نماینده خرم آباد در مجلس: «خدا و پیغمبر هم با مردم شفاف نبودند» + ویدیو

نماینده خرم آباد در مجلس: «خدا و پیغمبر هم با مردم شفاف نبودند» + ویدیو

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس که پیش از این نیز بارها با صحبت هایش خبرساز شده بود، بر اساس ویدیویی که از صحبت های اخیر او در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود، در واکنش به طرح شفافیت گفته است: «شفافیت مطلق شدنی نیست و دروغ است. خدا هم با مردم شفاف مطلق نیست. همه چیز را به ما نمی گوید. پیامبر هم با مردم کاملا شفاف نبود، ائمه هم نبودند و قرآن هم نیست».

مهرداد ویس کرمی به عنوان دبیر کمیسیون ویژه طرح صیانت پیش تر از این نیز در مورد طرح صیانت از اینترنت گفته بود: «فضای مجازی به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است. در کشور‌های پیشرفته قانونمند است. چند وجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه‌ای است. گرگ‌های مجازی و ‎سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند. قانونمندی، به نفع کسب و کار‌های سالم مجازی است».

صحبت های جنجالی مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد

عباس عبدی روزنامه‌نگار در توییتی در واکنش به صحبت های ویس کرمی نوشت: «نظرسنجی ۶ ماه پیش نشان داد فقط ۱۵ درصد مردم موافق طرح صیانت، ۷۲ درصد مخالف و بقیه بی‌نظر هستند. نماینده این مجلس گفت سگ‌های قلاده بلند غرب‌گرا از قانونمندی فضای مجازی می‌ترسند. پاسخ دهید که چه بلایی سر جامعه آوردید که ۷۲ درصد مردمش مشمول این توهین شده‌اند؟». ویس کرمی در توییتی دیگر توضیح داد که «سگ‌های قلاده بلند توهین نیست، بلکه تعبیری است که ریچارد المان (رئیس قدیم سازمان سیا) در مورد کسانی به کار می‌برد که کورکورانه و بدون مزد و مواجب، مقلد و مروج تفکر لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند؛ بلند بودن قلاده به این معناست که نمی‌دانند با چند واسطه و نامحسوس، کنترل می‌شوند».

در نزدیک به چهار سال نمایندگی ویس کرمی، او چند بار توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. یک بار زمانی که خبر دریافت خودروی دنلاپلاس توسط نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر شد، ویس کرمی جزو نمایندگانی بود که از دریافت این خودرو حمایت کرد و به سایت جهان نیوز گفته بود این قضیه [دناپلاس نمایندگان] بیشتر یک توطئه و جو رسانه‌ای منفی علیه مجلس است. ۴ ماه پیش که می‌خواستیم ثبت‌نام کنیم، پرس‌وجو کردم، گفتند قیمت پژو پارس و دنا پلاس در یک رنج است و ماشین متوسط به بالا حساب می‌شود. آگاهانه ثبت‌نام کردم و به خاطر هوچی‌گری بعضی‌ها تصمیمم را عوض نمی‌کنم، به این جوسازی رسانه‌ای کاری ندارم!».

صحبت های جنجالی مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد

مهرماه سال ۹۹ نیز یاسر خورشیدوند روزنامه‌نگار نیز در صفحه اینستاگرام خود از تغییر رشته فرزند مهرداد ویس کرمی طی دو مرحله از پزشکی مازاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دامپزشکی روزانه دانشگاه رازی کرمانشاه و سپس از دامپزشکی به پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد. ویس کرمی هم در پاسخ نوشت که این کار قانونی بوده و اگر قانون ناعادلانه‌ای هست، مقصر قانونگذار است نه کسی که از قانون بهره‌مند شده است.

صحبت های جنجالی مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد

وی در این باره گفت: «سال ۹۲ یک قانونی مبنی بر تغییر رشته فرزندان هیئت علمی به دانشگاه‌های دیگر تصویب شد. اولاً رشته اولیه پسر بنده پزشکی مازاد بوده ما بعد از چند روز از شروع کلاس‌های رضا متوجه شدیم که این قانون وجود دارد؛ بنابراین رشته او را به «پزشکی» تغییر دادیم! این تغییر رشته سال ۹۶ یعنی دو سال قبل از نمایندگی بنده اتفاق افتاد و آن‌موقع اصلاً نفوذی نداشتم تا بیایم اینگونه به نفع پسر خودم کاری انجام دهم! مگر فقط پسر من تغییر رشته داده است؟ تقریبا بیشتر فرزندان دوستان هیئت علمی این کار را کرده‌ و همین الان هم انجام می‌دهند! شاید این کار بنده عادلانه نباشد اما خداروشکر ما کار غیرقانونی نکردیم و خدا را شاکرم که به لحاظ اجتماعی هیچ کار غیرقانونی‌ای انجام ندادم هر کاری هم کردم در چارچوب قانون بوده است».

صحبت های جنجالی مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: «در کل ۵۰ سال عمرم هیچ کار غیرقانونی‌ای را نمی‌توانید از من پیدا کنید. خطاب به کسانی‌که منتقد تغییر رشته پسر بنده هستند می‌گویم الان که قضیه رسانه‌ای شده بروند شکایت کنند ببینم می‌توانند قانونی کاری کنند! بی قانونی که ما از آن صحبت می‌کنیم همین شایعاتی است که علیه ما منتشر می‌شود. شما ببیند این شفافیت که برخی می‌خواهند تصویب کنند تا چه اندازه می‌تواند تاوان داشته باشد! شما می‌گویید نمایندگان باید در آرا خود شفافیت داشته باشند اما ببینید تا چه اندازه به یک توییت بنده حمله شده است! فکر کنید که یک نماینده هر روز بخواهد رای‌های خود را در خصوص همه مسائل مثل معلمان، بازنشستگان و سایر موارد به مردم اعلام کند چه توهین و تهمت‌هایی که به این نماینده نمی‌زنند! با این اوصاف نه تنها مجلس یازدهم بلکه هیچ مجلسی این شفافیت آرا را تصویب نکند زیرا نمایندگان تن به این قضیه نمی‌دهند».

صحبت های جنجالی مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد

مهرداد ویس کرمی (زاده ۱۳۵۰ در ویسیان) نماینده ی اصولگرای مجلس شورای اسلامی است. وی علیرغم شکست در انتخابات دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و بازماندن از ورود به مجلس، در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب ۳۸ هزار و ۷۷ رای از مجموع ۴۳۳ هزار و ۶۵۸ نفر واجد شرایط حوزه انتخابیه ی خرم آباد و چگنی از استان لرستان بعنوان دومین نماینده ی حوزه انتخابی مذکور انتخاب و به مجلس راه یافت.

۴ نظر

ورود

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    یعنی شما خدایی؟ خب قبل از اینکه میخاین وارد مجلس بشین چرا از این حرفا نمیزنین همون زمان هم به مردم بگین که ارزش درک و فهم مسائل رو ندارن و فقط شمایین که میفهمین اونوقت میشه بگین خدا و پیامبر کجا با مردم شفاف نبودن و پنهان کاری کردن کاش مثال میاوردین بعد خودتون رو تا جایگاه خدا بالا میبردین

  • امید خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    عجب سگ قلاده بندی است این ویس. اصلا هم توهین نیست

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    با چه درصد بالایی هم نماینده شده این استاد معارف😂، پس بگو چرا از مردم ناراحته😂

  • محمدرضا کیانفر خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    .
    مهرداد ویس کرمی اصولگرا گفت: شفافیت باید اجمالی باشد زیرا خدا هم با مردم شفاف مطلق نیست.

    آقای کرمی،
    توقع شفافیت مطلق از جمهوری اسلامی عبث است زیرا چنانچه در ۴۴ گذشته حتی عشر شفافیت اجمالی را که شما مدافعش هستید می‌داشت تا این حد در منجلاب جنایت و خیانت و فساد غرق نمی‌شد.
    غفلت دلها جهانی را مشوش وانمود، هیچ جا موحش‌تر از آیینه‌ی ناصاف نیست.
    رایج و قلب دکان وهم بی‌اندازه است، با چه پردازد دماغ ناتوان صراف نیست.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.