با بلندترین و طولانی ترین هر چیزی در دنیا آشنا شوید؛ از بلندترین کلمه تا طولانی ترین راه آهن

با بلندترین و طولانی ترین هر چیزی در دنیا آشنا شوید؛ از بلندترین کلمه تا طولانی ترین راه آهن

طولانی یترین تونل جاده ای دنیا کدام است؟ درازترین مار دنیا چطور؟ در بحث آمار و ارقام، اندازه اهمیت زیادی دارد. و چیزهای زیادی بر روی کره زمین وجود دارند که با اندازه ی خود شگفتی ساز شده اند.

طولانی ترین روز سال (در نیمکره ی شمالی زمین)

طولانی ترین روز سال همیشه روز ۲۱ ژوئن است و آغاز رسمی تابستان در نیمکره شمالی محسوب می شود.

طولانی ترین رود دنیا

رود نیل در قاره ی آفریقا طولانی ترین رود دنیا است. سرچشمه ی اصلی آن دریاچه ی ویکتوریا است که در شرق آفریقای مرکزی قرار دارد. این رود از سرچشمه اش در دریاچه ی ویکتوریا تا انتهایش در کشور آفریقایی جمهوری بوروندی، در مجموع ۶،۶۹۵ کیلومتر طول دارد.

طولانی ترین شعر حماسی تاریخ

«مهاباراتا» طولانی ترین شعر حماسی تاریخ است. این شعر که توسط  به زبان سانسکریت و در زمانی بین قرن سوم پیش از میلاد مسیح تا قرن سوم میلادی نوشته شده، از از ۲۰۰ هزار بیت تشکیل شده که وقایع جنگ کوروکشتر و پس از آن را روایت می کند. این شعر در آیین هندو از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

طولانی ترین تونل جاده ای دنیا

تونل «لردال» در نروژ طولانی ترین تونل جاده ای دنیا است و ۲۴/۵ کیلومتر طول دارد. این مسیر شهرهای اورلند و لردال در نروژ را به هم متصل می کند و امکان اتصال شهرهای اوسلو و برگن در نروژ از طریق حمل و نق دریایی را فراهم می سازد.

درازترین حیوان دنیا

نهنگ آبی با داشتن جثه ای به طول ۲۴ تا ۳۰ متر، نه تنها درازترین حیوان کره زمین محسوب می شود، بلکه بزرگ ترین حیوانی که تاکنون روی کره زمین زیسته نیز هست. اتحادیه بین‌ المللی حفاظت از طبیعت این پستاندار دریایی را فهرست قرمز خود که به حیوانات در معرض انقراض تعلق دارد، قرار داده است.

طولانی ترین کانال دنیا

«کانال بزرگ چین» طولانی ترین کانال دنیا است. این کانال که ۱،۷۷۶ کیلومتر طول دارد، شهر پکن در شمال چین را به شهر هانگژو در جنوب این کشور متصل می کند. این مسیر آبی طولانی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

طولانی ترین جاده ی دنیا

طولانی ترین جاده ی دنیا بزرگراه «پان-امریکن» در قاره ی آمریکا است. این جاده که در مجموع ۳۰،۵۷۷ کیلومتر طول دارد، در مسیر خود از ۱۴ کشور در آمریکای شمایلی و جنوبی عبور می کند.

طولانی ترین کلمه ی انگلیسی

طولانی ترین کلمه ی انگلیسی pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis که از ۴۵ حرف تشکیل شده و نام نوعی بیماری ریوی است.

طولانی ترین مرز بین المللی دنیا

منطقه ی مرزی مابین کشورهای آمریکا و کانادا طولانی ترین مرز بین المللی دنیا محسوب می شود که نزدیک به ۸،۸۹۰ کیلومتر طول دارد.

بلندترین کشتی کانتینری دنیا

بلندترین کشتی کانتینری دنیا کشتی کانتینری «اورگرین کلاس آ» است، مجموعه ای از ۱۳ کشتی مخصوص که برای شرکت دریایی تایوانی «اورگرین» ساخته شده اند. این کشتی کانتینری ۴۰۰ متر طول دارد.

طولانی ترین تونل ریلی دنیا

تونل پایه «گوتهارد» در کشور سوئیس که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، با ۵۷ کیلومتر طول، بلندترین تونل ریلی دنیا محسوب می شود. این تونل از شهر ارستفلد در سوئیس آغاز می شود و بعد از گذر از کوه های آلپ، در شهر بودیو در این کشور به پایان می رسد.

طولانی ترین کشتی نیروی دریایی دنیا

کشتی USS Gerald R. Ford با ۳۳۷ متر طول، بلندترین کشتی متعلق به نیروی دریایی کشورها در دنیا محسوب می شود. این کشتی که به نیروی دریایی آمریکا تعلق دارد، نام خود را از سی و هشتمین رئیس جمهور این کشور گرفته است.

درازترین مار دنیا

«پایتون مشبک» درازترین مار دنیا دانسته می شود که طول جثه ی آن به بیش از ۱۰ متر می رسد.

طولانی ترین راه آهن دنیا

راه آهن سراسری سیبری که شهر مسکو، پایتخت روسیه به شرقی ترین نقطه ی این کشور متصل می کند، طولانی ترین مسیر ریلی یکسره ی دنیا محسوب می شود و ۹،۲۵۹ کیلومتر طول دارد.

منبع: starsinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود