۱۱ کاراکتر مشهور سینمایی و انیمیشنی که از شخصیت هایی واقعی الهام گرفته شده اند

۱۱ کاراکتر مشهور سینمایی و انیمیشنی که از شخصیت هایی واقعی الهام گرفته شده اند

از شخصیت های انیمیشنی کارتون های دوران کودکی مان گرفته تا شخصیت های فیلم های پرطرفدار سینما، بسیاری از کاراکترهای مشهور و مورد علاقه ی ما در حقیقت با الهام از شخصیت هایی واقعی ساخته شده اند. در ادامه به ۱۱ کاراکتر مشهوری می پردازیم که تا حدودی یا به طور کامل از روی شخصیت های واقعی ساخته شدند. این فهرست به شما نشان می دهد حتی بعضی از عجیب و غریب ترین کاراکترهای سینمایی و انیمیشنی در زندگی واقعی وجود داشته اند.

۱- «هارلی کویین» در کتاب های کمیک دی سی کمیکس- آرلین سورکن

منبع الهام کاراکترهای مشهور

آرلین سورکن بازیگر، فیلمنامه نویس و کمدین امریکایی، علاوه بر آنکه منبع الهام کاراکتر هارلی کویین بوده، کار صداپیشگی آن را هم در انیمیشن هایی که بر اساس کمیک های دی سی کمیکس ساخته شدند انجام داده است.

پاول دینی، خالق کاراکتر هارلی کویین در اینباره می گوید: «من و آرلین باهم دوست هستیم. زمانی که به کاراکتر هارلی فکر می کردم با خودم می گفتم شبیه آرلینه. وقتی ارلین رو تو سریال روزهای زندگی ما (Days of Our Lives) با لباس دلقک دربار دیدم، با خودم فکر کردم خودشه! لباس هارلی باید مثل لباس جوکر باشه.»

۲- «جوکر» در کتاب های کمیک دی سی کمیکس- کونراد ویت

منشأ شکل گیری این دلقک ترسناک هیچ ارتباطی به سیرک ندارد. شمایل کاراکتر جوکر از یکی از نقش های بازیگری آلمانی به نام کونراد ویت الهام گرفته شده. این نقش، کاراکتر گوئین پلین در فیلم «مردی که می خندد» (The Man Who Laughs) بود. گرچه کاراکتر جوکر طی حدوداً هشتاد سالی که از زمان شکل گیری اش می گذرد دستشخوش تغییراتی شده است، اما ویژگی های ظاهری اصلی اش یعنی پوست سفید گچی او و خنده ی سرد و بی احساسش که رد یک زخم بد قواره دارد همچنان باقی مانده اند.

۳- «پوکاهانتس» در انیمیشن «پوکاهانتس»- آیرین بدارد

آیرین بدارد در فیلم های مختلفی در نقش یک زن سرخپوست ظاهر شده و از این جهت شهرت دارد. بدارد علاوه بر آنکه کار صداپیشگی کاراکتر پوکاهانتس را بر عهده داشت، مدل طراحی این کاراکتر هم بود. آیرین به کاراکتر پوکاهانتس روح بخشید و از او شخصیتی قوی و احساسی ساخت.

۴- «بل» در انیمیشن «دیو و دلبر»- ویوین لی

بل دختری باهوش و زیبا بود که ویژگی های اصلی اش از زنان و کاراکترهای مشهور زیادی الهام گرفته شده بود. شخصیت قوی و علاقه ی زیادش به کتاب از کاراکتر ژوزفین مارچ در فیلم زنان کوچک (Little Women) الهام گرفته شده بود که نقش آن را کاترین هپبورن بازی کرده بود. علاوه بر این، زیبایی و ظرافت او از بالرین های نقاشی های مشهور ادگار دگاس و چهره ی اروپایی اش از دو بازیگر مشهور یعنی ویوین لی و آدری هپبورن الهام گرفته شده بود.

۵- «چاکی فینستر» در انیمیشن «راگرتز»- مارک مادرزبا

مارک مادرزبا یک خواننده، ترانه سرا، آهنگساز، نوازنده، تهیه کننده، نویسنده و ویژوال آرتیست امریکایی است. او علاوه بر آنکه کار آهنگسازی انیمیشن پرطرفدار راگرتز (Rugrats) را برعهده داشت، منبع الهام طراحی کاراکتر چاکی در این انیمیشن هم بود.

۶- «سوروس اسنیپ» در کتاب «هری پاتر»، جان نتلشیپ

جی. کی. رولینگ، نویسنده ی کتاب های هری پاتر استاد شیمی ای به نام جان نتلشیپ داشت. رولینگ کاراکتر پروفسور اسنیپ را دقیقا از روی نتلشیپ طراحی کرد. شباهت های ظاهری میان این دو، اندام ترکه ای و سفیدی روح مانند پوست، موهای سیاه بلند و اغلب چرب، نگاه نافذ، رفتارهای هیجانی، دندان های نامرتب، بینی نسبتاً بزرگ و ظاهر اغلب ژولیده و نامرتب بود. علاوه بر این، هوش، خردمندی و علاقه ی نتلشیپ به رشته اش هم در طراحی کاراکتر اسنیپ الهام بخش رولینگ بود.

هر کسی که نتلشیپ را می شناخت، فوراً متوجه شباهت او به کاراکتر اسنیپ می شد. حتی نتلشیپ در اینباره گفته بود: «خیلی از دانشجوهام وقتی فیلم هری پاتر رو میدیدن متوجه میشدن منبع الهام این کاراکتر من بودم. اونا به من میگفتن استاد شما رو تو این فیلم دیدیم.»

۷- «آلیس» در کتاب «آلیس در سرزمین عجایب»- آلیس لیدل

آلیس در سرزمین عجایب یکی از تأثیر گذارترین کتاب های تاریخ است. لوییس کارول، نویسنده ی این کتاب، کاراکتر آلیس را از آلیس لیدل، دختر ده ساله ی دوستش الهام گرفت. ماجرا از این قرار بود که کارول در یکی از روزهای سال ۱۸۵۸ برای سرگرم کردن سه دختر دوست نزدیکش در یک قایق پارویی -که یکی از آن ها آلیس بود- داستان کوتاهی درباره ی یک دختربچه برای آن ها تعریف کرد. آلیس چنان مجذوب این قصه شد که از کارول خواهش کرد آن را برای او بنویسد و کارول نتوانست خواسته ی آلیس را رد کند.

۸- «زورو» در فیلم «نقاب زورو»- خواکین موریتا

داستان زورو بر اساس زندگی خواکین موریتا است. در فیلم زورو هم کاراکتری که آنتونیو بندراس نقش آن را ایفا می کند، موریتا نام دارد.

خواکین موریتا در حدود سال ۱۸۲۹ در مکزیک متولد شد. رفتار نژاد پرستانه ی امریکایی های سفید پوست باعث شد او علیه جامعه ی آن زمان مکزیک و قوانینش دست به شورش بزند. موریتا به یک قهرمان ملی و چهره ای بی باک و آرمان گرا تبدیل شد که قسم خورده بود انتقام ظلم هایی که به خانواده اش شده بود را بگیرد و جرم های زیادی مرتکب شد تا بی عدالتی هایی که در حق مردم مکزیک شده بود را تلافی کند.

۹- «وینی خرسه» در کتاب «ماجراجویی های وینی خرسه»- وینی پگ خرسه

کاراکتر وینی خرسه در حقیقت از یک خرس واقعی الهام گرفته شده که در باغ وحش لندن زندگی می کرد و اسم آن وینی پگ بود. این خرس را سرباز و دامپزشکی کانادایی به نام هری کالبورن به باغ وحش آورده بود. وینی پگ یکی از محبوب ترین حیوانات آن زمان باغ وحش لندن بود. کریستوفر رابین، پسر نویسنده ی کتاب وینی خرسه، از بازدید کننده های همیشگی این باغ وحش بود و حتی اسم خرس عروسکی اش را هم وینی گذاشته بود. ای . ای. ملن، پدر کریستوفر رابین با الهام از خرس عروسکی پسرش قصه ای نوشت و آن را در سال ۱۹۲۶ با نام وینی خرسه منتشر کرد.

۱۰- «کرکس ها» در انیمیشن «کتاب جنگل»- گروه موسیقی بیتلز

سال ۱۹۶۷ اوج محبوبیت گروه موسیقی بیتلز و همان سالی بود که انیمیشن کتاب جنگل کمپانی دیزنی در سینماها اکران شد. از قرار معلوم، این مدیر برنامه های گروه بیتلز بود که به استودیوی دیزنی پیشنهاد داد کاراکترهای کرکس ها در این انیمیشن را از روی اعضای این گروه موسیقی طراحی کند. قرار بود اعضای گروه به جای این کاراکترها صحبت کنند و آهنگی هم به نام That’s What Friends Are For برای این انیمیشن بخوانند اما جان لنون، یکی از اعضای گروه، یکباره نظرش عوض شد و از این کار امتناع کرد.

۱۱- «کاپیتان هوک» در انیمیشن «پیتر پن»- هانس کونرید

شمایل کاپیتان هوک در انیمیشن پیتر پن کمپانی دیزنی الهام گرفته از هانس کونرید، بازیگر، صداپیشه و کمدین امریکایی است. در ابتدا فقط قرار بود کونرید کار صداپیشگی کاراکتر کاپیتان هوک را انجام دهد اما وقتی لباس های کاپیتان هوک را به تن کرد به قدری در آن ها خوب به نظر می رسید که انیماتورها تصمیم گرفتند از تصویر او در طراحی این کاراکتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

چند حقیقت جالب و خواندنی درباره کاراکترهای محبوب دیزنی

لوکیشن های واقعی که الهام بخشِ فیلم های والت دیزنی بودند

فیلم‌هایی که از داستان‌های واقعی الهام گرفته‌اند [قسمت اول]

فیلم‌هایی که از داستان‌های واقعی الهام گرفته‌اند [قسمت دوم]

منبع: brightside
بدون نظر

ورود