تهدید چینی ها به تحریم ماتریکس ۴ به خاطر حمایت کیانو ریوز از یک کنسرت خیریه برای تبت

تهدید چینی ها به تحریم ماتریکس ۴ به خاطر حمایت کیانو ریوز از یک کنسرت خیریه برای تبت

گروه هایی از ملی گرایان چینی در واکنش به پیوستن کیانو ریوز به یک کنسرت خیریه که توسط انجمن تبت ِ آمریکا برگزار شد، تهدید به تحریم فیلم «ماتریکس: رستاخیزها» (The Matrix: Resurrections) کردند.

انجمن تبت گروهی بین المللی از سازمان های غیرانتفاعی است که به تبلیغ و شناساندن فرهنگ تبت می پردازند و مقامات چین آن را حامی استقلال تبت می دانند. دولت چین هنوز تبت را جزئی از چین تلقی می کند، گرچه بسیاری از مردم این ناحیه خود را تحت حاکمیت دالای لاما می دانند، کسی که چین او را یک تهدید جدایی طلب تلقی می کند.

ریوز به همراه چندین هنرمند دیگر در کنسرت خیریه ی سالانه ی این انجمن شرکت کرد. پس از انتشار خبر حضور ریوز در این کنسرت، ملی گرایان چینی که حاضر در شبکه های اجتماعی، پیشنهاد کردند به تلافی این اقدام، فیلم ماتریکس ۴ تحریم شود.

یک کاربر چینی در شبکه اجتماعی ویبو (توییتر چین) در اینباره نوشت: «کیانو ریوز چطور این موضوع را درک نمی کند و در کنسرتی شرکت می کند که در حمایت از استقلال تبت برگزار شده؟ این سلبریتی ها نگران از دست دادن بازار چین نیستند؟»

یک کاربر دیگر ویبو نوشته: «می شود ماتریکس ۴ را تحریم کرد.»

کاربری هم نوشت: «از بازار چین خارج شو، متشکرم.»

تهدید چین به تحریم ماتریکس 4 به خاطر حمایت کیانو ریوز

این نخستین باری نیست که روابط پیچیده ی چین با تبت و سازمان های حامی آن، هالیوود را تحت تأثیر قرار می دهد.

برد پیت به خاطر نقش آفرینی در فیلم سال ۱۹۹۷ «هفت سال در تبت» (Seven Years in Tibet) به مدت ۲۰ سال از ورود به سرزمین اصلی چین منع شد. در این فیلم، پیت نقش یک کوهنورد اتریشی به نام هاینریش هارر را برعهده داشت که در دوره ی سلطه ی چین بر تبت، با دالای لاما دوست می شود.

ممنوعیت سفر پیت به چین در سال ۲۰۱۶ رفع شد، زمانی که فیلم «متفقین» (Allied) او – که یکی از سرمایه گذاران آن شرکت چینی هوآهوآ مدیا بود – در چین به نمایش درآمد.

فیلم «ماتریکس: رستاخیزها» پیش تر در همین ماه در چین اکران شد. این فیلم در نخستین هفته ی اکرانش ۷/۵ میلیون دلار فروش کرد و در مجموع ۱۲/۴ میلیون دلار در گیشه ی چین فروش داشت. فروش جهانی این فیلم ۱۴۸/۳ میلیون دلار بوده است.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مهمان بهمن ۱۴, ۱۴۰۰

    کاری با دلیلش ندارم ولی امیدوارم ماتریکس ۴ اینقدر فروشش کم باشه که بیخیال ساختن ادامه براش بشن. دنباله جدیدش اینقدر مذخرف بود که حتی ذهنیتم رو نسبت به سه گانه اولیه ماتریس هم خراب کرد.