۸ راهکار لاغر شدن برای زمان هایی که سرتان شلوغ است

ثانیه شمار لاغری

۸ راهکار لاغر شدن برای زمان هایی که سرتان شلوغ است

برای کسانی که مشغله زیادی دارند و بسیار هم نگران افزایش وزن شان هستند، خبر خوبی داریم که نیاز به صرف زمان زیادی هم ندارد. این راهکارهایی که تنها چند دقیقه طول می کشند، برگرفته از کتاب پرفروش «رژیم شکمی صفر» هستند که توسط نیویورک تایمز در اختیارمان قرار گرفته است.

تنها در دو ثانیه

یک قهوه تلخ سفارش دهید: یک فنجان قهوه تلخ تقریبا بدون کالری است. یک فنجان قهوه ای که همراه شکر و خامه باشد هم ۸۰ کالری دارد. اگر بتوانید هر روز یک قهوه تلخ میل کنید، در طول یک سال، چیزی در حدود ۷ کیلوگرم لاغر خواهید شد.

2

تنها در ۵ ثانیه

خوراکی های مورد علاقه تان را بو کنید: مطالعات نشان داده اند که بو کردن میوه های سبزرنگ مانند سیب سبز، یا میوه هایی چون موز و هلو می تواند هوس خوردن چیزهای شیرین مانند دسرهایی پر از شکر را کاهش دهد. دانشمندان علت این امر را عادت کردن ضمیر ناخودآگاه به انتخاب های سالم غذایی می دانند. اگر یک ظرف از میوه یا یک لوسیون محتوی اسانس های خوشبو را روی میزتان قرار دهید خواهید دید که در اطراف آن مگس جمع می شود. این خود می تواند اهمیت بوی مواد خوراکی را نشان دهد.

در ۱۵ ثانیه

چیزهایی را دوست دارید بخورید را در ذهن تان تصور کنید: پژوهش ها نشان داده است که اگر از چیزی که به خوردن آن علاقه دارید، قبل از آنکه هوس خوردنش را بکنید آن را در ذهن تان تصور کنید، ولع تان برای خوردن آن کاهش پیدا می کند. در یک تحقیق علمی از گروهی از شرکت کنندگان خواسته شد که بین ۳ تا ۳۰ عدد اسمارتیز «ام اند امز» را بخورند. آنهایی که تصور خوردن آن را پیش از خوردن داشتند مقدار کمتری خورده بودند.

در ۶۰ ثانیه

برنامه ریزی های ورزشی با دیگران داشته باشید: زمانی که کارتان به پایان می رسد، احتمال قرارهایی با دوستان تان می گذارید که عمدتا همراه با صرف غذا و نوشیدنی های پرکالری است. اگر با دوستان تان در جاهایی مانند کلوپ های ورزشی یا مکان های مخصوص پیاده روی و دویدن قرار بگذارید، آن وقت مجاب خواهید شد که با توجه به محیطی که به آن پا گذاشته اید، برنامه های تان را تنظیم کنید و وزن خود را هم در نظر داشته باشید. در مطالعه اخیر انجام پذیرفته بر روی ۴۰۰۰ زوج این نتیجه بدست آمده که آن زوج هایی که قرارهای ورزشی و گروهی را با هم تنظیم می کنند، نسبت به سایر زوج های این مطالعه به انجام فعالیت های مفید و سالم دست می زنند.

55

تنها در ۷۵ ثانیه

از مصرف سبزیجات فریز شده پرهیز کنید: از آنجایی که عمدتا سبزیجات کنسروی و یخ زده میزان ویتامین و مواد غذایی مفید کمتری دارند بهتر است از مصرف آنها خودداری شود. نتیجه مطالعه ای که در مجله «علم، غذا و کشاورزی» به چاپ رسید، نشان داده شد که ویتامین های چون «سی» و «بی» تا ۹۵ درصد از خاصیت خود را در حالت های یخ زده از دست می دهند.

در ۱۰۰ ثانیه

میوه های هسته دار میل کنید: تحقیقات جدید نشان داده که میوه های چون هلو و زردآلو که هسته دارند، می توانند چربی های شکمی را آب، کلسترول و انسولین را در بدن تنظیم کنند. از دلایلی که این میوه ها می توانند باعث تخت شدن شکم تان شوند این است که آنها با دارا بودن ترکیبات فنولیک، در چربی ها تغییراتی را به وجود آوردند. حداقل یکی از این میوه ها را به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود قرار دهید یا آن را در کُورن فلکس صبحانه یا سالاد بعد از ظهرتان بگنجانید.

3

تنها در ۲ دقیقه

قبل از شام های کاری یا دوستانه چیزی بخورید: ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما اگر پیش از آن حداقل ۱۱۲۸ کالری ای که قرار است در رستوران به شما داده شود، چیزی خورده باشید، می توانید در طولانی مدت  وزن خود را کاهش دهید. مطالعات انجام گرفته در «پن استیت» نشان داده که خوردن یک سیب یا یک سوپ قبل از وعده اصلی شام می تواند تا ۲۰ درصدکالری احتمالی که ممکن است دریافت کنید را کاهش دهد. اگر هر روز ۲۰ درصد از کالری دریافتی بدن تان را کاهش دهید، در طول یک سال، حدود ۲۲ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

تنها در ۱۰ دقیقه

گوشت را در روزهای تعطیل در آرام پز بپزید: گوشتی را که می خواهید میل کنید در کمی روغن سالم و غیراشباع به اندازه ای سرخ کنید که طرفین آن قهوه ای شود که چیزی در حدود ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. سپس، روی آن پیاز خرد شده، قارچ و ۲ قاشق غذاخوری سرکه بریزید و داخل آرام پز قرار دهید. اجازه دهید که به مدت ۶ ساعت داخل آرام پز بماند، آن وقت خواهید دید که به هر کدام از اعضای خانواده با این کار تنها ۳۴۵ کالری انرژی خواهد رسید. این کار گزینه مناسبی برای روزهای تعطیل است.

6

منبع: motto.time
دیجیاتو
بدون نظر

ورود