معرفی اصلی ترین شیرآلات مورداستفاده در صنعت

معرفی اصلی ترین شیرآلات مورداستفاده در صنعت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان طور که می دانید شیرآلات در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب از این محصولات برای تنظیم، قطع و وصل کردن جریان سیالات مختلف استفاده می شود. از جمله مهم ترین صنایعی که از شیرآلات استفاده می کنند می توان به صنایع نفت و گاز، مواد غذایی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنعت تصفیه آب و فاضلاب اشاره کرد.

معرفی اصلی ترین شیرآلات مورداستفاده در صنعت

شیرهای صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و شما می توانید بر اساس نوع استفاده خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر می خواهید بیشتر با شیرآلات صنعتی و کاربرد آن ها آشنا شوید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد های شیرآلات در صنعت

شیرآلات صنعتی دارای کاربردهای متعددی هستند. استفاده از این محصولات در تعداد زیادی از صنایع بسیار لازم و ضروری است. این محصولات تقریبا در تمام صنایع مهم مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین کاربردهای شیرآلات صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم کردن جریان سیال اعم از آب، نفت، گاز، بخار و …
  • قطع و وصل کردن جریان سیالات
  • متعادل کردن جریان با استفاده از خطوط لوله
  • تنظیم فشار
  • تغییر جهت جریان سیالات
  • محافظت از لوله ها و سایز تجهیزات
  • افزایش طول عمر قطعات مختلف

معرفی انواع شیرآلات صنعتی

همان طور که گفته شد شیرآلات صنعتی دارای انواع مختلفی هستند. هر یک از این محصولات در محیط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین با شناخت هر یک از آن ها راحت تر می توانید محصولی بر اساس نیازهای خود خریداری کنید. در ادامه به بررسی انواع مختلف شیرآلات صنعتی خواهیم پرداخت:

شیر اطمینان

شیر اطمینان نخستین مدل شیرآلات صنعتی است که اغلب برای تنظیم، کاهش فشار و … مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرها معمولا در خطوط انتقال، شبکه توزیع آب آشامیدنی، موتور خانه ها، نیروگاه ها و … استفاده می شود. این محصولات از ایجاد فشار مضاعف در سیستم های تحت فشار جلوگیری می کنند و  باعث ایجاد شرایط ایمن تر در محیط می شود. توجه داشته باشید که این شیرها می توانند بدون هیچ آسیب و مشکلی در دمای بسیار بالا فعالیت کنند.

معرفی اصلی ترین شیرآلات مورداستفاده در صنعت

شیر توپی

بال ولو یا همان شیر توپی نوع دیگری از شیرآلات صنعتی می باشد که به علت شکل ظاهری آن به این نام معروف شده است. از این محصولات اغلب برای کنترل،  تنظیم، قطع و وصل کردن جریان سیالات مختلفی همچون گاز، بخار، نفت و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 به هیچ عنوان از این شیر نمی توان برای کنترل مواد جامد و مایع استفاده کرد. معمولا در صنایع نفت و گاز، مواد شیمیایی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، سیستم های تهویه مطبوع و … از شیرهای توپی استفاده می شود. این شیرها قیمت بسیار ارزانی دارند و مقاومت بالایی نیز در برابر رطوبت، دمای بالا و … از خود نشان می دهند.

شیر کروی

این شیرها به گونه ای طراحی شده اند که جریان سیال از زمان ورود تا خروج از آن ها ۱۸۰ درجه تغییر جهت می دهد. از این شیرها معمولا برای کنترل و تنظیم جریان سیال به صورت خطی در لوله های گاز استفاده می شود. علاوه بر این میزان نشتی در این شیرها بسیار پایین است و شما می توانید با خیالی آسوده از آن ها استفاده کنید. شیرهای کروی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به شیرهای زاویه ای، Z شکل، Y شکل و … اشاره کرد.

شیر سماوری

شیرهای سماوری از جمله شیرآلات صنعتی هستند که از یک دیسک استوانه ای و مخروطی تشکیل شده اند. با استفاده از این دیسک می توان به کنترل، قطع و وصل کردن جریان مایع یا گاز پرداخت. از جمله سیالات قابل کنترل با این شیر می توان به روغن، آب، بخار، هوا، کلر، بخارهای اسیدی، دوغاب و … اشاره کرد. این محصولات مقاومت بسیار بالایی دارند و از نظر اقتصادی قیمت پایین تری نسبت به شیرهای توپی و کروی دارند. به همین علت انتخاب مناسبی برای صنایع مختلف محسوب می شوند.

معرفی اصلی ترین شیرآلات مورداستفاده در صنعت

شیر کشویی

یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شیرآلات صنعتی، شیرهای کشویی یا شیر دروازه ای است. این شیرها دارای یک دیسک در قسمت بیرونی هستند که با چرخاندن موجب باز و بسته شدن مجرای ورودی سیال می شوند؛ بنابراین باید دقت داشته باشید که از این شیرها نمی توان برای تنظیم یا کنترل جریان سیالات مختلف استفاده کرد. این شیرها دارای انواع مختلفی از جمله موازی، گوه ای، چاقویی و … هستند.

شیر یکطرفه

شیرهای یک طرفه از جمله شیرآلات صنعتی است که طراحی ظاهری ساده ای دارد. با استفاده از این شیرها سیال تنها به یک طرف حرکت می کند. در صورتی که سیال در جهت مخالف حرکت کند، مسیر به طور کامل مسدود می شود. این شیر عملکردی خودکار دارد و هیچ نوع دسته ای برای تنظیم یا باز و بسته کردن روی آن وجود ندارد.  دیسک داخلی موجود در این شیر با باز شدن به سیال اجازه حرکت رو به جلو را می دهد و از برگشت آن جلوگیری می کند.

شیر دیافراگمی

از جمله شیرهای خطی که برای کنترل یا قطع و وصل کردن جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد، شیرهای دیافراگمی هستند. در این شیرها یک دیسک انعطاف پذیر در بالای بدنه تعبیه شده است که با سیت در تماس می باشد. دیافراگم نصب شده در این شیرها بسیار حساس بوده و در صورت افزایش فشار سریعا نیرو را برای باز و بسته کردن شیر به وجود می آورد.

شیرآلات دیافراگمی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله آن ها می توان به شیر زینی و یکراست اشاره کرد. از این محصولات اغلب در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت برق، سرویس های دارای مایعات رادیو اکتیو و … استفاده می شود. 

شیر پروانه ای

شیرهای پروانه ای به این علت به این نام مشهور شده اند که از یک دیسک دایره ای یا مستطیلی در قسمت بدنه تشکیل شده اند. شما می توانید با چرخاندن این دیسک جریان سیال را قطع یا وصل کنید. وزن شیرهای پروانه ای بسیار کم است و شما می توانید در محیط های مختلف آن ها را مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این شیر پروانه ای هیچ نوع تکیه گاهی نیاز ندارد و شما قادر به استفاده از آن به طور تکی خواهید بود. همچنین بهتر است بدانید هزینه تعمیر و تعویض این شیرها نسبت به سایر شیرآلات صنعتی بسیار کم تر است.

خرید انواع شیر آلات صنعتی از رادوکو

اگر قصد خرید شیرآلات صنعتی را دارید، بهتر است بدانید نمونه های بی کیفیت این محصولات در بازار بسیار زیاد است. به همین علت به شما توصیه می کنیم شیرهای صنعتی را از مراکز معتبر خریداری کنید. رادوکو یکی از بهترین مراکز فروش شیرآلات صنعتی است. در وب سایت ما می توانید تنوع بسیار زیادی از این شیرها را مشاهده کنید و محصول مورد نیازتان را خریداری نمایید.

دقت داشته باشید از طریق کارشناسان فروش رادوکو می توانید درباره خرید انواع شیرآلات صنعتی مشاوره بگیرید و بهترین نمونه را بخرید. مهم ترین هدف ما در رادوکو جلب رضایت شما عزیزان است و همواره می کوشیم در کوتاه ترین زمان و با کمترین قیمت محصول مورد نظرتان را به دستتان برسانیم.

بدون نظر

ورود