اینستاگردی هفتگی: روایت الناز شاکردوست از «مبارک» سینمای ایران

اینستاگردی هفتگی: روایت الناز شاکردوست از «مبارک» سینمای ایران

اینستاگردی هفتگی روزیاتو همچون روال همیشگی، شما را با جدید ترین اینستا نوشته های شخصیت های هنری، ورزشی و سیاسی ایران آشنا می کند و مروری خواهد داشت به برخی از پر بیننده ترین صفحات اینستاگرام ایرانیان در هفته ای که گذشت.

با ما در اینستاگردی اسفندی همراه باشید. همچون هفته های قبل، خبر نخست را با اینستانوشته های سفیر کالسکه گرد ایران در لندن آغاز می کنیم.

تحلیل اینستاگرامی “آقای سفیر” از  “فروشنده”

حمید بعیدی نژاد، تنها سفیر اینستاباز ایران که بخشی از سایبر دیپلماسی کشور را هدایت می کند، پس از چند هفته غیبت، مجددا به صفحه ۳۶ هزار مخاطبی خود بازگشت و اتفاقا بازگشت آقای سفیر نیز با دومین اسکار اصغر فرهادی همراه شد. ۳ پست اخیر آقای سفیر به اسکار فرهادی و نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن اختصاص یافته است که در ادامه مرور می کنیم.

او در نقدی بر فیلم فروشنده نوشت:

فیلم فروشنده برخلاف تصور عده ای که بعلت عدم دقت کافی در مضامین فیلم بوجود آمده، به غایت و با تمامی وجود فیلمی اخلاقی است، چرا که دغدغه آن یافتن پاسخ به یک مسئله اخلاقیست. پیام غایی فیلم فروشنده تکریم حفظ آبرو و اهمیت حریم خصوصی است، امری که حفظ و احترام به آن برای تمامی اعضای جامعه چه بزرگ و کوچک و چه زن و مرد باید اصلی محوری باشد.

مشی اصغر فرهادی با فیلم فروشنده رکوردهای بی سابقه ای از خود بر جای گذاشت. او نه تنها با گرفتن دومین جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره اسکار در رده  تعداد معدودی از بزرگترین سینماگران جهان چون برگمن، فلینی و دسیکا قرار گرفت بلکه حتی قبل از آنکه جایزه خود را از جامعه هنری اسکار بگیرد، جایزه خود را از مردم گرفت.

i1
نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن

دیشب در اتفاقی نادر در تاریخ سینما به ابتکار صادق خان شهردار لندن، فیلم فروشنده در میدان بزرگ ترافالگار به نمایش عمومی در آمد، مراسمی که با حمایت وسیع مردمی پیامی بسیار آشکار برای دولتمردان آمریکا داشت. فرهادی با عدم حضور خود در مراسم پایانی اسکار پیام مهم مخالفت با افراطی گری و توسل به سیاست تبعیض و جدایی انسانها را به زبانی رسا به جهانیان اعلام کرد و مردم سراسر جهان از جمله در لندن حمایت خود را از او اعلام کردند.

ما باید این نهضت فرهنگی دفاع از مردم در برابر سیاست های تبعیض آمیز دولت آمریکا از جمله توسط هالیوود را قدر بدانیم. یادمان نمی رود که چند سال پیش همین هالیوود در فضایی متفاوت و تلخ با حمایت از فیلم “آرگو” که تم ضد ایرانی داشت، یکپارچه به حمایت از سیاست های وقت دولت آمریکا در محکومیت ایران روی آورده بود.

یادآوری این پیام برای جامعه ایران که حفظ حرمتها و آبروی افراد همواره از نقاط برجسته فرهنگی آن بوده است، چقدر می تواند جذاب و الهام بخش باشد. شروع فیلم با خراب شدن خانه خانواده قهرمان فیلم که بعلت گودبرداری خانه مجاور برای ساخت و ساز آغاز می شود بسیار کوبنده است، و این خود تمثیلی از اینست که روند و مسیر حرکت زندگی همه جا در دست ما نیست .

i2
پست آقای سفیر از نمایش فروشنده در میدان ترافالگار لندن

بلکه به یکباره وقایع خارجی می تواند عمیقا مسیر زندگی ما را تغییر دهد، کما اینکه برای این خانواده پیش می آید. فیلم به خوبی نشان میدهد که آرامش خانوادگی رعنا و عماد که زندگی خوب و محبت آمیزی با هم دارند به یکباره با ورود یک غریبه به خانه اجاره ای جدید آنها به هنگام نبودن عماد در خانه و مضروب شدن رعنا در حمام از بین می رود. چنانچه بیننده با دقت در مضامین فیلم در انتهای ماجرا متوجه خواهد شد.

مردِ مهاجم، رعنا را با زن دیگری که قبلا در این خانه سکونت داشته است اشتباه گرفته و رعنا هم قبل از آنکه مورد تعرض او قرار گیرد با پرت کردن خود در شیشه از خود دفاع می کند و مرد فرار می کند. اما این حادثه و حدس و گمان های متفاوت مردم از حادثه این زن و شوهر را رنج می دهد و منجر به از بین رفتن آبرو و حریم شخصی این خانواده در چشم همسایگان و همکاران میشود.

i3
آخرین پست های آقای سفیر در سال ۲۰۱۶ میلادی

اما ادامه این ماجرا باعث می گردد که این زن و مرد که تا بحال زندگی خوبی را در تفاهم با یکدیگر داشته اند، حالا در خصوص نحوه مواجهه و برخورد با این موضوع دچار اختلاف شوند. رعنا از طرح و پیگیری این حادثه حسی منفی دارد چون یاد آوری صحنه های تعرض به منزل امن و حریم خصوصی او، آثار مخربی در آرامش روح و جسم او پدید می آورد.

بعلاوه با هر بار طرح موضوع، آبرو و حریم شخصی خود را بار دیگر در برابر غریبه ها در خطر و تهدید می بیند. ولی عماد حس دیگری دارد. او از بی آبرو شدن نزد مردم بشدت ناراحت است و بدنبال کشف حقیقت ماجرا و به فکر انتقام است.

عماد کنجکاوانه در نهایت به شیوه ای کارآگاهی و جذاب، مرد مهاجم را پیدا کرده و با صحنه سازی او را به خانه خلوت خود می کشاند و تصمیم می گیرد از آن مرد انتقام بگیرد و آبروی او را نزد خانواده اش بریزد و او را بی حیثیت کند.

روایت آقای سفیر از فروشنده را اینجا دنبال کنید.

چه خبر از اینستانوشته های استاد پرویز؟

پرویز پرستویی، هنرپیشه باسابقه سینمای ایران، از جمله معدود چهره های سرشناس ایرانی در اینستاگرام است که هر روز، چندین پست مفهومی با مضامین اخلاقی و روانشناسی به اشتراک می گذارد و اکثرا نیز، روایت های خواندنی بزرگان علم و ادب و معرفت ایران و جهان در عرصه های مختلف گوناگون است.

این رویه سبب شده تا پرستویی بیش از ۱.۸ میلیون طرفدار در اینستاگرام داشته باشد. وی در جدید ترین اینستانوشته خود که روایتی از ولفگانگ بورش است گفت:

زمانی دو انسان وجود داشتند. وقتی آن‌ها دو ساله بودند، با دست‌هایشان همدیگر را زدند. هنگامی که دوازده ساله شدند، با چوبدستی و سنگ به هم حمله کردند. زمانی که بیست و دوساله شدند، با تفنگ به هم شلیک کردند. وقتی چهل و دو ساله شدند، به هم بمب پرتاب کردند.

هنگامی که شصت و دو ساله شدند، بیمار شدند. وقتی هشتاد و دو ساله شدند، مُردند و کنار هم به خاک سپرده شدند. و زمانی که پس از صد سال کِرمی قبر آن‌ها را سوراخ کرد، اصلاً متوجه نشد که در اینجا دو انسان متفاوت به خاک سپرده شده‌اند. خاک، همان خاک بود.

i4
انتقاد پرستویی از ورود ماهی قرمز به سفره هفت سین ایرانیان

در جایی دیگر درباره کمپین جدید “ متن تهرونمو میخوام” نوشت:

“کمپین من تهرونمو می‌خوام”

سرزمین عزیز ما متاسفانه در این سالها با مشکلات زیست محیطی بسیاری دست به گریبان بوده که خشکیدن بسیاری از دریاچه‌ها و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع تنها بخش کوچکی از آن است. استان‌های زیادی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان و…  لطمه‌های زیادی از این معضلات خورده‌اند.

پایتخت سرزمینمان هم از این مشکلات مصون نمانده است. تهران روزگاری آسمانی آبی داشت و در جوی‌هایش آب زلال قنات‌ها و رودها در جریان بود. صبح‌هایش با آواز جمعی گنجشک‌ها شروع می‌شد و می‌توانستی پیاده از این‌سو به آن‌سویش بروی. آن تهران پر خاطره با ساکنان مهربانش که دستگیر و پناه هم بودند کجا رفت؟

i5

این هشت‌پای بدگلِ گم شده در ترافیک و آلودگی هوا که قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی خشکیده‌اش هر سال به نشست چند خیابان و خانه می‌انجامند از کجای روزگار سر برآورده که دیگر از تهران زیبایمان خبری نیست؟ تهرانی که محدوده داشت، چنار داشت، باغ داشت و برج‌های بدقواره مثل قارچ بر تنش نروییده بود و زیر تشعشعات آنتن‌های موبایل و پارازیت نبود.

تهرانی که بافت قدیمی و ساختمان‌های مدرنش در این تناقض وحشتناک نبودند و زیباترین و در عین حال مدرنترین پایتخت خاورمیانه به حساب می‌آمد.

تهرانی که «تهران بزرگ» نامیده نمی‌شد و می‌شد رفیقانه «تهرون» صدایش زد. این کمپین می‌خواهد با اطلاع‌رسانی مشکلات ابرشهر تهران و یاری گرفتن از شهروندان و متخصصان، آلودگی‌ها را از چهره‌ی این شهر پاک کند و باور دارد هر کدام از ما می‌توانیم با اثرگذاری در محیط اطرافمان قطره‌یی‌ از اقیانوسی باشیم که آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد.

i6
اینستانوشته پرستویی در حمایت از کمپین تحریم چهارشنبه سوزی

این کمپین می‌تواند سرمشق شهرهای دیگر این سرزمین باشد و پیشنهادی برای راه‌اندازی کمپین‌های مشابه مثل «من اهوازمو می‌خوام» و… که در کنار هم عبارتی واحد را در خود دارند: «من ایرانمو می‌خوام».

برای همراهی با این کمپین عکسی از خود را با عبارت «من تهرونمو می‌خوام» در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از هشتگ #من_تهرونمو_می_خوام در آن استفاده و به دوستانتان معرفی‌اش کنید. شهر زیبا و ایمن، علاوه بر مسئولان دانا و دلسوز، شهروندانی آگاه به حقوق و متعهد به وظائف شهروندی می‌خواهد.

باشد که در کنار یکدیگر و با بهره گرفتن از نظرات متخصصان بتوانیم بخشی از مشکلات ترافیک، آلودگی هوا و منابع طبیعی و زیست محیطی، عدم آمادگی در مقابل بلایای طبیعی و ساخت و سازهای غیراصولی پایتخت و تمام شهرهای این سرزمین را برطرف و آن‌ها را دوباره به شهرهای زیبا و ایمنی که بودند بدل کنیم.

استاد را در این لینک دنبال کنید. ضمنا، این هشتگ تا کنون، بر روی بیش از ۹۵۰ هزار تصویر در اینستاگرام ایرانیان قرار گرفت.

بهنوش بختیاری: نمایشی طوفانی در راه است . . .

i7
بهاره رهنمای همیشه عزیزدر منزلش….تمرینهای تئاتر زن باران آغاز شد….این دومین همکاری ما بعد از دورهمی زنان شکسپیره که اجرایی فوق موفق وپرفروش و جذاب شد……دوست صمیمیم کارگردانمه و این حس خیلی جالبیه…به زودی با یک گروه عالی..برای اجرایی جذاب…اماده میشیم….با تمرینات سخت ومنظم….منتظر یه نمایش طوفانی و عالی درسال نود وشش باشید…

روایت بهاره رهنما از “ زن باران”

i8
فقط اینو میدونم که اگر عاشقی نکرده از دنیا بری گدا مردی… این روزها نگارش نمایش “زن باران” هفتمین نمایشی که نوشتم به پایان رسیده ،عشق و راز های دو هفت زن پشت دو دیوار: جدایی و ازدواج… پی نوشت :تمرین در “مکتب تهران” در جریان است.

محمد رضا گلزار و پست کافی شاپی و مدافعان حرم

i9
ظهر همگی بخیر
i11
・・ “دوست شهیدم شیخ #علی_تمام_زاده یک ماه قبل از شهادتش وقتی با هم توی ماشین بودیم، نام یک #هنرمند را برد و گفت: درود بر شرفش.. توانایی و نعمتی که خداوند به او داده را در راه خداوند استفاده میکند.. . #شهدا برایمان نماز میخوانند، کافیست بر طبق فطرتمان عمل کنیم.. بهشتی شدن سخت نیست.. .”

واتیکان گردی بهرام خان

i10
جدید ترین پست بهرام رادان از سفر اخیرش به ایتالیا با امیر جدیدی

نیکی کریمی در خیریه

i12
وظیفه داریم اگر از دستمان بر می آید کمک کنیم

چه خبر از رامبد ۵ میلیونی؟

آقای خندوانه که این روزها مخاطبانش ۵ میلیونی شده اند، باز هم گویا از موضوعی دلخور شده است و پست های مفهومی را منتشر کرد:

سلام

١- آرزو مى کنم صبورى رو یاد بگیریم.

٢- آرزو مى کنم بدونیم آدمهاى قد کوتاه و کم توان دهنشون به فحش باز مى شه چون نشون مى ده کارى ازشون برنمیاد و فحش دادن نشونه ى حال بد از ناتوانیه.[منظورم از قد کوتاه فیزیکى نیست]

i29

۳- آرزو مى کنم همیشه اسم ایران عزیزمون توسط آدمهاى بزرگ و پرتلاشى مثل اصغر عزیز مثل ورزشکارهاى قهرمانمون و مثل دانشمندهاى عزیزمون و … در جهان بدرخشه و تا آدمهاى قدکوتاه کمتر دیده شن یا حتى سعى کنن قد بکشن. ایران عزیزمون به آدمهاى مسئول و پرتلاش و با انگیزه نیاز داره. متاسفانه در کل اوضاع خوبى نداریم.

۴- آرزو مى کنم درک و باورمون نسبت به واقعیت افزایش پیدا کنه تا بتونیم با مشکلاتمون واقعى بجنگیم. متاسفانه آمار مصرف مشروبات الکلى به شکل نابود کننده اى رو به افزایش حیرت انگیزیه همونطور که اعتیاد به مواد مخدر و محرک جوونها و نوجوونهامون رو داره نابود مى کنه.

آمار سن شروع فحشا هم ترسناک تر از پیش شده و اگر نجنبیم این ناهنجاریهاى اجتماعى طوفانى به پا خواهد کرد.که البته اگه همش رو بندازیم گردن دیگران و دولت و زمانه و شانس و… قافیه رو بدجورى باختیم.

۵- آرزو مى کنم اینقدر سرمون گرم زندگى پربرکت و عزیز و زیباى خودمون باشه که دلمون نخواد به جاهاى ناخوشایند زندگى دیگران سرک بکشیم و کمتر راجع به هم نظرهاى ناآگاهانه و ابلهانه بدیم.(به کس خاصى برنخوره با هممونم?)

۶- آرزو مى کنم بیشتر کتاب بخونیم که یکى از راههاى کمتر زجر کشیدن بشر کتاب خوندنه. البته بماند که به شکل عجیبى هممون در زجر کشیدن بیشتر از هم سبقت مى گیریم.

٧- آرزو مى کنم بفهمیم که هیچ کس مسئول خیلى از بدبختیهامون نیست جز خودمون.

٨- آرزو مى کنم مهر شما همیشه شامل حال من باشه و البته اگر با حرفهاى گاها تند، کم شد هم عیب نداره چون من و امثال من تلاش نمى کنیم مهر شمارو به دست بیاریم بلکه تلاش مى کنیم مهرتون رو براى خودتون زنده تر کنیم. که اگر این بشه ذره اى از دریاى مهرتون نصیب مابشه، مارا بس.

۹-دوستتون دارم حتى اون بى ادبهاى بى تربیتِ قدکوتاه را. . . .

چه خبر از الناز شاکردوست؟

i16

الناز شاکردوست که این روزها با نخستین فیلم انیمیشن خود در اکران اسفند حضور دارد، بیش از ۵.۴ میلیون مخاطب داشته و جدیدترین پست های ایشان را در ادامه مشاهده می کنیم. وی در اینستانوشته ای که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، از “مبارک” به نقل از روزنامه هنرمند گفت.

i13
بدون عنوان که جدید ترین پست الناز در اینستاگرام ۵.۴ میلیون نفریش است
i14
تا دوباره ببارد یکسال خواهد شد برف زمستانی
i15
لیلا حاتمی برای فیلم “رگ خواب” و الناز شاکردوست برای فیلم “خفه گی” بهترین بازیگران زن جشنواره به انتخاب “منتقدان مجله فیلم” شدند

 سلفی های اسفندماهی مهناز افشار

مهناز افشار که این روزها با بیش از ۵.۵ میلیون فالوئر، رقیب بهنوش بختیاری در پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان است، هفته گذشته با دو سلفی مخاطبانش را سورپرایز کرد.

i17
همین الان. سر کار عاشقانه با بچه های درجه یک و دوست داشتنی
i18
همین الان سر صحنه فیلم سینمایی دارکوب

حمید فرخ نژاد: از سلفی تا بیانیه طوفانی

i19
سلفی آقای فرخ نژاد در اسفند

حمید فرخ نژاد هنرپیشه سینمای ایران که این روزها فیلم گشت ۲ را در اکران دارد، بخاطر اینستانوشته ای که در نقد فعالیت مسعود فراستی، منتقد سینما و کارشناس برنامه جنجالی “هفت” شبکه سوم سیما نوشت، در کانون توجه اینستاباز های ایرانی عاشق سینما قرار گرفت.

او نوشته بود:

داری چیکار میکنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت ، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه ، اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پیر شیم و غم نون به آدم فروشی بکشونتمون.

خودت اقایی کن و خلاصمون کن، تلخ بودی و بی ادب، لیچار بار همه می کردی با راه و بی راه،  صواب و نا صواب، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود، دمتم گرم، حالا یه سکه بالا یا پایین تو خودمون بودیم! ولی مرد حسابی چغلی همکاراتو اینور اونوربردن دیگه خدایی اخرشه.

i20
اینستانوشته طوفانی حمید آقا درباره مسعود فراستی

خدایا بحق بزرگیت هیچ تنابنده ایی رو این جوری ازمایش نکن، دلم برات سوخت اقا مسعود، همه گناه گردن تو نیست ما هم کم گذاشتیم، مطمئنم خیلی گیری وگرنه اینجوریش رو دیگه نمیومدی، ما کم گذاشتیم، خدایشش خیلی وضع مالیمون توپ نیس ولی هزار بار شکر اینقد ته جیبمون معرفت هست که اگه ببینیم دوست و اشنامون گیره، جهت رفع احتیاجش کمک کنیم.

یا نه هزار بار کردیم بازم میکنیم، دست جلو هموطنامون دراز میکنیم و یه شماره کارت می نویسیم از خلق الله کمک میگیریم، خدا وکیلی هنوز اینقد ادم با مرام و معرفت هست که نزارن یه مرد به نامردی بیفته ،سراغ دارم.

دنیای بدیه اقا مسعود ولی ادم بازم پیدا میشه، با مرام و معرفت بازم پیدا میشه، میدونم اینقد گیر بودی که خودتو توجیه کردی، فدای سرت، ولی ایندفه اگه بازم گیر کردی خواستی بفروشی، به خودمون بفروش ، لااقلش اینه که بین خودمون میمونه مثه دفعات قبل.

این اینستانوشته، رکورد ۷ هزار کامنت را برای حمید آقا به همراه داشت. او را در این نشانی دنبال کنید. این هم بندری خوانی حمید آقا در حضور جناب خان در برنامه خندوانه رامبد جوان.

چه خبر از سلطان پرسپولیسی ها؟

i21

علی آقا این روزها حال خوشی دارد و پیروزی های قرمزهای پایتخت، آخر سال نیکویی را برایش رقم زده است. او در جدید ترین نوشته اسفندماهی خود، درگذشت مادر سهراب انتظاری، بازیگن سابق قرمزها را تسلیت گفت.

چه خبر از جادوگر آسیا؟

علی کریمی، شماره هشت خاطره انگیز مستطیل سبز که این روزها شمار مخاطبان اینستاگرامی اش از مرز ۲ میلیون نفر فرا تر رفته است، جدید ترین پست خود را به تصویری از دوران کودکی اختصاص داد.

i22

علی آقا را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از کاپیتان محبوب استقلالی ها؟

فرهاد مجیدی، شماره ۷ مبحبوب آبی پوشان پایتخت، جدید ترین پست خود را در کنار یک ویلای مجلل گرفت که با ۱۰ هزار کامنت طرفدارانش همراه شد.

i23

i24
از سلفی های اسفندماهی فرهاد مجیدی

فرهاد را در این نشانی دنبال کنید.

با نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها

وی کافه که یادتان است. نخستین کافی شاپ سیار تهرانی ها که این روزها، گذرشان به همه محله های پایتخت افتاده و رهگذران را با نوشیدنی ها و شیرینی های خانگی، مهمان می کنند.

i30

i31

کافه وی را در این نشانی دنبال کنید که ۷۲ هزار طرفدار دارد.

چه خبر از آرات کوچولو؟

i25

نابغه ‌ٔ‌۳ ساله ژیمناستیک ایران، همچنانن با شیرینی کاری هایش نظر مخاطبان ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. وی اخیرا در سفر به جزیره کیش، هنرنمایی های خود را به نمایش گذاشت.

صفحه اینستاگرامی این کودک توانای کشورمان، قریب به ۷۰۰ هزار فالوور دارد.

چه خبر از اولین سریال اینستاگرامی ایرانیان؟

i26

اکیپ، نخستین سریال اینستاگرامی ایرانیان که فقط در این شبکه اجتماعی محبوب منتشر می شود، بیش از ۶۵ هزار مخاطب دارد و هر روز، با ویدیوهایی، مخاطبان خود را سورپرایز می کند.

این صفحه را در این لینک دنبال کنید.

i27
جدید ترین پست اینستاگرامی دفتر آقای رییس جمهور که بازگشت سفر از پاکستان را خبر می دهد
i28
جدید ترین پست صفحه دفتر آقای وزیر همیشه خندان در اینستاگرام که توضیحی ندارد

رضا کیانیان و دغدغه محیط زیستی

i34

استاد کیانیان که چندی پیش جدید ترین عکس های خود را در نمایشگاه دچار آبی بیکران را در نگارخانه ای در تهران رونمایی کرد، در جدید ترین اینستانوشته خود گفت:

اولین کنفرانس بین المللى تغییر اقلیم ایران در سالن همایش هاى وزارت نیرو با موضوع  تغییراقلیم# مدیریت_آب# نجات_زمین در ٩و١٠ اسفند ١٣٩۵ با حضور دانشمندان ایرانی مقیم خارج و فعالین محیط زیست و همچنین هنرمندان فعال این حوزه در تهران برگزار شد.

رضاکیانیان در این نشست مطرح کرد: در خورستان مردم نمی‌توانند نفس بکشند و برق و آب ندارند و ما آب و برق را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم، جنگ و تبعات جنگ بردوش خوزستانی‌ها بوده و همه ما به آنها مدیونیم ولی برایشان کاری نمی‌کنیم، با این حال ناامیدی چیزی را حل نمی‌کند.

حتما راهی برای حل این مشکل وجود دارد. دولتمردان ما از مردم حرف می زنند،ولی بیشتر مواقع آنها را فراموش می‌کنند. البته در زمان انتخابات دوباره به یاد مردم می افتند. اگر مردم در حفاظت از محیط زیست خود شراکت نکنند، دولت ها نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهند. روزگاری فعالیت های محیط زیستی در نگاه بسیاری سوسول بازی بود، اما حالا به یک ضرورت تبدیل شده است .

چرا که ما موج تبعات تخریب محیط زیست را به وضوح می‌بینیم. در آلودگی هوا نفس می‌کشیم. ریزگردها نه تنها در خوزستان بلکه به تهران هم می‌آیند. کمبود آب را فریاد می‌زنیم. نباید مسئولان محیط زیست را به عرصه‌ای برای طناب کشی قدرت تبدیل کنند. آن ها که این روز ها سنگ محیط زیست را به سینه می زنند بگویند که دیروز برای محیط زیست چه کردند و امروز چه برنامه‌ای دارند.

اگر ما بتوانیم این فرهنگ را که همه کارها را از خودمان شروع کنیم در جامعه جا بیندازیم مشکلات بهتر حل می‌شوند. یکی از مشکلات فرهنگی ما این است که اکثرا فکر می کنند اگر فلانی قوانین را رعایت نمی کند ، چرا ما رعایت کنیم؟ اگر فلانی خلاف می کند چرا ما نکنیم؟ دیگری جنایت می‌کند تو هم باید جنایت کنی؟ تا این فرهنگ در جامعه حاکم باشد اتفاق مثبتی کمتر خواهد افتاد.

خوشبختانه در صفحه اینستاگرامی من همراهانم وقتی پیام می گذارند فقط استیکر و قربان صدقه نیست، بلکه با هم بحث و گفت و گو می کنند. . . پ.ن.عکس از گرى لوئیس نماینده سازمان ملل و ابراز خوشحالى او از افزایش سطح آب در #دریاچه_ارومیه . .

در آخر هم اضافه می کنیم که پهلوون ابوالفضل اینستاگرام ایرانیان که سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون هم دارد، همچنان با تیپ داش مشتی های روزگار نه چندان دور و پست های جالبش، بر مخاطبان خود می افزاید و بزودی شمار طرفدارانش به ۱۰۰ هزار فالوور می رسد. او را در این نشانی دنبال کنید.

i32

و این هم آخرین پست خواننده نوستالژی ایران (رضا یزدانی)، پیش از کنسرت نوروزی در گوتنبرگ سو‌ٰئد.

 

i33

دنیای جذاب اینستاگرام ایرانیان را هر هفته در اینستاگردی روزیاتو دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • موسوی اسفند ۱۵, ۱۳۹۵

    این گزارشاتون عالیه. پهلووووووووووووووووووووووووووون ابوولفضل دیگه کجا بود؟!؟؟!؟! 🙂 خیلی کلیپهاش خنده داره 🙂 مرسی.
    من share کردم 🙂

  • یگی ایرانی اسفند ۱۵, ۱۳۹۵

    چقدر ایناا جذابه . من گوش نکرده بودم بندری حمید فرخ نژاد رو. خوشم اومد. مهناز افشار هم که عین کارداشیان راه به راه سلفی میزاره 🙂 خیلی خانومه لیلا حاتمی. کاش اینستاگرام داشت.
    تنکیو

  • حمید اسفند ۱۶, ۱۳۹۵

    عشق من فرهاد مجیدی . به امید سرمربی گری استقلال