بهترین محصولات و روش های درمانی برای حفظ جوانی پوست از ۲۰ تا ۷۰ سالگی

بهترین محصولات و روش های درمانی برای حفظ جوانی پوست از ۲۰ تا ۷۰ سالگی

دل تان می خواهد – چه در ۲۰ سالگی و چه در ۷۰ سالگی – جوانی پوست تان را تضمین کنید؟

چه در دهه ی ۴۰ زندگی خود باشید و به فکر تزریق افتاده باشید و چه مادربزرگ شده باشید، ترفندها و درمان های مراقبتی ای هست که می توانید به استفاده از آن ها فکر کنید.

دهه ی ۲۰

کرم ضد آفتاب بهترین چیز برای حفظ پوست تان در برابر آسیب های پرتوهای فرابنفش خورشید است.

گنجاندن گرم ضد آفتاب در روتین پوستی روزانه ی خود به جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوستی که به مرور زمان بر اثر نور خورشید به وجود می آیند، کمک می کند، مانند لک شدن پوست، چین و چروک، کاهش کلاژن پوست و سرطان های پوستی. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب را هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است.

پرتوهای فرابنفش خورشید اثر خود را به تدریج نشان می دهند. اگر زمان زیادی را زیر آفتاب سپری می کنید، باید بدانید که آسیب ناشی از آن در سال های پیری خودش را نشان خواهد داد، بنابراین بسیار مهم است که مراقبت از پوست خود را زود شروع کنید.

کرم ضد آفتاب باید هر روز، حتی در زمستان هم استفاده شود. باید به اندازه ی دست کم دو بند انگشت، گرم ضد آفتاب به صورت  خود و دیگر نواحی بدن تان که در معرض آفتاب قرار دارد، بزنید و اگر برای مدتی طولانی بیرون بودید، هر دو ساعت یک بار هم کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

در این دوره می توانید از درمان هایی مانند «لیزر جنسیس» که یک شیوه ی درمانی غیر تهاجمی برای کمک به صاف شدن پوست، یا از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید.

درمان لیزر به تولید کلاژن کمک می کند و حتی رنگ پوست را یکدست می کند. لایه بردارهای شیمیایی به احیاء لایه های بالایی پوست کمک می کنند و به این ترتیب، جلوی انباشته شدن آسیب های ناشی از آفتاب را می گیرد.

دهه ی ۳۰

از ۳۰ سالگی بهتر است استفاده از رتینول را آغاز کنید تا جلوی ایجاد چین و چروک را بگیرد. چند کار ساده ی دیگر نیز باید به روتین پوستی خود آغاز کنید.

استفاده از رتینول بسیار مهم است چون مصرف مداوم آن باعث افزایش تولید کلاژن و جایگزینی سلول های قدیمی پوست با سلول های جدید می شود و می تواند ظاهر چین و چروک ها را بهتر کند.

توصیه می شود صبح ها از یک سرم آنتی اکسیدان مانند ویتامین C هم استفاده کنید چون می تواند جلوی تأثیرات منفی رادیکال های آزاد بر روی پوست را بگیرد.

عوامل محیطی مانند پرتوهای فرابنفش و آلودگی هوا می تواند باعث تولید رادیکال ها آزاد شود که به کلاژن و الاستین پوست آسیب می زنند، بنابراین سرم های آنتی امسیدان می توانند به بی اثر شدن این رادیکال ها و حفظ پوست کمک کنند.

و البته باید همچنان به استفاده از کرم ضد آفتاب در زمان صبح و استفاده از رتینول در زمان شب ادامه دهید، امری که اهمیتی بیش از پیش دارد، چرا که از این دوران است که چین و چروک ها شروع به ظاهر شدن می کنند.

با پا گذاشتن به دهه ی ۳۰ زندگی، سطح کلاژن پوست شروع به کاهش می کند، امری که می تواند منجر به بزرگ شدن منافذ پوست، چین و چروک و تغییر بافت پوست شود.

شاید فکر کنید در این دوره دیگر خبری از جوش نخواهد بود، اما مشکل جوش هایتان به راحتی ممکن است تشدید شود. با بالا رفتن سرعت جایگزینی سلول های پوستی قدیمی با سلول های جدید کاهش می یابد، امری که می تواند منجر به انباشت سلول های مرده ای شود که منافذ پوست را مسدود می کنند باعث تغییر بافت پوست می شوند.

اگر با مشکل جوش دست به گریبان هستید، توصیه می شود اسیدهای لایه بردار مانند گلیکولیک اسید یا لاکتیک اسید را هم به روتین پوستی خود اضافه کنید.

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی یا انجام میکرونیدلینگ، هر ۴ تا ۶ ماه از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند و حجم پوست را حفظ می کند.

به علاوه، از این دوره می توانید به استفاده از بوتاکس برای کاهش چین و چروک های پیشانی استفاده کنید.

دهه ی ۴۰

وقتی پا به دهه ی ۴۰ سالگی خود گذاشتید، وقتش است که بیشتر از محصولات آبرسان با مواد ساده استفاده کنید و می توانید به استفاده از لیزر و فیلر هم فکر کنید.

با بالا رفتن شن، پوست رفته رفته چربی کمتری تولید می کند و می تواند خشک تر شود، بنابراین وقتش است که به سراغ شوینده های صورت ملایم تر بروید، چون ممکن است پوست دیگر توان تحمل شوینده های قوی ای که می توانند چربی پوست را بیشتر از بین ببرند را ندارد.

اگر احساس می کنید پوست تان خشک تر شده، شاید وقتش باشد که مقدار کرم مرطوب کننده ای که در روتین پوستی خود استفاده می کنید را بیشتر کنید.

با این حال، حواس جمع باشید که از مواد ساده استفاده کنید، چون پوست با کاهش چربی طبیعی اش، ممکن است تحمل سابق را برای امتحان کردن مواد مختلف نداشته باشد. به همین دلیل ممکن است پوست تان به محصولاتی واکنش نشان دهد که قبلاً مشکلی با استفاده از آن ها نداشتید.

برای خلاصی از سیاهی زیر چشم ها که از این سن ایجاد می شود، می توانید از سرم های روشن کننده یا محو کننده استفاده کنید.

دهه ی ۵۰

از آنجایی که دهه ی ۵۰ در زنان مصادف با مراحل پیش از یائسگی و یائسگی است، زنان استروژن خود را از دست می دهند، امری که می تواند سرآغاز بروز تغییراتی در پوست هم باشد، مانند کاهش تولید کلاژن، کاهش تولید چربی پوست و افزایش حساسیت پوست به اکسیدان ها.

با از دست دادن کلاژن، چین و چروک ها واضح تر می شوند، بخصوص در نواحی ای که از نور خورشید آسیب دیده اند.

کاهش استروژن همزمان با بالا رفتن سن می تواند منجر به رنگ پریدگی و افتادگی پوست هم شود، بنابراین می توانید به فیلر، لیزر یا حتی جراحی های زیبایی هم فکر کنید.

دهه ی ۶۰

در دهه ی ۶۰ زندگی تان باید روتین پوستی خود را حفظ کنید و می توانید به استفاده از فیلر برای پف دار بنظر رسیدن دوباره ی پوست هم فکر کنید.

ممکن است متوجه شوید که چهره تان تغییر کرده، به طوری که صاحب غبغب شده اید و پوست تان آویزان شده.

به دلیل تغییرات پنهانی ای که در این دوره در استخوان ها و توزیع چربی رخ می دهد، به ویژه در قسمت گونه ها، دهان و فک، می توانید از فیلر یا جراحی های زیبایی برای حجم دادن به صورت خود استفاده کنید.

با این حال، علیرغم این تغییرات، با استفاده از همان سه محصول اساسی کرم ضد آفتاب، رتینول و کرم مرطوب کننده، می توان کیفیت پوست را به خوبی حفظ کرد.

دهه ی ۷۰

با پا گذاشتن به دهه ی ۷۰ زندگی، باید به مراقبت از پوست و روتین پوستی متشکل از رتینول، آنتی اکسیدان، کرم مرطوب کننده و استفاده از اسیدهای لایه بردار یک بار در هفته ادامه دهید.

می توانید به استفاده از شیوه های درمانی ای مانند لیزر یا نوروماژلیشن هم فکر کنید.

لیزرهایی که به نقاط عمیق تر پوست نفوذ می کنند، لایه ی میانی پوست را بازسازی می کنند، امری که باعث بهبود چین و چروک های عمیق تر، خطوط دور دهان و چین و چروک های زیر چشم ها می شود.

برای اینکه مطمئن شوید پوست تان به اندازه ی کافی تغذیه می شود نیز می توانید از مکمل های ویتامین استفاده کنید.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود