاملا اتفاقی به دام ما افتاد و نقشه قبلی نداشتیم. آن روز به ‌دنبال سوژه ‌ای می ‌گشتیم که از او سرقت کنیم و ناگهان همان لحظه علی دایی از ساختمان بیرون آمد. من به ‌دلیل این که مواد زیادی کشیده بودم او را نشناختم. همدستم برق طلایش را دید و همین ما را وسوسه کرد تا از او سرقت کنیم. البته هنگام سرقت با خودم گفتم که چقدر شبیه آقای دایی است اما با توجه به این که این روزها بدل افراد مشهور زیاد شده با خودم گفتم حتما بدل آقای دایی است. اگر می‌ دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌ شدم.»

حکم متهم پرونده سرقت گردنبند علی دایی اعلام شد

متهم که سابقه زورگیری و سرقت دارد در ادامه بازجویی ها اعتراف کرد: «ما پس از سرقت گردنبند علی دایی، آن را ۵۰ میلیون تومان فروختیم که پولش بین من و همدستم تقسیم شد اما ظاهرا قیمت اصلی گردنبند حدود ۲۵۰ میلیون تومان بود که مالخر سرمان را کلاه گذاشت.»

پس از تکمیل پرونده، سارق ۲۷ ساله در شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت محاکمه شد و به جرم مشارکت در سرقت مقرون به آزار و مشارکت در سرقت های دیگر در مجموع به ۹ سال حبس، ۱۴۸ ضربه شلاق و رد مال محکوم شد.

متهم دوم این پرونده همچنان تحت تعقیب پلیس است.

بیشتر بخوانید:

اگر در خانه یا خیابان مورد سرقت قرار گرفتیم چکار کنیم؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود