منعطف ترین دختر دنیا که با انعطاف بدنی خود دنیا را شگفت زده کرده است

منعطف ترین دختر دنیا که با انعطاف بدنی خود دنیا را شگفت زده کرده است

منعطف ترین دختر دنیا می تواند بند کفشش را در حالی که بدنش را از عقب خم کرده ببندد و تصویرش روی جلد کتاب رکوردهای جهانی گینس سال ۲۰۲۴ هم آمده است.

لیبرتی باروس، دختر ۱۵ ساله ی انگلیسی، در عرض کمتر از یک سال، ۳ رکورد به نام خود به خاطر انعطاف بدنی شگفت انگیزش در کتاب گینس ثبت کرده است.

جدیدترین رکورد او بستن یک جفت کفش با خم کردن بدن از پشت در سریع ترین زمان بود. لیبرتی توانست این کار را در عرض تنها ۱۰/۴۶ ثانیه انجام دهد.

این سومین رکوردی است که لیبرتی توانسته در عرض کمتر از یک سال به نام خود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.

این دختر ۱۵ ساله اولین رکورد گینس خود را زمانی به دست آورد که توانست منعطف ترین خم از پشت را به بیشترین میزان در عرض ۳۰ ثانیه تکرار کند.

حتی معطف ترین حرکت دنیا نام خود را از او گرفته است: لیبرتی لو داون (Liberty Low Down).

ژیمناست در این حرکت حیرت انگیز باید بدن خود را از پشت به حالت اسکوات نشسته خم کند، طوری که دنده هایش با زمین تماس پیدا کند.

لیبرتی در ماه اکتبر امسال اولین کسی بود که توانست ظرف مدت کوتاهی ۱۱ حرکت خم از پشت را به طور کامل انجام دهد.

او می گوید: «گاهی وقت ها حرکات جدید و متفاوتی می سازم.. انگار بدنم را آنطوری حرکت می دهم که خود بدنم می خواهد حرکت کند.»

لیبرتی رکورد طی کردن یک مسافت ۲۰ متری در حالت خم از پشت و روی زانو در سریع ترین زمان را هم در اختیار دارد. این دختر نوجوان در ماه نوامبر امسال موفق شد این رکورد را با مدت زمان ۲۲/۵۳ ثانیه به نام خود به ثبت برساند.

توانایی بدن حیرت انگیز لیبرتی او را به نقاط مختلف دنیا برده و سبب حضور او در برنامه های تلویزیونی ای همچون مسابقه ی استعدادیابی مشهور  Britain’s Got Talent شود.

این نوجوان انگلیسی ۱/۸ میلیون دنبال کننده هم در یوتیوب دارد.

لیبرتی علیرغم داشتن رکوردهای جهانی متعدد و شهرت، کماکان به تمرین در باشگاه ژیمناستیک ادامه می دهد.

پدرش، رام باروس، اراده و سختکوشی او را ستوده است. او می گوید: «سطح بعضی از تمرین هایی که باید انجام دهد باورنکردنی است.»

در سال ۲۰۱۷ بود که این اعجوبه ی خودآموخته به ویژگی خاص خدادادی اش پی برد.

لیبرتی تا مدت ها به دلیل مشکلات تنفسی اش نمی توانست توانایی خود را رشد و ارتقا دهد. تا یک روز سرنوشت ساز که او حرکات رقص ریانا، خواننده ی مشهور، در موزیک ویدئویش به نام Umbrella را تقلید کرد.

لیبرتی می گوید: «فقط ۱۰ سالم بودم که داشتم موزیک ویدئوی ریانا را تماشا می کردم. بعدش یکی از حرکاتی که او انجام می داد را تقلید کردم. توانستم انجامش دهم و بدنم را از پشت خم کردم. بعدش مشکل تنفسی ام برطرف شد. دیوانه کننده است. یک معجزه ی تمام عیار بود.»

رام باروس می گوید: «لیبرتی خودش با انجام حرکات به انعطاف بدنی رسید. بعد همینطور پیشرفت کرد و دامنه ی حرکتی اش طی سالیان بیشتر شد. می خواست ژیمناستیک را امتحان کند اما از آن هایی که ژیمناستیک کار می کنند انعطاف بدنی اش بیشتر بود. برای همین به او پیشنهاد کردند آموزش آکروبات برود و همینطور هم شد. بدن لیبرتی منعطف است اما نه فقط از لحاظ حرکاتی که در حالت ثابت انجام می شود. این انعطاف پذیری در همه جای بدن او وجود دارد. از قرار معلوم از یکجور توانایی برخوردار است که می تواند بخش هایی از بدنش را کنترل کند که بیشتر آدم ها نمی توانند.»

لیبرتی قصد دارد مرزهای آنچه با توانایی شگفت انگیز او ممکن است را جا به جا کند.

او درباره ی شهرت و استعدادش می گوید: «در حال حاضر فقط خوشحالم و خوشحالم که سالم هستم. خیلی قدردانم که همه ی این چیزها دارد اتفاق می افتد. فوق العاده است.»

منبع: thesun
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود