اتفاقات مهمی که در جزیره مرجانی کیش رخ می‌دهد

اتفاقات مهمی که در جزیره مرجانی کیش رخ می‌دهد

جزیره کیش از سال ۱۴۰۰ شمسی به یکی از مقصدهای ممتاز گردشگری، سرمایه گذاری بین المللی و بازار تامین سرمایه کشور در بورس تبدیل می شود. کیشی که تا کنون می شناختیم از سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد ، با تغییرات ژرفی از بورس تا ارز دیجیتال همراه خواهد شد. کیش یکی از برترین مقصدهای گردشگری و سرمایه گذاری ایران، یکی از ۴ منطقه دنیا است که بیشترین اکسیژن خالص را دارا می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ۶ مهر ۹۹ گفت که ارز مورد نیاز واردات خودرو را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم شد. لذا منتظر واردات خودرو به کیش با ارز دیجیتال باشیم که در دوران تحریم بین المللی ایران، ابزار خوبی برای تراکنش های مالی بین ایران و طرف های خارجی است و جزیره کیش نیز بستر خوبی برای این مراودات دارد.

مدیر عامل بورس انرژی امروز اعلام کرد در صورت قانونی شدن فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز‌ها و معاملات آن در مناطق آزاد، امکان تامین برق برای ماینر‌ها از طریق بورس انرژی وجود دارد. از این طریق قیمت برق با نرخ رقابتی و منصفانه، کشف و داد و ستد خواهد شد که باعث رونق استخراج ارز دیجیتال در منطقه کیش می شود.

یکی از مزیت های سرمایه گذاری در کیش این است که معافیت مالیاتی ۲۰ سال برای هر نوع فعالیت اقتصادی که شما در این جزیره راه بیاندازید، اعطا می شود. مهم نیست فعالیت شما چیست. ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستید. آن هم مالیاتی که ایران در سال ۱۴۰۰ به بعد، به شدت به آن نیاز دارد و در خارج مناطق آزاد، مشمولان مالیات سال به سال در حال افزایش هستند.

اتباع خارجی و سرمایه گذاران بدون روادید می توانند وارد کیش شوند. جزیره کیش تنها جزیره ای است که به خارجی ها امکان می دهد صاحب ۱۰۰ درصد مالکیت شوند. خدمات بانکی در جزیره کیش انعطاف پذیر است. اگر در کیش دفتر و کارگاهی تاسیس کنید، حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه صفر است. بورس نفت و محصولات پتروشیمی در بورس انرژی ایران در کیش، می تواند بستر کسب و کارهای جدیدی را برای استارت آپ های ایرانی رقم بزند.

رستوران های موزیکال، کشتی های تفریحی و مجتمع های گردشگری سلامت و تفریحات آبی، نمونه ای از فرصت های گردشگری جزیره کیش است که باید در عصر پسا کرونا به آن توجه کرد.

در شهریور ۹۹، ۱۱ طرح ملی در جزیره کیش به بهره برداری رسید که کیش را در مسیر توسعه و تولید قرار می دهد. قرار است یک جزیره مدرن در کنار جزیره کیش احداث شود و قرارداد لایروبی آن نیز امضا شده است. اسکله بزرگی نیز در این جزیره جدید احداث خواهد شد. مجتمع‌های مسکونی پرشین ۲،‌ ستاره، خانه و هتل پانوراما و مجتمع تجاری پارسیس هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

مرکز نوآوری و فناوری معدن در برج فناوری کیش امسال راه اندازی شد تا توسعه فناوری های معدن با کمک زیست بوم دانش بنیان در این جزیره شتاب بگیرد. با حفاری های زیر دریا، انتقال خط لوله دریایی کیش-گرزه تا عمق ۴ متر در ساحل و به طول ۲۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح انتقال گاز به نیروگاه برق کیش در مرداد ۹۹ استارت خورد.

گفته می شود که جزیره کیش، نقش مهمی در قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد دارد. نایب رئیس مجلس گفته بود که این ادعا که در قرارداد راهبردی ایران و چین، کیش به چینی ها واگذار می شود نادرست است. کیش مزیت منحصر به فردی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد. هم معافیت های مالیاتی و تسهیلات بانکی و هم امکان تولید وصادارت خدمات و محصولات و ارسال به کشورهای همسایه از راه هوایی و دریایی.

کیش از سال ۱۴۰۰ شمسی به دلیل شرایط گمرکی و معافیت های مالیاتی، جایگاه خاصی در مناطق آزاد ایران خواهد داشت و تاسیس بورس بین المللی در جزیره کیش (برج آنا) می تواند آینده طلایی برای این جزیره رقم بزند. البته افزایش قیمت خرید و فروش و اجاره زمین و مسکن در جزیره کیش در سال های اخیر سبب فرار سرمایه از کیش به ترکیه شده که باید اتاق فرصت های سرمایه گذاری در کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و بورس بین المللی ایران و بورس مسکن ایران، راهکارهایی برای مقابله با خروج سرمایه از کیش در دستور کار قرار دهند.

فرصت های سرمایه گذاری کوچک، متوسط و بزرگ در جزیره کیش از سال ۱۴۰۰ شمسی را در سایت کیش کلاب دنبال کنید. در سایت کیش سلام نیز می توان فرصت های سرمایه گذاری جدید این جزیره را در حوزه های مختلف خدماتی و صنعتی بررسی کرد.

ناگفته پیداست که تاسیس بورس بین المللی ایران از آبان ۹۹ در کیش و گسترش فعالیت بورس انرژی ایران در این جزیره می تواند نقطه عطفی در فرآیند های تامین سرمایه در کشور در بستر جزیره کیش باشد.

طبق اعلام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هم اکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کیش در حال انجام است که معادل یک سوم کل بودجه عمرانی دولت در سال ۱۳۹۹ است و این یک سیگنال مهم برای سرمایه گذاران و استراتژیست های بین المللی است که از ظرفیت های این منطقه آزاد برای اشتغال زایی و کسب درآمد استفاده کنند. پروژه های فعلی کیش در حوزه هتل سازی، ساخت مجتمع های لوکس چند طبقه، ساخت اسکله، تاسیس بورس بین المللی و مراکز گردشگری سلامت است.

آینده جزیره کیش
از پروژه های انبوه سازی لوکس جزیره کیش در سال ۱۳۹۹

از سال ۱۴۰۰ شمسی، ترمینال فرودگاه بین المللی کیش توسعه یافته و گنجایش پذیرش ۶ میلیون مسافر را در طول سال دارا خواهد بود که یکی از مجهزترین فرودگاه های ایران خواهد شد. تمام این ترمینال مجهز توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی ساخته شده است. از سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد منتظر پذیرش شرکت های دانش بنیان ثروتمند ایرانی باشید که همچون استارت آپ های موفق چند سال اخیر، در بازار بورس کشور پذیرش شوند و میلیون ها نفر سهامدار این شرکت های یپشرو در اقتصاد ایران عصر ۱۴۰۰ باشند.

آدرس و تلفن های مهم در جزیره کیش برای کارآفرینان

دفتر امور اتباع خارجه سازمان منطقه آزاد کیش

آدرس: میدان سنائی، ساختمان کیش ایر، طبقه اول، واحد ۵۰۵ / تلفن: ۴ –۴۴۲۳۸۴۳-۷۶۴-۰۰۹۸

معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش

آدرس: خیابان سنائی، ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد کیش، طبقه اول / تلفن: ۴۴۲۴۴۵۹-۷۶۴-۰۰۹۸

واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش

آدرس: میرمهنا، ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش، طبقه همکف / تلفن: ۴۴۳۲۰۴۱-۷۶۴-۰۰۹۸

اداره امور اتباع خارجه نیروی انتظامی 

آدرس: میدان سنائی، ساختمان کیش ایر، طبقه همکف، ورودی از ضلع مجاور بازار مریم ساختمان کیش ایر، واحد ۵۰۲ / تلفن: ۱-۴۴۲۲۵۷۰-

مرکز بهداشت و درمان کیش

آدرس: میرمهنا، بلوار خاتم، خیابان اقبال، بعد از هتل خاتم / تلفن: ۴۴۳۰۸۲۲-۷۶۴-۰۰۹۸ و ۴۴۳۰۸۸۵-۷۶۴-۰۰۹۸

نمایندگی وزارت امور خارجه کیش

آدرس: میدان سنائی، ساختمان کیش ایر، طبقه اول، واحد ۵۰۸  / تلفن: ۴۴۲۰۷۳۴-۷۶۴-۰۰۹۸ فاکس: ۴۴۲۰۲۳۴-۷۶۴-۰۰۹۸ تلفن همراه: ۷۹۶۱۹۷۹-۹۳۴-۰۰۹۸

بعضی از شرکت های حوزه انبوه سازی و گردشگری در بازار بورس ایران، پروژه های بزرگی در حوزه هتل سازی و مجتمع سازی در جزیره کیش به بهره برداری رسانده که در سال ۱۴۰۰ نسبت به فروش آن اقدام می کنند و سود هنگفتی بابت افزایش قیمت زمین و مسکن شناسایی خواهند کرد که باعث افزایش قیمت سهام آن ها در بورس ۱۴۰۰ شمسی خواهد شد. به دلیل ممنوعیت ارائه سیگنال، از اعلام نام نمادها معذوریم.

این شرکت ها را شناسایی و سرمایه گذاری لازم انجام دهید. به هر حال، کیشی که تا کنون می شناختیم با کیشی که از سال ۱۴۰۰ به بعد با تاسیس بورس بین المللی ایران و بورس انرژی کیش باید بشناسیم، بسیار متفاوت خواهد بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • محمد حسین مهر ۸, ۱۳۹۹

    اقای زمانی این بورس و جفتک پرونی های دولت که میگید کی میخواد تموم شه، شهریور اومدیم بیایم بیرون شما گفتی نیمه دوم بازار برمیگرده، اخرش اومدیم بیایم بیرون گفتید جفتک دولت و بازار دستوری تموم میشه برمیگرده، دیگه الان توی ۶۰ درصد ضررم و بخوامم نمیتونم بیرون بیام، ولی جان جدت ایا تا ۱۴۰۰ اصل سرمایه برمیگرده، والله سکته نکنیم شانس اوردیم.

    • علی زمانی مهر ۸, ۱۳۹۹

      اگه با پول مازاد آمده اید و سهام آس در قیمت آس خرید کرده اید و قصد سرمایه گذاری بلند مدت به منظور کسب سود عالی دارید ، جفتک های دولت نباید برای شما اهمیتی داشته باشد. فکر کنید پراید خریدید و چند سکه طلا! هر روز قیمتش را استعلام میکنید!؟ 🙂 شاخص کل خیلی زودتر از انچیزی که تصور کنید بالای ۳ میلیون واحد تثبیت میشود. تا قبل بهار ۱۴۰۰ شمسی. بورس، محفل صابران است. عجله دارید، دلار آمریکا و سکه در خدمت است 🙂

      • محمد حسین مهر ۹, ۱۳۹۹

        خیر اقای زمانی ما به شما و حرفتون استناد و ایمان داریم ولی خب چون پیش بینیتون از زمان روند مثبت درست درنیومد پیام دادم و ترسدیم وگرنه روی اصل حرف شما ابهامی ندارم.
        من اقای زمانی در صندوق سرمایه گذاری سهامی نقش جهان در شاخص ۲۱۰۰ صدور زدم، الانم ناراحت نیستم چون میگید برمیگرده، ولی خب امیدوارم تا عید حداقل اصل‌پول برگرده.

        سکه و دلار و خودرو رو هم بنده معتقدم کار کثیفیه و اسیب بسیار بدی به بدنه کشور و مردم وارد می‌کنه، نمیدونم شما شوخی کردین یا جدی گفتین، ولی پولم سوختم بشه بهتر از اینکاره.