رهبر کره شمالی باغبان هایش را به خاطر شکوفه نزدن گل‌ها به اردوگاه کار اجباری فرستاد

رهبر کره شمالی باغبان هایش را به خاطر شکوفه نزدن گل‌ها به اردوگاه کار اجباری فرستاد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چند باغبان را به خاطر این که چند گل، به موقع برای مراسم تولد پدرش شکوفه نکرده اند به اردوگاه کار اجباری فرستاده است.

گفته می شود که رهبر کره شمالی پس از این که می شنود که گل های «کیمجونگیلیا» که اسم شان را از پدر مرحومش، کیم جونگ ایل، گرفته اند، برای ساگرد تولد رهبر سابق کره شمالی آماده نخواهند شد، این تصمیم سختگیرانه را اتخاذ کرده است.

به گزارش Mirror، قرار بود این گل ها در مراسم امروز ۱۶ فوریه که در کره شمالی از آن با نام «روز ستاره درخشان» یاد می کنند، استفاده شوند. گفته می شود مردی پنجاه و خرده ای ساله به نام «هان» مسئولیت گلخانه را بر عهده داشته است. بنا بر گزارش ها، وی به ۶ ماه کار در اردوگاه کار اجباری محکوم شده است.

رهبر کره شمالی

کیمجونگیلیا که آن را با نام «گل نامیرا» نیز می شناسند، در سال ۱۹۸۸ توسط گیاه شناسی ژاپنی به نام کامو موتوترو برای بزرگداشت زادروز رهبر سابق کره شمالی به وجود آمده است.

از زمان درگذشت رهبر سابق کره شمالی در سال ۲۰۱۱، این گل اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. بنا بر گزارش ها به هان سفارش شده بود که گل ها را برای مراسم های «روز خورشید» (روز بزرگداشت زادروز بنیانگذار کره شمالی، کیم ایل سونگ) و «روز ستاره درخشان» آماده کند.

رهبر کره شمالی
گل‌های کیمیلسونگیا و کیمجونگیلیا

برای این کار می بایست دما و رطوبت گلخانه به دقت کنترل می شد. با این حال به خاطر کمبود هیزم، گل ها به موقع شکوفه نکرده بودند. باغبان ها به کوتاهی در قبال گل ها متهم شده اند.

مرد دیگری به نام «چوی» که مسئول دیگ های بخار بوده است به خاطر «عدم تنظیم درجه حرارت» به ۳ ماه کار در اردوگاه کار اجباری محکوم شده است. این اولین باری نیست که در پرورش این گل ها مشکلاتی به وجود می آید. پیش از این نیز گاهی این گل ها از چین وارد می شدند.

بیشتر بخوانید:

پیام تبریک ملکه بریتانیا به کیم جونگ اون به مناسبت روز ملی کره شمالی

ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون؛ آیا رهبر کره شمالی از بدل استفاده می‌کند؟

کیم جونگ اون در نمایشگاه تسلیحات نظامی به امریکا هشدار داد

کیم جونگ اون لاغرتر و غمگین تر از همیشه در تازه ترین حضور در انظار عمومی

مقلد کیم جونگ اون می‌گوید که با وجود تهدیدهای جانی همچنان ادای او را در خواهد آورد

تصاویر نگران کننده از راه رفتن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی + ویدیو

منبع: Mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد جواد خرداد ۱۷, ۱۴۰۱

    وقتی یه آدم کودن بشه رهبر نباید تعجب کرد که اگه یبوستم گرفت شربت ملین شکم و بفرسته کار اجباری