انتقاد به ایوانکا ترامپ به دلیل عکس گرفتن با یک قوطی کنسرو لوبیا

انتقاد به ایوانکا ترامپ به دلیل عکس گرفتن با یک قوطی کنسرو لوبیا

ایوانکا ترامپ ، دختر رئیس جمهور آمریکا تصویری از خود به همراه یک قوطی کنسرو لوبیا از محصولات برند «گویا» منتشر کرده، امری که نه تنها مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است، بلکه ممکن است نقض ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا هم باشد.

انتقاد به ایوانکا ترامپ

دختر دونالد ترامپ که مشاور او هم هست، روز چهارشنبه در صفحه ی شخصی اش در توییتر تصویری منتشر کرد که او را با یک قوطی کنسرو لوبیا از برند «گویا» نشان می داد، یک شرکت غذایی که برخی مردم آمریکا اخیراً خواستار بایکوت آن شده اند.

ایوانکا در توضیح عکس خود شعار تبلیغاتی این برند را به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی آورده بود: «اگر گویا باشد که حتماً خوب است.»

شرکت غذایی «گویا» خود را بزرگ ترین شرکت غذایی اسپانیایی در آمریکا خوانده است.

این شرکت هفته ی گذشته بعد از آن مورد انتقاد قرار گرفت که مدیرعاملش، رابرت اونایو به تحسین رئیس جمهور آمریکا پرداخت و اظهار کرد آمریکا «واقعاً خوشبخت» است که رهبرش دونالد ترامپ است.

برخی مردم آمریکا خواستار بایکوت این شرکت غذایی شدند، در حالی که برخی هم در پویشی با هدایت برخی شخصیت های شبکه ی خبری فاکس نیوز، خواستار آن شدند که مردم در پاسخ، محصولات بیشتری از این برند را خریداری کنند.

توییت ایوانکا ترامپ تا به امروز بیشتر از ۳۹ هزار بار ریتوییت شده و بیش از ۷۳ هزار لایک دریافت کرده. ایوانکا این تصویر را در صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام و فیسبوک هم منتشر کرده است.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده ی کنگره ی آمریکا، در واکنش به پست ایوانکا، در توییتر خود به اسپانیایی نوشت: «اگر ترامپ باشد که حتماً فاسد است.»

اما آنطور که خبرگزاری رویترز می گوید، این پست ایوانکا ممکن است مصداق نقض ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا باشد که افراد دولتی را از حمایت از محصولات تجاری منع می کند.

به گفته ی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا «کارکنان دولت نباید از پست خود برای منافع شخصی خود یا اشخاص دیگر یا سازمان هایی استفاده کنند که خود با آن ها همکاری دارند.»

به علاوه: «از پست یا عنوان کارکنان دولت نباید با هدف سرکوب، حمایت از هر گونه محصول، خدمت یا شرکت، یا به منزله ی دریافت تأیید از سوی دولت استفاده شود.»

نام ایوانکا ترامپ در وبسایت کاخ سفید به عنوان «مشاور رئیس جمهور» ذکر شده است.

دفتر ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر در خصوص توییت ایوانکا ترامپ پاسخی نداد، اما والتر شاب، رئیس پیشین این دفتر اظهار کرد که توییت دختر رئیس جمهور آمریکا «نقض آشکار مقررات مربوط به سوء استفاده از پست های دولتی» بود.

تنها چند ساعت پس از انتشار این تصویر توسط ایوانکا ترامپ، با بالا گرفتن انتقادات به او، دونالد ترامپ هم تصویری از خود با محصولات شرکت «گویا» در دفتر ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید منتشر کرد.

در این تصویر ترامپ پشت میزش نشسته و انگشتان شست دو دستش را به نشانه ی حمایت از برند گویا بالا برده است. در مقابل ترامپ، ردیفی از محصولات مختلف برند «گویا» به چشم می خورد.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای که در همان روز چهارشنبه منتشر شد، از اقدام ایوانکا ترامپ دفاع و بیان کرد او قصد داشته حمایت شخصی خود را از شرکتی نشان دهد که به خاطر حمایت از دولت فعلی به شکل غیر منصفانه ای مورد تمسخر قرار گرفته، بایکوت و تحقیر شده است. کاخ سفید همچنین در این بیانیه اظهار کرد که ایوانکا ترامپ به این شرکت اسپانیایی قدرتمند که ریشه های عمیقی در کشور آمریکا دارد افتخار می کند و او حق ابراز حمایت شخصی خود را دارد.

در سال ۲۰۱۷ یکی از مشاوران دونالد ترامپ به نام کلیان کانوی در اتفاقی مشابه مورد بازجویی قرار گرفت. بعد از جمع شدن محصولات برند ایوانکا ترامپ از فروشگاه های نورداستروم که یکی از فروشگاه های زنجیره ای پوشاک و کالای لوکس در آمریکا است، کانوی مردم آمریکا را تشویق به خریداری محصولات دختر دونالد ترامپ کرد. در نهایت اما او مبرا از هر گونه خطایی اعلام شد و اظهار شد که او «سهواً» و «بدون هیچگونه انگیزه ی نابکارانه ای» دست به این کار زده بود.

بیشتر بخوانید:

با ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ بیشتر آشنا شوید؛ گزینه شایسته تر برای بانوی اولی آمریکا

ثروت ۱٫۱ میلیارد دلاری «ایوانکا ترامپ» و «جرد کوشنر» چگونه بدست آمده است؟

۲۰ نکته جالب در مورد زندگی ایوانکا ترامپ که باید بدانید

هزینه شیدایی؛ دخترانی که برای شبیه شدن به «ایوانکا ترامپ» دست به هر کاری می زنند

«ایوانکا ترامپ» با روسری و لباس پوشیده در دیدار از مسجد جامع شیخ زاید دبی

نگاهی به خانه ۵.۵ میلیون دلاری ایوانکا ترامپ در شهر واشنگتن

واقعیاتی درباره «تیفانی ترامپ»، دختر کمتر شناخته شده رئیس جمهور آمریکا

سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

ترامپ ها چقدر ثروت دارند و آن را خرج چه چیزهایی می کنند؟

کندوکاوی در ریشه آلمانی اسکاتلندی دونالد ترامپ ؛ ترامپ های مهاجر چطور از آمریکا سردر آوردند؟

دیجیاتو
بدون نظر

ورود