با چندش آورترین غذاهای دنیا آشنا شوید؛ از آلت تناسلی گاو تا موش

با چندش آورترین غذاهای دنیا آشنا شوید؛ از آلت تناسلی گاو تا موش

(( هشدار: حاوی مطالب و تصاویر آزاردهنده ))

مردم سرتاسر دنیا، از هر نژاد و فرهنگی برخی از چندش آورترین غذاهایی که در تصورتان بگنجد را می خورند. این فهرست درباره ی ۱۰ تا از چندش آورترین غذاهای مردم دنیا است. با توجه به اینکه پایین ترین جایگاه این فهرست از جهت میزان چندش آور بودن به مدفوع حیوانی مرتبط است، اگر فرد حساسی هستید، شاید مایل به خواندن این مطلب نباشید.

۱۰- کوپی لوواک – قهوه ی به دست آمده از مدفوع

کوپی لوواک، دانه های قهوه ای است که از مدفوع پستانداری با جثه ی گربه به نام گربه زباد به دست می آید و بعداً برای فروش، فرآوری می شود. کوپی لوواک گران قیمت ترین قهوه ی دنیا است و هر نیم کیلوگرم آن به قیمتی بین ۱۲۰ تا ۶۰۰ دلار فروخته می شود. این قهوه بیشتر در ژاپن آمریکا فروخته می شود. این دانه ها شسته می شوند و به شکل ملایمی بو داده می شوند تا طعم پیچیده و خاصی که در این فرآیند پیدا می کنند، را از دست ندهند.

۹- آلت تناسلی گاو

در برخی کشورهای دنیا، آلت تناسلی گاو را بعد از خشک کردن، به عنوان غذای سگ به فروش می رسانند، اما در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی، آلت تناسلی گاو به عنوان غذایی رایج برای مردم مورد مصرف قرار می گیرد. آن ها آلت تناسلی گاو را بخارپز یا سرخ می کنند. گاهی هم آن را به صورت خام مصرف می کنند.

۸- بزاق پرنده

لانه های مورد بحث در اینجا توسط گونه ای از پرندگان به نام بادخورک تولید می شوند، به ویژه بادخورک های غارنشین که لانه ی خود را با تف کردن مواد شیمیایی بخصوصی می سازند که در تماس با هوا سفت می شود. این لانه ها در چین خوراک لذیذی دانسته می شود که یکی از گران ترین محصولات حیوانی مورد مصرف توسط انسان محسوب می شود. این لانه ها به طور کلی به شکل سوپ خورده می شود اما از آن می توان به عنوان شیرینی هم استفاده کرد. این لانه های سفت، در تماس با آب بافتی ژلاتینی پیدا می کنند.

۷- قارچ کرم ابریشم

قارچ کرم ابریشم نوعی قارچ انگلی است که درون بدن لارو حشرات رشد می کند. این قارچ به بدن کرم های ابریشم حمله می کند و در نهایت جان آن ها را می گیرد و مومیایی شان می کند. از این قارچ معمولاً در طب چینی یا تبتی به عنوان دارو استفاده می شود.

۶- موش

مصرف موش به عنوان غذا در برخی نقاط دنیا رایج است. در کره شمالی هم این غذا وجود دارد، چون در روستاهای این کشور اغلب چیز زیاد دیگری برای خوردن پیدا نمی شود. برای تهیه ی این غذا به طور کلی از موش های مزارع استفاده می شود، نه موش های شهری که شهرنشینان دنیا با آن ها آشنا هستند. این غذا سفت با مزه ای شبیه به مرغ توصیف شده است.

۵- مغز میمون

این غذاا نه تنها چندش آور است، بلکه ریسک ابتلا به آسیب های مغزی قابل انتقال و کشنده را بسیار بالا می برد. در بخش هایی از چین، مغز میمون به صورت خام خورده می شود. بر اساس برخی ادعاهای تأیید نشده، چینی ها مغز میمون زنده را می خورند.

۴- عنکبوت

این عنکبوت های کامبوجی درون حفره هایی در زمین به طور خاص برای سرخ شدن و خورده شدن، پرورش داده می شوند. بافت آن ها ترد توصیف شده است و بریخی می گویند مزه ای شبیه به خرچنگ دارند. این عنکبوت ها که قدرت نیش زدن دارند، در دوران حکومت رژیم خمرهای سرخ در کامبوج، غذایی رایج برای بقا و زنده ماندن بودند. تصویر بالا یکی از این عنکبوت ها را آماده ی خورده شدن نشان می دهد.

۳- لارو زنبور

لارو زنبور در چین و ژاپن خورده می شود که در آنجا به این غذا هاچینوکو می گویند. هاچینوکو سال ها قبل، زمانی در این کشورها محبوبیت یافت که مردم محروم مانده از ماهی و گوشت که به دنبال پروتئین بودند، به خوردن دیگر موجودات زنده ی طبیعت روی آوردند. این لاروها را با سس سویا و شکر می پزند. این غذا مزه ای نسبتاً شیرین و بافتی ترد دارد.

۲- بالوت – جنین اردک

بالوت یک تخم اردک بارور شده به همراه یک جنین تقریباً شکل گرفته است که با پوست تخم پخته و خورده می شود. این غذا در آسیای شرقی خوراک لذیذی دانشته می شود، به ویژه در فیلیپین، کامبوج و ویتنام. این غذا که تقویت کننده ی قوای جنسی، دارای پروتئین بسیار بالا و میان وعده ای خوشمزه دانسته می شود، بیشتر توسط اغذیه فروش های خیابانی در زمان شب فروخته می شود. این غذا را اغلب به همراه آبجو سرو می کنند.

تخم های اردک بارور شده را زیر آفتاب، درون یک سبد، گرم نگه می دارند. بعد از ۹ روز، تخم ها بررسی می شوند تا جنین داخل آن ها شکل گرفته باشد. تقریباً ۸ روز بعد، بالوت آماده ی فروش، پخته شدن و خورده شدن است.

۱- خون و صفرای مار

این بیشتر یک دارو است تا غذا، اما به قدری چندش آور است که جایش در این فهرست خالی می بود. در مرکز جاکاتا، مردی که خود را «کبرا» نامیده به طور تخصصی از خون و صفرای مار برای ساخت دارو استفاده می کند. او بعد از بریدن سر مار، خون آن را درون یک لیوان از نوعی مشروب الکلی به نام ارک می ریزد. بعد از آن صفرای مار را به آن اضافه می کند و این نوشیدنی را به عنوان درمانی برای بیماران تنفسی، مشکلات پوستی، انواع دردها یا سوء هاضمه ارائه می کند. همچنین گفته می شود این ترکیب به افزایش استقامت و قوای جنسی مردان کمک می کند. از خوردن خون مار برای نشان دادن شجاعت یا مردانگی خود هم استفاده می شود.

منبع: listverse
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود