با این ترفندها اعتماد به نفس تان را بالا نشان دهید

با این ترفندها اعتماد به نفس تان را بالا نشان دهید

این روزها بسیاری برای تبدیل شدن به بهترین نسخه ی خود دست به عمل های زیبایی مختلف می زنند. و گرچه این کار هیچ ایرادی ندارد، اما روش های دیگری هم برای اینکه احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنیم وجود دارد. محققان می گویند ما می توانیم با وانمود کردن به اعتماد به نفس بالا، این ویژگی را در خود تقویت کنیم.

در ادامه از ترفندهایی در رابطه با زبان بدن خواهیم گفت که کمک می کنند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

ژست شماره ۱

حتی بااعتماد به نفس ترین افراد هم ممکن است وقتی قرار باشد در یک جلسه ایده ی تازه ای را مطرح کنند، مضطرب و عصبی شوند. چنین موقعیت های اجتماعی ای هر کسی را می تواند درگیر اضطراب کند.

برای اینکه بتوانید این ژست را به درستی و بدون خودنما به نظر رسیدن اجرا کنید، لازم است که از قبل آن را تمرین کنید. وقتی نوبت صحبت کردن شما شد، بلند شوید، دستان تان را روی میز بگذارید و به جلو خم شوید. وقتی در ارتفاعی بالاتر از بقیه قرار بگیرید، قدرتمندتر و مقتدتر به نظر می رسید. داشتن تماس چشمی را هم فراموش نکنید.

ژست شماره ۲

هر رابطه ای با بده بستان همراه است. گاهی باید از بعضی چیزها دست بکشید تا صلح و آرامش برقرار شود. با این حال، اگر همیشه این شما هستید کوتاه می آیید، بهتر است این ژست را امتحان کنید.

بایستید و پشت تان را صاف کنید، چانه تان را بالا دهید و شانه هایتان را هم عقب ببرید. مطمئن شوید که شانه های رو به جلو نیستند چون ممکن است نشانه ی ضعف تلقی شود. دستان تان نباید پشت بازوهایتان قرار بگیرند چون ممکن است سرد به نظر برسید. به جایش، دستان تان روی بازوهایتان قرار دهید. حالا آماده اید تا پای موضع تان بمانید.

ژست شماره ۳

تصور کنید دارید خود را برای یک مصاحبه کاری آماده می کنید. مدت ها منتظر چنین فرصتی بوده اید اما یک چیز کم است: اعتماد به نفس بالایی که بگوید: «من این شغل را می گیرم». تحقیقات نشان داده نحوه ی نشستن متقاضیان ممکن است در موفقیت یا عدم موفقیت آن ها در استخدام شدن مؤثر باشد.

گذاشتن دست ها جلوی شکم، ضربدری کردن مچ پاها و پایین آوردن چانه همگی نشانه ی کمبود اعتماد به نفس تلقی می شوند. به جای این کار، وقتی مقابل مصاحبه کننده قرار گرفتید، سعی کنید بنشینید و به پشتی صندلی تکیه دهید. از گذاشتن دست ها جلوی بالا تنه خودداری کنید تا قفسه سینه تان باز باشد. یک دست تان را روی پشت صندلی بگذارید و دیگری را روی دسته ی صندلی. با این ژست یک حس قدرت و قاطعیت از خود متصاعد می کنید.

ژست شماره ۴

ژست های قدرتمند برای این هستند که اعتماد به نفس شما را در هر موقعیتی که ممکن است احساس تهدید شدن کنید، بالا ببرند. حتی اگر می دانید که هیچ خطر واقعی ای وجود ندارد، صحبت کردن با یک شخص برای اولین بار، شرکت در مصاحبه ی شغلی، یا مجبور شدن به نه گفتن به یک شخص می تواند به نوعی یک چالش باشد.

این یکی از آن ژست های ظریف اما قدرتمند است. برای اجرای آن باید انگشتان خود را از هم باز کنید و نوک انگشتان دو دست به یکدیگر بچسبانید. این حرکت این پیام را می دهد که شما به صحبت های شخص مقابل تان علاقمند هستید و با دقت به آن گوش می دهید.

ژست شماره ۵

اعتماد به نفس ما هم می تواند دچار نوسان شود و برخی روزها افت کند، بخصوص وقت هایی که دست به کارهایی می زنیم که زحمت بیشتری می طلبند و پر ریسک هستند. اینکه در اولین قرار عاشقانه تان احساس اضطراب کنید امری طبیعی است. قبل از اینکه از ملاقات با شخصی جدید به کلی منصرف شوید، با این ژست «زن شگفت انگیز» درون تان را بیدار کنید.

بایستید و پاهایتان را به اندازه ی عرض لگن باز کنید. دستان تان را روی لگن تان قرار دهید و سینه تان را جلو دهید. چانه تان باید رو به بالا باشد چون نشانه ی اعتماد به نفس بالا تلقی می شود. دست کشیدن به گردن، خم کردن سر به پایین یا جویدن ناخن ها می تواند نشانه ی معذب بودن و تسلیم و مطیع بودن تلقی شود.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود