برترین رشته ها و دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در کانادا با فرصت های بورسیه تحصیلی

برترین رشته ها و دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در کانادا چه درمدارس و کالج ها ودانشگاه ها، میتواند رایگان انجام شود. اگر شما حائز شرایط خاصی که دولت  فدرال و دولت های استانی اعلام می کنند باشید. در این گفتار شما را با ساختار آموزشی و هم چنین رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار این کشور مهاجر خیز و محبوب نیروهای تحصیل کرده ایرانی آشنا میکنیم.

حتما بخوانید: راهنمای تحصیل رایگان ارشد و دکترا در کانادا

سیستم آموزشی در کانادا به صورت فدرالی اداره نمی شود بلکه هر ایالت سیستم و قوانین خاص خود را دارد. البته تاحدود زیادی مشابه هم هستند. این نکته را افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند در نظر  بگیرند. تحصیل در این کشور مثل سایر کشورها شامل مراحل زیر است:

  •  مدارس (ابتدایی و دبیرستان)
  •  کالج ها که شامل:University Collages, Community Collages and Career Collages است.
  •  دانشگاه ها

مدارس کانادا

شروع سال تحصیلی در کانادا ماه سپتامبر و پایان آن ماه ژوئن است ودر اکثر ایالت ها کودکان از پنج سالگی وارد مهد کودک و از شش سالگی وارد سال اول ابتدایی می شوند. تحصیلات مدرسه در ۱۸-۱۷ سالگی با اتمام سال دوازده دبیرستان به پایان میرسد. البته در ایالت انتاریو دوره مدرسه ۱۳ سال است و دانش اموزان در سال سیزده باید دروس علمی انتاریو را بگذرانند.
در ایالت کبک نیز تحصیلات مدرسه یکسال زودتر ودر سال یازده دبیرستان تمام می شود و دیپلم دبیرستان diploma high school به دانش آموزان اعطا می شود. سپس کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه دارند، باید قبل از ورود به دانشگاه یک دوره دوتا سه ساله در کالج بگذرانند. نکته قابل توجه آن است که این کالج به انگلیسی به نامGeneral and professional education Collage و به فرانسوی به نام (Collège d ’enseignem entgénéral et professionnel or (CÉGEP نامیده می شود.

دوره دو ساله کالج برای گرفتن مدرک پیش دانشگاهی و دوره های سه ساله آن برای گرفتن دیپلم فنی حرفه ایی یا همان vocational programs است. افرادی که دوسال پیش دانشگاهی در کالج می گذرانند دوره چهارساله کارشناسی در دانشگاه را سه ساله خواهند داشت. هزینه شهریه دبیرستان ها حدود ۱۴ هزار دلار کانادا است.

۱۰ رشته برتر کارشناسی ارشد برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا مزایای بسیاری را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد. با توجه به این که کانادا کشوری انگلیسی زبان است و بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان را در خود جای داده است، یکی از برترین کشورهای پذیرنده دانشجویان خارجی است. برخی از ایرانیان از مقطع کارشناسی ارشد راهی دانشگاه های این کشور می شوند که در زیر شماری از دانشگاههای  برتر این کشور برای تحصیل در مقطع ارشد را معرفی میکنیم.

دانشگاه‌های کانادایی مانند تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک، بیشتر دانشجویان بین‌ المللی را پذیرش می‌ کنند. دانشجویان در این شهرها نه تنها به همه آموزش‌ ها در سطح جهانی دسترسی دارند، بلکه از یک زندگی دانشجویی غنی و پویا برخوردار هستند. دانشگاه‌های برتر کانادا شامل دانشگاه آتباسکا، مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه سلطنتی، دانشگاه وینیپگ، دانشگاه بریتیش کلمبیا و مرکز مطالعاتی دانشگاه یورک می‌شود.

  •  تحصیل در رشته علوم کامپیوتر
  • تحصیل در رشته مهندسی عمران و شهرسازی
  • بهداشت عمومی‌
  • رشته‌های امور مالی
  • رشته مدیریت منابع انسانی
  • رشته مهندسی برق
  • رشته مهندسی مکانیک
  • رشته داروسازی
  • رشته روانشناسی
  • رشته روابط بین‌الملل

برترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه تورنتو توانست بار دیگر از دانشگاه مک گیل پیشی بگیرد و در صدر لیست دانشگاه‌های برتر کانادا و به جایگاه ۳۱ بهترین دانشگاه‌‌های دنیا قرار بگیرد. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده و در حال حاضر ۸۸,۷۰۰ دانشجو در سه فضای آموزشی این دانشگاه در شهر تورنتو در حال تحصیل هستند. این دانشگاه به خاطر نوآوری‌های تحقیقاتی خود مانند کشف انسولین و سلول‌های بنیادی شهرت جهانی دارد.

دانشگاه مک گیل با حدود ۴۰,۵۰۰ دانشجو که ۲۵ درصد آن‌ها بین‌المللی هستند، توانست در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۳۲ جهان قرار بگیرد. این دانشگاه در مونترال واقع شده و دارای بیشترین تعداد دانش پژوهان رودز (۱۴۲) و برندگان جایزه نوبل (۱۲) در میان همه‌ی دانشگاه‌های کانادا است.

دانشگاه های کانادا
سایت دانشگاه مک گیل کانادا: https://www.mcgill.ca

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال به رتبه ۵۱ جهانی نزول داشته، اما همچنان رتبه سوم دانشگاه‌های برتر کانادا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در ونکوور و کلونا در بریتیش کلمبیا واقع شده است و حدود ۶۲,۹۰۰ دانشجو دارد، که از این تعداد ۱۴,۴۳۴ نفر از آن‌ها دانشجویان بین المللی از ۱۶۲ کشور مختلف هستند.

سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا: https://www.ubc.ca

دانشگاه آلبرتا در کنار دانشگاه کره جنوبی یکی از ۴ دانشگاهی است که در رده‌ی ۹۰ رتبه‌‌بندی جهانی QS قرار گرفته‌اند. دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد و اکنون در شهر ادمونتون مستقر است. این دانشگاه ۳۷,۸۳۰ دانشجو از ۱۴۳ کشور مختلف دارد و سالیانه سهمی۱۲.۳ میلیارد دلاری در اقتصاد آلبرتا دارد.

سایت دانشگاه آلبرتا کانادا: https://www.ualberta.ca

برای دریافت بورس تحصیلی جهت ادامه  تحصیل در دانشگاه های خوب کانادا، همواره سی وی و بیانیه هدف  خود را حرفه ای اماده  کنید. داشتن آیلتس ۶.۵ آکادمیک به بالا الزامی است و بهتر است که پیش از اپلای با اساتید دانشکده مقصد هماهنگی لازم انجام شود. ایرانیان دانشجو در این دانشگاهها را در تلگرام و اینستاگرام و فیسبوک پیدا کنید. دانش آموختگان کانادایی هم در لینکدین آماده پاسخ گویی به پرسش های شما خواهند بود. داشتن بیانیه هدف و توصیه  نامه  و سی وی آکادمیک، کمک خوبی به شما برای اخذ ادمیشن تحصیلی جهت تحصیل در مقطع ارشد و دکترا در کانادا است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود