والد و فرزندهای معروف دنیای سینما که در واقعیت اختلاف سنی کمی داشتند

والد و فرزندهای معروف دنیای سینما که در واقعیت اختلاف سنی کمی داشتند

هالیوود به استفاده از بازیگران بیست و چند ساله در نقش نوجوان های دبیرستانی و بازیگران سی و چند ساله برای نقش والدین آن ها مشهور است. در ادامه از عجیب ترین اختلاف سنی های میان بازیگران نقش های والد و فرزند در تاریخ هالیوود خواهیم گفت، از مادری که از پسران خود جوان تر بود تا مادر و پسر هم سن و سالی که حتی در زندگی واقعی با یکدیگر وارد رابطه ی عاشقانه شدند.

شان کانری و هریسون فورد در «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (Indiana Jones and the Last Crusade)

شان کانری در حالی در فیلم «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» نقش پدر هریسون فورد را ایفا کرد که آن ها تنها ۱۲ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

در زمان اکران این فیلم فورد ۴۷ ساله و کانری ۵۹ ساله بود، با این حال وقت هایی که کانری در فیلم فورد را «بچه» صدا می زد، باورناپذیر نبود.

مندی مور و کریسی متز، استرلینگ کی. براون و جاستین هارتلی در «این ما هستیم» (This Is Us)

مندی مور از هر ۳ بازیگر نقش دوران بزرگسالی پسرانش، کریسی متز، استرلینگ کی. براون و جاستین هارتلی در سریال «این ما هستیم» کوچک تر است.

در سریال «این ما هستیم» که با پرش های زمانی متعددی همراه است، مور رنقش ربکا پیرسون، بزرگ خاندان پیرسون و همینطور مادر رندال (استرلینگ کی. براون)، کیت (کریسی متز) و کوین (جاستین هارتلی) را ایفا می کرد.

و گرچه مور با گریم پیری اش در زمان حال ِ داستان بسیار باورپذیر بود، اما جالب می شود وقتی بدانید که او که ۳۹ سال دارد، از براون ۴۷ ساله، هارتلی ۴۶ ساله و متز ۴۲ ساله کوچک تر است.

حتی میلو ونتیمیگلیا که نقش همسر مور را در سریال ایفا می کند هم تقریباً هم‌سن و سال فرزندان شان است.

مور از بازیگران نقش های عروس و دامادش، سوزان ملچی واتسون ۴۱ ساله و کریس سالیوان ۴۲ ساله نیز کوچک تر است.

برایان کاکس و آلن راک در «وراثت» (Succession)

برایان کاکس تنها ۱۰ سال از آلن راک بازیگر نقش پسرش در سریال «وراثت» بزرگ تر است.

در سریال «وراثت» برایان کاکس نقش لوگان روی، بزرگ خاندان روی را ایفا می کرد. آلن راک نیز نقش بزرگ ترین پسر او، کانر را برعهده داشت.

با این حال، کاکس که حالا ۷۷ سال دارد، قرار بود مردی هشتاد و چند ساله به نظر برسد. از سویی دیگر، راک که ۶۶ سال دارد، اما شخصیتی که نقش آن را ایفا می کرد احتمالاً پنجاه و چند ساله بود.

شر و مریل استریپ در «ماما میا» (Mamma Mia)

شر در فیلم «ماما میا» نقش مادر مریل استریپ را برعهده داشت اما آن ها تنها ۳ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

گرچه هر دو برای سن خود بسیار خوب به نظر می رسند – شر که ۷۷ سال دارد و مریل استریپ که ۷۴ ساله است – اما با دیدن تصاویر اخیر آن ها در مراسم های فرش قرمز می توان فهمید که استفاده از آن ها در نقش مادر و دختر تا چه حد غیر منطقی بود. جالب آنکه آن ها در سال ۱۹۸۳ در فیلم «سیبک وود» (Silkwood) نقش دو دوست را ایفا کرده بودند.

ریچل مک آدامز و ایمی پولر در «دختران بدجنس» (Mean Girls)

ایمی پولر و ریچل مک آدامز تنها ۷ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند. مک آدامز وقتی در فیلم «دختران بدجنس» نقش یک دختر دبیرستانی به نام رجینا جورج را ایفا کرد، ۲۶ ساله بود.

وقتی در سال ۲۰۰۴ فیلم «دختران بدجنس» اکران شد، پولر ۳۳ ساله و مک آدامز ۲۶ ساله بود.

آنجلینا جولی و کالین فارل در «اسکندر» (Alexander)

آنجلینا جولی در ۲۹ سالگی در فیلم «اسکندر» نقش مادر کالین فارل را ایفا کرد که آن زمان ۲۸ سال داشت.

این فیلم هم گیشه شکست خورد و با بازخورد منفی منتقدان مواجه شد. اما این ناکامی احتمالاً به دلیل انتخاب بازیگر غیرمنطقی آن نبوده است که جولی و فارل را با تنها ۱۱ ماه اختلاف سنی در نقش مادر و پسر قرار داده بودند. به علاوه، آن زمان شایعه شده بود جولی و فارل با یکدیگر وارد رابطه عاشقانه شده اند.

الکسیس بلدل و لورن گراهام در «دختران گیلمور» (Gilmore Girls)

الکسیس بلدل و لورن گراهام به عمد با اختلاف سنی اندک ۱۵ ساله برای نقش مادر و دختر انتخاب شدند، چون در داستان لورلای در زمان به دنیا آوردن روری دختری نوجوان بود.

لورلای و روری گیلمور یکی از مشهورترین مادر و دخترهای سریال های تلویزیونی هستند و آن ها بیشتر شبیه به دو دوست بودند تا اعضای خانواده. طبق داستان، لورلای در نوجوانی باردار می شود و از خانه می گریزد تا روری را به تنهایی بزرگ کند.

بنابراین انتخاب گراهام و بلدل که تنها ۱۵ ساله با یکدیگر اختلاف سنی دارند، منطقی بود. با این حال، کیکو اجینا، بازیگر نقش لین، دوست روری که قرار بود هم‌سن و سال او باشد، تنها ۶ سال از گراهام کوچک تر است.

وینونا رایدر و زاخاری کوئینتو در «پیشتازان فضا» (Star Trek)

خبر انتخاب وینونا رایدر برای بازی در نقش مادر زاخاری کوئینتو در نسخه ی بازسازی سال ۲۰۰۹ فیلم «پیشتازان فضا» همه را متعجب کرد، چرا که رایدر تنها ۶ سال بزرگ تر از کوئنیتو است.

به دلیل همین اختلاف سنی کم، آن ها در زندگی واقعی تقریباً هم‌سن به نظر می رسند، اما در رایدر در حضور کوتاهش در فیلم به لطف گریم پیری ای که روی صورتش انجام گرفته بود، بسیار پیرتر از سن واقعی اش به نظر می رسید.

در حقیقت، در این فیلم رایدر ۳۸ ساله نقش مادر کوئینتوی ۳۲ ساله را ایفا کرده بود.

ترویان بلیزاریو و لزلی فرا در «دروغگوهای کوچک زیبا» (Pretty Little Liars)

لزلی فرا که نقش مادر ترویان بلیزاریو را در سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» داشت، تنها ۱۴ سال از او بزرگ تر بود. بلیزاریو هنگام بازی در فصل اول سریال یعنی زمانی که قرار بود یک دختری دبیرستانی ۱۶ ساله باشد، در حقیقت ۲۴ سال داشت. فرا نیز آن زمان ۳۸ ساله بود.

بلیک لایولی و کلی راترفورد در «دختر سخن چین» (Gossip Girl)

بلیک لایولی و کلی راترفورد یا همان سرنا و لیلی ون در وودسن سریال «دختر سخن چین» تنها ۱۹ سال اختلاف سنی دارند. بر و اساس داستان سریال لیلی در نوجوانی مادر نشده بود.

راترفورد حالا ۵۵ ساله و لایولی نیز ۳۶ ساله است.

جانی دپ و ریچل گریفیتس در «کوکائین» (Blow)

جانی دپ از ریچل گریفیتس، بازیگر نقش مادر خود در فیلم «کوکائین» ۵ سال بزرگ تر است.

فیلم «کوکائین» که محصول سال ۲۰۰۱ و درباره ی یک قاچاقچی مواد مخدر واقعی به نام جورج جانگ است، داستان خانواده ی جانگ را طی چند دهه روایت می کند. در این فیلم گریفیتس در حالی نقش مادر دپ را برعهده داشت که دپ از او ۵ سال بزرگ تر است. البته با جلوتر رفتن داستان که زندگی جانگ را چند سال بعد نشان می دهد، گریفیتس با گریم پیری در برابر دوربین ظاهر می شود.

پن بدجلی و متیو ستل در «دختر سخن چین» (Gossip Girl)

متیو ستل و پن بدجلی، پدر و پسر سریال «دختر سخن چین» تنها ۱۷ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

در هیچ کجای داستان سریال «سخن چین» به این موضوع اشاره نمی شود که روفس هامفری یا همان میتو ستل در نوجوانی پدر شده بود، امری که اختلاف سنی اندک او با پسرش دن یعنی همان پن بدجلی را باورناپذیر می کند.

لوسی هیل و هالی ماری کامبز در «دروغگوهای کوچک زیبا» (Pretty Little Liars)

لوسی هیل با هالی ماری کامبز، بازیگر نقش مادرش در سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» تنها ۱۶ سال اختلاف سنی دارد. هیل وقتی در این سریال بازی در نقش آریا که یک دختر دبیرستانی بود را آغاز کرد، خود ۲۰ ساله بود.

چهره ی هیل کمتر از سن واقعی اش به نظر می رسد و به همین دلیل است که در سال ۲۰۱۸ در حالی که ۲۸ سال داشت توانست در فیلم کمدی رمانتیک «رفیق» (Dude) بار دیگر نقش یک دختر دبیرستانی را ایفا کند.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • بازدیدکننده تیر ۱۹, ۱۴۰۲

    چرا ستایش را نگفتید که از دختر خود کوچکتر بود

  • رضا تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    هنوزم سانسور میکنید!؟
    خسته نشدید!؟
    اونا میلیون ها دلار خرج فیلم میکنن ی اثر ماندگار درست میکنن اونوقت چارتا ریشو تو این کشور …به فیلمشون

  • میلاد تیر ۲۰, ۱۴۰۲

    اسکندر مقدونی دروغ بزرگ تاریخ!