بدن ایده آل انسان در آینده دور چه شکلی خواهد بود؟

بدن ایده آل انسان در آینده دور چه شکلی خواهد بود؟

جمله ی معروف «هیچکس کامل نیست» شاید به زودی مفهوم خود را از دست دهد، چرا که داشتن بدن کامل و بی عیب و نقص برای ما چندان دور از دسترس نیست. به لطف تکنولوژی و فرآیند تکامل، انسان ها توانسته اند دوره های دشواری را بر روی کره زمین پشت سر بگذارند و از آن ها جان به در ببرند. هیچ چیز جلودارمان نیست! البته شاید جز یک چیز؛ بدن تکامل یافته اما پرنقص مان که ممکن است برای آینده ای که انتظارمان را می کشد مناسب نباشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم با توجه به بهترین ویژگی های بدنی حیوانات، بدن ایده آل انسان در آینده چگونه می تواند باشد.

۱- با داشتن گوش های گربه مانند افتادن یک سوزن را از چند کیلومتری خواهید شنید

ما انسان ها از شنوایی خوبی برخوردار نیستیم. گرچه گوش های ما به گونه ای طراحی شده اند که صداها را جمع آوری و آن ها را به گوش داخلی منعکس کنند، اما تنها گستره ی کوچکی از صداها را می شنوند. این بدان معنی است که نمی توانیم همان صداهایی را بشنویم که حیوانات دیگر قادرند به وضوح آن ها را بشنوند.

برخلاف انسان ها، گوش های کوچک و مخروطی گربه ها طوری طراحی شده که صداها و ارتعاشات را از فاصله ی دور تشخیص دهد. گوش های گربه ها می تواند به سمت صدا هم حرکت کند که دلیل آن وجود ۳۰ ماهیچه ی انعطاف پذیر است که به گربه ها این امکان را می دهد گوش های خود را ۱۸۰ درجه به سمت صداهای بسیار آرامی که برای گوش انسان غیر قابل شنیدن اند، بچرخاند.

۲- با آب و هوای «بد» خداحافظی و به پوست ماهی مرکب مانند سلام کنید

آب و هوا می تواند غیر قابل پیش بینی و نامساعد باشد. بنابراین سازگاری با تغییرات آب و هوایی می تواند ویژگی کاربردی ای برای انسان باشد. به همین دلیل بهتر است که پوستی مانند ماهی های مرکب غول پیکر داشته باشیم.

پوست ماهی های مرکب غول پیکر می تواند تغییر رنگ دهد و بر حسب محیط و خواست ماهی، خود را استتار کند. ما انسان ها هم البته تا حدودی شبیه به ماهی های مرکب هستیم، چرا که مردم مناطق گرم پوست تیره تری دارند و مردم مناطق سرد پوستی روشن تر.

۳- پشت درد را فراموش کنید و مانند گوریل ها چهار دست و پا راه بروید

پشت درد مشکلی مختص به انسان ها است. از آنجایی که انسان ها به صورت ایستاده راه می روند، بیشتر فشار ناشی از راه رفتن و ایستادن بر روی دو پا به کمر آن ها وارد می شود.

خویشاوندان نزدیک ما، گوریل ها هم اگر مثل ما راه می رفتند احتمالاً دچار کمر درد می شدند، اما به دلیل چهار دست و پا راه رفتن این مشکل را ندارند. آن ها به جای راه رفتن روی دو پا با هر چهار دست و پای خود راه می روند تا هم تعادل خود را حفظ و هم از پشت خود محافظت کنند، امری که آنها را از تجربه ی درد با بالا رفتن سن مصون نگه می دارد.

۴- با داشتن یک گردن قو مانند دیگر خبری از خفگی نخواهد بود

خفگی یکی از خطراتی است که برای ما انسان ها وجود دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که غذا یا هر شئ دیگری در گلویمان گیر می کند و با مسدود کردن مجرای تنفس مان مانع رسیدن هوا به ریه هایمان می شود.

با این حال، آناتومی متفاوت گلو در قوها و اغلب پرندگان، خفگی را برای آن ها تقریباً غیر ممکن می کند. در گردن باریک آن ها دو مجرای متفاوت وجود دارد؛ یکی برای عبور هوا و دیگری برای عبور غذا. انسان ها هم اگر در آینده از چنین گلویی برخوردار شوند، دیگر دچار خفگی نخواهند شد.

۵- با داشتن یک مجرای بینی طولانی تر همچون سگ ها، دیگر دچار سینوزیت نخواهید شد

سرماخوردگی و سردرد از پیامدهای همیشگی تغییرات آب و هوایی هستند. علت این مشکل ممکن است تحریک شدن سینوس ها باشد، چرا که تخلیه ی همه ی چیزهایی که تنفس می کنیم برای سینوس ها دشوار است و آن ها گاهی مسدود می شوند و ما را دچار سینوزیت می کنند.

اما برخلاف انسان ها، سگ ها و دیگر حیواناتی که پوزه ی بلندتر و جلو آمده ای دارند به ندرت دچار چنین سردردهایی می شوند چون مجرای بینی آن طراحی بهتری دارد. این بدان معنی است که سینوس های آن ها در نقطه ی مناسبی قرار دارند و به راحتی تخلیه می شوند.

۶- با داشتن یک شکم کیسه دار مانند کانگوروها به یک «سوپر مادر» تبدیل خواهید شد

زایمان و به دنیا آوردن یک نوزاد انسان کار ساده ای نیست. حالا در مقایسه با گذشته سزارین های بیشتری انجام می گیرد چرا که هر چه می گذرد بچه های بزرگ تر و بزرگ تری متولد می شوند که امکان خارج کردن آن ها از مجرای رحم مادر به شکل زایمان طبیعی وجود ندارد. علاوه بر این، کار مراقبت از فرزند خود بعد از جراحی می تواند بسیار دشوار باشد، امری که لذت بردن از روزهای نخست تولد فرزند را غیرممکن می کند.

برخلاف انسان ها، کانگوروها روش متفاوتی برای زایمان دارند. بچه کانگوروها تقریباً نارس، در روز سی و چهارم بارداری مادر خود متولد می شوند. اما بعد از آن، تا ۶ ماه درون کیسه ی مادرشان باقی می مانند تا به طور کامل رشد کنند. در این حالت، کانگوروی مادر هم می توانند در عین حمل فرزند خود، به همه جا برود و کارهای مختلفی انجام دهد.

۷- با داشتن چشمان اختاپوس مانند بینایی بهتری خواهید داشت

انسان ها از قدرت بینایی بسیار بدی برخوردارند. ما به عینک و لنز نیاز داریم و علاوه بر آن، نقاط کوری هم در چشمان ما وجود دارد. نقاط کور بخش هایی از چشمان ما هستند که قادر به تشخیص تصاویر اطراف ما نیستند، مثل زمانی که یک چشم خود را می بندیم و نمی توانیم همه ی چیزهایی که پیش رویمان قرار دارند را ببینیم.

اما اختاپوس ها و دیگر اعضای خانواده ی سرپایان هیچ نقطه ی کوری در چشمان خود ندارند و می توانند همه چیز را به طور کامل ببینند. چشمان اختاپوس ها در مکان های تاریکی که دید در آن ها مختل می شود، به کمک شان می آید. انسان ها اگر یک جفت از چشمان آن ها را داشته باشند دیگر نیازی به عینک پیدا نخواهند کرد.

۸- با داشتن پاهای شترمرغ مانند سریع تر و قدرتمندتر خواهید دوید

انسان ها وجه رقابت طلب و ورزشی خود را با قهرمانی در مسابقات دو و ژیمناستیک المپیک و دیگر رویدادهای ورزشی به رخ می کشند. اما باید قبول کنیم که اگر بخواهیم در آینده دوام آوریم، پایین تنه ی ما باید قوی تر شود، چون یک مشکل بزرگ وجود دارد: پاهای ما مملوء از نقص اند.

شترمرغ ها اما از قرار معلوم با پاهای خود دنیا را به شکل متفاوتی تجربه می کنند. پاهای نیرومند آن ها و انگشتان شست بزرگ شان به آن ها کمک می کند در طیبعت با سرعتی بالاتر از یک انسان معمولی بدوند و در عین از تعادل و قدرت فوق العاده ای برخوردار باشند. به علاوه، آن ها می توانند با پاهای خود لگدهای محکمی به حیوانات دیگر بزنند.

۹- با داشتن قلبی قوی تر و پایدارتر مانند سگ ها ریسک حمله ی قلبی کاهش خواهد یافت

قلب ما انسان ها اندامی آسیب پذیر است، آنقدر آسیب پذیر که می توانیم به معنای واقعی کلمه «دل شکستگی» را تجربه کنیم. ما با قلب خود با مشکلات رو به رو می شویم. دلیل آن عوامل زیادی از جمله رژیم غذایی و فعالیت بدنی است که منجر به حمله ی قلبی می شود. حمله ی قلبی زمانی رخ می دهد که بخشی از قلب مان خون خود را از دست می دهد که عمده ی دلیل آن انسداد یکی از سرخرگ ها است.

همچون انسان ها، سگ ها هم حمله ی قلبی را تجربه می کنند. با این حال، ریسک بروز این مشکل در سگ در مقایسه با انسان ها کمتر است. دلیلش آن است که سرخرگ های کرونری سگ ها برخلاف انسان ها، نه جدا از هم، بلکه به یکدیگر متصل اند. این بدان معنی است که اگر سگی بر اثر انسداد یک سرخرگ، دچار حمله ی قلبی شود، سرخرگ دیگر کمک می کند خون بیشتری به سمت دیگر پمپاژ شود.

۰- با قفسه سینه ای بزرگ تر مانند پرنده ها تنفس عمیق تری خواهید داشت

تنفس یک چیز است و داشتن بهترین تنفس چیزی دیگر. ریه های ما شاید برای فعالیت های پرچالش و خستگی آوری همچون کوهنوردی و ماراتن های دو بهترین نباشند. دلیل این نقص ممکن است نسبت اندازه ی ریه ها به اندازه ی بدن مان و همینطور سبک زندگی روزانه مان باشد.

اما پرنده ها در زمینه ی تنفس بسیار برتر از انسان ها هستند. آن ها با همان جثه شان از یک جفت ریه ی منحصر به فرد به علاوه ی یک کیسه ی هوادار برخوردارند که به آن ها در پروازهای طولانی و حرکات سریع شان کمک می کند. این ویژگی ها تنفس را برای پرندگان به کاری ساده تبدیل می کند.

و در نهایت با ترکیب همه ی این ویژگی ها بدن «ایده آل» انسان به شکل زیر خواهد بود

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۸ نظر

ورود

  • امیر شهریور ۲, ۱۴۰۲

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    ۶۱۰۴۳۳۷۴۴۶۵۸۰۴۴۹

    • گودرت شهریور ۴, ۱۴۰۲

      خدا شاهده به یه نتیجه‌ای رسیدی که حالم به هم خورد

  • لی شهریور ۳, ۱۴۰۲

    هیچ چیز جلودارمان نیست!
    چی میگه برا ما یه کورنا ساده همرو سرویس کرد چه برسه خیلی از سختی و مصیبت ها که با شانس الهی از سر نسل بشر گذشته تاریخ و طبیعت نشون داده بخواد دکمه هر زیست و حتی زیست بوم فعال رو میزنه نمونه واضح نئاندرتال ها دایناسورها و…
    هیچ چیز جلودارمان نیست!.
    اره راست میگه میخندم.

  • زاد شهریور ۳, ۱۴۰۲

    کاملا مسخره کدوم احمقی همچین ایده ای رو داده

  • Saber شهریور ۳, ۱۴۰۲

    نه نه این توانایی ها قربانی یک تار موی زییایی انسان خخخ
    البته مورد قلب سگی و ریه ی پرنده ای باشن ولی بقیش نه

  • بیدار شهریور ۴, ۱۴۰۲

    برنامه شیطانی غرب ، تولید انسان جن . اینبار هم شکست خواهی خورد غرب فراماسونری . خداوند انسان را در بهترین شکل خود آفریده و نیازی به وصله پینه شما شیطان پرستان شکست خورده ندارد .

  • ناشناس شهریور ۴, ۱۴۰۲

    یهنی اون کسی که دانا بود و آفرید نمیداست که می تواند انسان را اینگونه خلق کند ولی یک هنرمند که دانش بالایی ندارد فهمید.
    یک ایده هم من می دم پشتمان بال در بیاریم پرواز کنیم.بعد چطوری بخوابیم؟!!!

    پاها عین شتر مرغ ؟!
    رو پاه ها بشینیم!!!!
    کیسه جای شکم ، آب و لوله مواد و املاح تغذیه بچه کجا !!!
    چه رویاهای بدردنخوری

  • رضا شهریور ۴, ۱۴۰۲

    خسته نباشید چی می‌زنید اول هفته 😒

  • نازی شهریور ۴, ۱۴۰۲

    چرا باید انسان ماهیت خودش رو تغییر بده صرفا برای این که به قول شما کامل باشه؟انسان همین جوری که هس خوبه قرار نیس خودش رو تبدیل به موجودی کنه که معلوم نیس چیه و هر قسمتش مثل یه جونور باشه مگه انسان جز حیواناته؟که باید ویژگی اونا رو داشته باشه و تنها فرقش قدرت تکلمه که اونو هم طوطی و مرغ مینا دارن

  • S شهریور ۴, ۱۴۰۲

    اینکه هر روز بیشتر شبیه حیوونا بشیم و مثل اونا زندگی کنیم یعنی ایده آل، اوکی

  • ارین شهریور ۴, ۱۴۰۲

    وای چه زشت میشیم شبیه هیولا بودن یعنی واقعاً نسل انسان به این ختم میشه🫡

  • عرفان شهریور ۴, ۱۴۰۲

    مزخرف ترین مطلبی بود که خواندم😂

  • baran شهریور ۴, ۱۴۰۲

    این مضخرف ترین ایده ای بود که دیده بودم
    اینا هم همه رد دادن
    اون از ایده خودن گوشت انسان اینم از این که میگه خودتون رو شبیه حیوونا کنید
    با انسان و انسانیت مشکل دارن اینا

  • :/ شهریور ۴, ۱۴۰۲

    من ساقی کسی که انارو طراحی کرده رو می‌خوام :/

    • لیان شهریور ۴, ۱۴۰۲

      بسیار جالب و قابل تامل بود

  • ....... شهریور ۴, ۱۴۰۲

    خدا نکنه همچین اتفاقی بیوفته

  • لیان شهریور ۴, ۱۴۰۲

    بسیار جالب و قابل تامل بود