انتشار ویدیویی جدید از حضور مهسا امینی در ساختمان وزرا و تلاش برای احیای او + ویدیو

انتشار ویدیویی جدید از حضور مهسا امینی در ساختمان وزرا و تلاش برای احیای او + ویدیو

با گذشت سه روز از مرگ تلخ مهسا امینی واکنش ها به این اتفاق دردناک کماکان ادامه دارد که در ادامه به مواردی از آن ها خواهیم پرداخت. در تازه ترین اتفاق، پلیس تهران ویدیوی جدیدی از حضور مهسا امینی در ساختمان گشت ارشاد در خیابان وزرا و تلاش ها برای احیای او پیش از انتقال به بیمارستان را منتشر کرده است.

سردار حسین رحیمی درباره مرگ مهسا امینی گفته است:

فیلمی که از دوربین ها منتشر شد نیم ساعت است برای همین تقطیع شده بود. خود پلیس هماهنگ کرد مرحوم امینی به بیمارستان خصوصی اعزام شود، هر کاری توانستیم برای او انجام دادیم.

این حادثه برای ما هم ناگوار بود و به خانواده ایشان‌ تسلیت می گوییم. مردم برای خواسته هایشان به طور مرتب به پلیس مراجعه می کنند. این حجم از مراجعات ممکن است با حوادث هم همراه باشد کما اینکه ما داریم و البته این یک مورد پررنگ شده است. گشت امنیت اجتماعی اخلاقی بالغ بر ۹۰ درصد در محل معابر تذکر می دهند، ۱۰ درصد باقی می ماند که ۹ درصد از این افراد به ون سوار می شوند و تذکر در آنجا به آنها داده می شود. یک درصد از این افراد به عنوان مصادیق بد پوششی به مقر پلیس امنیت اخلاقی دلالت داده می شوند.در این مکان هم بحث بازداشت مطرح نیست، بلکه در یک سالن تعدادی از همکاران مشاور ما یک آموزش کوتاه ۳۰ دقیقه ای برای این افراد می گذارند و قانون را برای آنها بازگو می کنند.

روز سه شنبه گذشته خانم مهسا امینی به همراه ۳ نفر خانم و دو آقای دیگر که از اقوام شان بوده اند در پارک طالقانی حضور داشتند پلیس به سه نفر دیگر تذکر می دهد و در محل می پذیرند، اما از این خانم درخواست می شود به پلیس امنیت مراجعه کرده و از همراهان او می خواهند برایشان لباس مناسب بیاورند. این خانم به همراه ۵ زن دیگر و یک همکار خانم پلیس به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده و به گفته دو نفر از دختران دیگر حاضر در ون مهسا شوخی هم می کرده است.

خانم مهسا امینی و سایر دختران به کلاس منتقل می شوند تا شروع کلاس این خانم بلند شده و با همکار خانم ما صحبت می کند و به یکباره حالش بهم می خورد ایشان از همکار خانم ما می پرسد لباس من چه ایرادی دارد و همکار من می گوید ساپورت و شلوار شما مشکل دارد و بعد حال ایشان بهم می خورد. کمتر از یک دقیقه همکار بهیار ما کار رسیدگی به مهسا را آغاز می کند و دودقیقه بعد تیم موتورلانس وارد می شود و کار احیا شروع می شود و ۸ دقیقه بعد همکاران ما درخواست آمبولانس می کنند یکبار در داخل پلیس ایشان احیا می شود و ظاهرا دوبار هم در بیمارستان احیا می شود البته من نمی خواهم در این موارد ورود کنم تا پزشکی قانونی نتیجه را اعلام کند اما پلیس برای جان نجات ایشان سریعترین اقدام را انجام می دهد و بعدبه نزدیکترین بیمارستان منتقل می شوند. همکاران ما در آنجا حاضر می شوند و اعلام می کنند هر نوع خدمتی که لازم است به ایشان ارائه شود و هزینه آن برعهده پلیس است. روزانه ۳۰ گشت اماکن در سطح فروشگاه‌ها فعالیت می کنند و لباس های نامناسب را جمع آوری می کنند.

با خانواده ایشان به طور مفصل سردار اشتری و من صحبت کردیم.پلیس به عنوان ضابط عام قانون موظف است با کشف حجاب برخورد کند و براساس آیین نامه موظف به برگزاری کلاس است. مردم باید بدانند که ملاک حجاب در اماکن عمومی چیست و باید رعایت کنند همانطور که در فرانسه اگر روسری سرشان باشد به آنها خدمات ارائه نمی شود. هر شهروند باید قانون را رعایت کنند. لباس خانم امینی در هنگام بازداشت مناسب نبود البته هیچ یک از افراد همراه ایشان و خود ایشان هیچ مقاومتی در این خصوص نداشتند. درباره اینکه ایشان بیماری داشته یا نداشته ما اظهار نظر نمی کنیم.

صحبت های پدر مهسا امینی درباره مرگ دخترش

روزنامه هم‌میهن گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی تهیه کرده است.

به گفته ی این روزنامه، خانواده ی مهسا امینی اطلاعات تأیید نشده‌ ای درباره ی نحوه دستگیری و برخورد گشت ارشاد با او در اختیار هم‌میهن قرار داده‌ اند که در این گزارش نیامده است.

همچنین کانال روزنامه هم‌میهن فایلی صوتی از مصاحبه ی خبرنگار اعزامی خود با پدر مهسا امینی منتشر کرده است. این گفتگو دیروز یکشنبه ۲۷ شهریور هنگام برگزاری مراسم ختم مهسا ضبط شده است.

بنا به گفته ی این روزنامه، بخش هایی از این گفتگو به دلیل حساسیت‌ های مسئولین حذف شده و هم‌میهن قصد دارد برای پیگیری‌ های احتمالی آن ها را در اختیار نهاد قضایی قرار دهد.

خلاصه ای از این گفتگو به شرح زیر است:

او فقط گفته من شهرستانیم، من را جایی نبرید.

فیلمی که نشان دادند مورد تایید من نیست.

با اورژانس به بیمارستان بردند ولی کسی با او نرفته، برادرش را هم نگذاشتند برود.

پرستارهای بیمارستان به من می‌گفتند وقتی آوردنش بی‌نشان بود و می‌پرسیدیم این دختر کیست؟ گفتند در خیابان پیدایش کرده‌ایم.

برادرش که بیمارستان را پیدا کرد، تازه آنموقع به من زنگ زدند وگرنه ما پیدایش نمی‌کردیم.

دکترها به من گفتند اگر ۱۰ دقیقه زودتر به بیمارستان می‌رسید خون به مغزش می‌رسید و اینجور نمی‌شد.

مهسا هیچگونه بیماری نداشته و در این ۲۲ سال فقط شاید برای یک سرماخوردگی ساده درمانگاه رفته باشد.

گفتند باید همین شبانه خاکسپاری شود اما من قبول نکردم.

بخش هایی از گزارش منتشر شده در روزنامه هم‌میهن از مراسم خاکسپاری مهسا امینی (گزارش کامل را در اینجا بخوانید):

ساعت هنوز به ۱۰، موعد به خاک سپردن ژینا نرسیده بود که گفتند او را خاک کنید و بروید. خانواده اما اجازه ندادند. در آمبولانس را گرفتند و منتظر مردم ماندند.

دختردایی ژینا می گوید: «به ما گفتند که پیکرش را از سنندج به سقز می‌آورند، اما نصفه‌شب از تبریز سردرآورد. هیچ‌کس نمی‌دانست او را از تهران به کجا برده‌اند، پریشان بودیم. می‌خواستند مردم نیایند، اما مردم آمدند.»

پدر مهسا امینی می‌گوید ژینا هیچ بیماری‌ای نداشته و کسانی که می‌گویند او صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند: «او را دیر به بیمارستان بردند، آنقدر دیر بردند که سکته مغزی هم کرد. او نه صرع داشت، نه بیماری قلبی. بیشترین بیماری‌ای که داشته سرماخوردگی بوده. همه این‌ها را از خودشان درآورده‌اند. این فیلمی هم که از بازداشتگاه نشان دادند، تقطیع شده بود. چرا آن موقع که دخترم را از ون پیاده کردند، نشان ندادند؟ چرا نشان ندادند در راهروهای بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده؟ از نظر روانی به او استرس وارد کردند و این فاجعه را رقم زدند. با نظر ما گشت ارشاد جمع نمی‌شود، این تصمیم‌ها را باید در جای دیگری بگیرند. من می‌خواهم حق بچه‌ام پایمال نشود، هرکسی که این کار را کرده به سزای کارش برسد. به دادگستری تهران شکایت کرده‌ام و پرونده تشکیل شده. تا آخر پیگیری می‌کنم.»

علت مرگ مهسا امینی چه بود؟

توضیحات جدید درباره فیلم مهسا امینی در بازداشتگاه وزرا

مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره فیلم منتشر شده از لحظه بیهوش شدن مهسا امینی توضیحاتی ارائه کرد:

رسیدگی به پرونده خانم امینی با سرعت و دقت درحال انجام است. به هر جهت تلاش شده است تا تحت تاثیر این هیاهوها، تعجیل و بی‌دقتی در رسیدگی‌ها صورت نپذیرد.

ما هم اکنون هیچ پیش‌داوری نداریم و نمی‌توانیم بگوییم که ادعای کدام افراد درست و ادعای کدام یک غلط است. این مسئله موکول به آن است که تحقیقات کاملاً تمام شود و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نهایی اعلام شود.

بنابراین توصیه می‌شود که افراد پیش‌داوری نکرده و ادعایی را مطرح نکنند که فردا نتوانند آن را اثبات کنند‌. البته اختیار افراد نیز با خودشان است ولی به این دلیل که امنیت روانی جامعه بسیار مهم است، حتماً مراجع مسئول بعداً به این موضوع ورود می‌کنند.

خودم فیلم را به طور کامل مشاهده کردم؛ تقطیع شدن این فیلم به این خاطر است که این فیلم یک مقدار طولانی است و بخش‌هایی که این افراد می‌گویند تقطیع شده، بخشهای غیر مهم است. بخش‌های اساسی فیلم منتشر شده است و هیچ صحنه مهمی به غیر از آن چیزی که اطلاع رسانی شده، در فیلم کامل وجود ندارد که این افراد ادعای تقطیع شده بودن آن را مطرح می‌کنند.

آن چیزی که از این فیلم نمایش داده شده، صددرصد با فیلمی که در دوربین‌ها ضبط شده، یکسان است و هیچ صحنه‌ای نیست که ارزش پخش شدن داشته باشد و در فیلم تقطیع شده باشد.

علت مرگ مهسا امینی چه بود؟

ادعای رسانه اصولگرا درباره پرونده پزشکی مهسا امینی

برنامه «امواج شبهه» رادیو گفتگو که به رفتارشناسی رسانه‌ های بیگانه در موضوعات مختلف می‌پردازد، دیروز در قسمت جدید خود به موضوع مرگ مهسا امینی اختصاص داشت.

در قسمتی از این برنامه، دکتر مرتضی محمدیان کارشناس مسائل سیاسی و رسانه، قسمتی از پرونده پزشکی امینی در بیمارستان کسری را قرائت کرد.

محمدیان گفت: «در معاینه مشخص شد که سر، صورت و گردن فاقد آثار ضرب و جرح و فاقد شکستگی در جمجه و صورت بوده است. مهسا امینی سابقه تومور مغزی داشته و در ۵ سالگی جراحی شده که آثار جراحی در سمت راست پیشانی‌اش وجود دارد. او سابقه دیابت و مصرف چند دارو داشته است.»

همچنین رسانه خبر فوری در مطلبی با انتشار عکس هایی از سابقه پزشکی مهسا امینی مدعی شده که این دختر اهل سقز پیش تر سابقه ی بیماری و جراحی داشته است. روزیاتو اصالت این اسناد را تأیید نمی کند.

علت مرگ مهسا امینی چه بود؟

علت مرگ مهسا امینی چه بود؟

واکنش ستاد امر به معروف به مرگ مهسا امینی

بخش هایی از در بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با امضای سیدعلی خان محمدی، سخنگوی این ستاد (متن کامل بیانیه را در اینجا بخوانید):

ستاد امربه معروف و نهی از منکر همانگونه که بارها اعلام کرده است با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است و معتقد است با راهکار مناسب و بدون تنش های اجتماعی این مساله را می توان تدبیر نمود بنا به طرح جامع ستاد امربه معروف و نهی از منکر پلیس به گشت ارشاد مسولین و اقویا و در حمایتی از معتمدین مردمی تبدیل وضعیت دهد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر درعین اعتقاد به لزوم حل معضل موجود در حوزه عفاف و حجاب معتقد است در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسوول این مساله دولت باشد بلکه حل مساله عفاف و حجاب فقط به دست خود مردم با مدیریت صحیح قابل حل است و این مساله در طرح جامع عفاف و حجاب کاملا تبیبن شده است.

مجلس شورای اسلامی می بایست به صورت جدی به این مساله ورود پیدا کرده و جامعه را از التهاب بحران ها و ایجاد حوادثی که هر از چندگاهی به وقوع می پیوندد نجات دهد مجلس شورای اسلامی نباید منتظر بماند تا آمربه معروف و ناهی ازمنکری مورد ضرب و جرح و یا شهادت قرار بگیرد یا جوان بدحجابی در فرایند اعمال قانون پلیس سکته نماید بعد منفعلانه حرکتی و صحبتی نماید به قول شهید سلیمانی همه اینها فرزندان ما هستند چرا باید بین فرزندان در بی قانونی و بی مدیریتی نزاع صورت بگیرد؟

ستاد امربه معروف و نهی از منکر همچنان تاکید دارد برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد ، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می کند، البته دشمنان مایل اند همیشه تنش های اجتماعی وجود داشته باشند.

در پایان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مجددا از وقوع چنین حوادث ناگواری شدیدا، ابراز ناراحتی عمیق می کنیم و واقعآ این را درد جانکاهی می داند و به وضع موجود اعتراض می کند که چرا بعد از چهل و اندی سال هنوز بایدشاهد چنین رویدادهای تلخ و ناگواری در بلاتکلیفی های اجرا درست قانون و خلاهای ان در قصورها و تقصیرهای نهادهای خصوصا فرهنگ ساز باشیم.

ادامه واکنش چهره ها به مرگ مهسا امینی

آناهیتا همتی، بازیگر مشهور، به یاد مهسا امینی سر خود را تراشید و ویدئویی از آن در اینستاگرام خود منتشر کرد.

 

بیشتر بخوانید:

ادامه واکنش‌ها به مرگ مهسا امینی ؛ از بیانیه بیمارستان کسری تا ادعا درباره علت حادثه

فیلم لحظه وقوع حادثه برای مهسا امینی و واکنش ها به حادثه تلخ درگذشت دختر ۲۲ ساله

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • . شهریور ۲۸, ۱۴۰۱

    لطفا اضحارات کسانی که با مهسا در ون و کلاس کشتار بودند هم پخش کنید. آن ها شاهد هستند و باید در دادگاه شواهدشان ثبت شود. درضمن کار جعل این اسناد ساده است

    • امیر شهریور ۲۹, ۱۴۰۱

      برای بار صدم میگم:
      اگه قرار به قتل مرحومه امینی بود؛ ساده ترین کار این بود که براش پاپوش بدوزن و بعد اعدامش کنند. ساده ترین کار این بود یه بلایی سرش بیارن و هیچ وقت معلوم نشه چی سرش اومد.
      به وضوح مشخصه که هیچ قصد و غرضی نبوده و مرگ کاملا طبیعیه.
      اون پلیسی که زد جرج فلوید رو کشت با افتخار سرش رو بالا گرفت؛ راست راست قدم زد و خوشش بود! اگه گشت ارشاد ایشون رو کشته بود؛ دقیقا مثل همون پلیس با افتخار سر بالا می گرفت و خوشش بود.
      این بدبختا، ایشون رو بردند؛ ایشون یهو مردند. اینا حالا موندن چیکار کنند و اصلا چیکار می تونن بکنن.

      • حامد شهریور ۲۹, ۱۴۰۱

        حالت بهم نمیخوره از خودت؟
        اگر خواهر یا مادر خودت بود همین مزخرفات رو طوطی وار تکرار میکردی و از جورج فلوید میگفتی؟
        ایشون یهو مردند؟
        اگر ثابت بشه بر اثر ضربه به سرش فوت شده حاضری بیای اینجا بگی غلط کردم؟ حاضری سر نجستو از تو برف در بیاری و واسه یه ساندیس شرفتو نفروشی؟ حاضری؟

        • امیر شهریور ۳۱, ۱۴۰۱

          اگه ثابت شه؛ قتل صورت گرفته و قاتل باید محاکمه چه دیه و چه قصاص بشه.
          قتل قتل است؛ تفاوتی بین قاتل فلوید و قاتل امینی وجود نداره؛ هر چند که مرحومه امینی را برخلاف مرحوم فلوید کسی نکشته است.

  • Fa شهریور ۲۹, ۱۴۰۱

    زن کارمند از زبان بدن و حرکات دست تند استفاده کرد و در ضمن دامن کوتاه تنگ با ساپورت نبوده که بگیم و درجه ایراد حجاب در. ان حد نبوده و با چند تا سنجاق حل می شد

  • Fa شهریور ۲۹, ۱۴۰۱

    حقیقت خود عیان شود إظهار فضل چه حاجت است می شد جلوی ان با دکمه و فلان هم بیست از بهر مانتوی گشاد بلند گشت و بگیر ببند چه حاجت است دامن نبود که بگویم چون کنم بلند ،،یک سنجاق قفلی زدن را گشت نیست بلد؟؟؟با سنجاق قفلی هم می شد جلوی مانتو ببست ،،،ان زبر و رو کردن شال دختر خجل چه حاجت است
    تو ختم کن که هنر عیان شود در مجلس ختم دختر کم سن و سال داغ دوباره به مادر داغی ده و برادر حزین با پرده دری و نزاع و محاکمه چه حاجت است راحت توان پرونده مرگ را بیست کی می توان با افشای عیب خلق دهان خلائق نادان ببست داغی نیفزاییم بر دل مادر و پدر حزین ساکت شویم و کنیم عرض تسلیت و کظم غیظ باید مدارا کنی با داغدیده حزین رها کن بحث بی ابرویی و ساپورت یکبار رسول خدا حرف نزد با صدای بلند مأخوذ به حیّا رفتار کرد و پوشید عیب خلق هرگز ندرید ابروی زن زانی هم و گفت تو اشتباه می کنی نبودی این کاره و پست