بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۶ که می توانند در دل شما وحشت ایجاد کنند [بخش دوم-پایانی]

بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۶ که می توانند در دل شما وحشت ایجاد کنند [بخش دوم-پایانی]

ترس مسئله ایست که از نخستین روزهای زندگی بشر تا به امروز همراه ما بوده است. این پدید خودش را در جنبه های مختلفی به ما نشان داده و هر بار در شکل جدیدی ظاهر می شود. شاید بتوان اصلی ترین نمود ترس را در مکان های تاریک و متروکه جستجو نمود؛ جایی که ارواح پلید و موجودات ماورایی انتظار ما را می کشند. یکی از بهترین راهها برای نشان دادن این گونه مسائل، استفاده از هنر فیلم و سینماست.

فیلم های ترسناک همیشه جایگاه خاصی در سینما داشته اند و همواره نگاه ویژه ای به آن ها شده است. در این ژانر، ساخت آثاری که بتواند بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و تماشاگر را جذب کند، به علت محدود بودن سوژه ها کار آسانی نیست و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. به همین دلیل، فیلم های خوب در این زمینه اندک هستند. با این حال، می توان فیلم هایی پیدا نمود که شما را تا سر حد مرگ خواهند ترساند.

بخش نخست این مقاله دیشب منتشر شد و شما می توانید با مراجعه به این لینک، دیگر فیلم ها را مشاهده نمایید. پیشنهاد می دهیم مطلب را تا پایان دنبال کنید تا با باقی آن ها نیز آشنا گردید.

 

۸- شماره ۱۰ خیابان کلورفیلد (۱۰ Cloverfield Lane)

142-w700

کارگردان: دن تراختنبرگ

نویسندگان: جاش کمپبل، مت استاکن و دیمین شازل

این اثر سینمایی از جهاتی شبیه به فیلم «کلورفیلد» ساخته سال ۲۰۰۸ میلادی است. قرار بود در ابتدا دیمین شازل کارگردانی را بر عهده داشته باشد، اما وی انصراف داد و کارگردانی نهایتا به تراختنبرگ رسید.

میشل دختری که نقش آن را «مری الیزابت وینستد» ایفا می کند، در جاده ای روستایی دچار حادثه می شود و بعد از به هوش آمدن، متوجه می شود که در یک پناهگاه به دام افتاده است. او در نهایت می فهمد که عده ای برای محافظت از وی این کار را انجام داده اند. ظاهرا بیرون از پناهگاه چیزی وجود دارد که همه را به کام مرگ فرستاده است.

کارگردان به عنوان فیلم اول خود بسیار خوب کار کرده و توانسته تحسین منتقدان را بر انگیزد.

۷- هیولا (The Monster)

143-w700

نویسنده و کارگردان: برایان برتینو

برخی اظهار نظر ها از شباهت زیاد این فیلم با آثار دیگر حکایت دارند. این اثر سینمایی دردسر های یک مادر و دختر را به تصویر می کشد. ماجرا از این قرار است که مادری (زوئی کازان) همراه با دخترش (الا بلنتاین) مجبور می شوند در شبی طوفانی و تاریک، راه سفر در پیش بگیرند، اما تصادف می کنند. بعد از حادثه، آن ها با موجودی عجیب مواجه می شوند و تصمیم می گیرند تا رسیدن کمک، در ماشین خود بمانند؛ غافل از آن که نمی دانند چه چیزی انتظارشان را می کشد.

در این فیلم ماجراهای دیگری نیز وجود دارد. مادر داستان ظاهرا معتاد است و سعی می کند مواد خود را از چشم دخترش دور نگه دارد و گذشته تاریکش را از او پنهان کند.

۶- اتاق سبز (Green Room)

144-w700

نویسنده و کارگردان: جرمی سالنیر

برخی ها این فیلم را در ردیف آثار ترسناک قرار نمی دهند، اما صحنه های خشن و هیجان انگیز توام با اضطراب آن، به اندازه ای زیاد است که می توانیم آن را جزء این دسته قرار دهیم. اعضای یک گروه موسیقی، تصمیم می گیرند در مسیر خود تور برگزار کنند، اما درآمد آن ها بسیار ناچیز است و وضع شان روز به روز بدتر می شود.  سپس غریبه ای آن ها را به گرد همایی نئو نازی ها در وسط جنگل دعوت می کند تا شاید با این کار وضعیت آن ها بهبود یابد.

همه چیز تقریبا خوب پیش می رود و این گروه برنامه شان را اجرا می کنند. اما بعد از این ماجرا، با جسد یک دختر بچه مواجه شده و به شاهدان قتل تبدیل می گردند. از این جا به بعد، ماجراهای خون بار فیلم آغاز می شود. چیزی که اتاق سبز را از سایر نمونه های مشابه متمایز کرده، حفظ کردن حس تازگی و شوخ طبعی حتی در صحنه های خشن است.

۵- آب های کم عمق (The Shallows)

145-w700

کارگردان: ژائومه کویت سرا

نویسنده: آنتونی جاسوینسکی

این فیلم را می توان رویارویی بازیگر نقش اصلی (بلیک لایولی) با یک کوسه دانست. یک دانشجوی رشته پزشکی مدت کوتاهی بعد از مرگ مادرش به ساحل دور افتاده ای در مکزیک می رود. وی با دو فرد محلی آشنا می شود و چند ساعت به موج سواری می پردازد. در حالی که همه ساحل را ترک کرده اند، او تصمیم می گیرد به دریا بزند و در آن جا با نهنگی بزرگ برخورد می کند.

وی تصمیم می گیرد فرار کند که ناگهان کوسه ای به سمتش حمله ور شده و او را به شدت زخمی می کند. ماجرای درگیری با کوسه و رهایی یافتن از دست آن، باقی داستان فیلم را تشکیل می دهد.

۴- جادوگر (The Witch)

146-w700

نویسنده و کارگردان: رابرت ایگرز

این فیلم را می توان یکی از بهترین آثار ترسناک ساخته شده در سال ۲۰۱۶ دانست. کارگردان تصمیم گرفته کاملا خلاف جهت هالیوود حرکت کند و فیلمی بسازد که شخصیت هایش بتوانند تماشاگر را درگیر خود نمایند. خانواده ای متعلق به قرن ۱۷ میلادی، به خاطر باور های مذهبی شان از روستای محل زندگی خود ترد می شوند و به کلبه ای درون جنگل مهاجرت می کنند.

بعد از گذشت چند وقت، ماجراهای عجیبی اطراف خانه رخ می دهد. ظاهرا این اتفاق ها به فرزندان به خصوص توماسین دختر بزرگ خانواده ربط دارد. وی یک روز مشغول نگهداری از نوزادی بوده که ناگهان متوجه می شود بچه غیب شده است. بعد از آن نیز ماجراهای عجیب یکی پس از دیگری رخ می دهند.

۳- دعوت (The Invitation)

147-w700

کارگردان: کارین کاساما

نویسندگان: فیل هی و مت مَنفردی

دعوت را می توان یکی از هوشمندانه ترین آثار سینمایی سال گذشته دانست. ویل و کیرا شخصیت های فیلم در حال دعوا با یکدیگر هستند که ناگهان با یک حیوان تصادف کرده و آن را می کشند. سپس راهی میهمانی می شوند که همسر سابق ویل و شوهرش ترتیب داده اند. ویل (لوگان مارشال گرین) احساس خوبی از این ملاقات دوباره ندارد و دلش نمی خواهد این اتفاق رخ دهد.

ماجراهایی که در ادامه فیلم شاهد آن هستیم، نشان می دهند که این دل شوره و اضطراب بدون دلیل نبوده و حوادث زیادی در راه است. کارگردان موفق شده به وسیله موسیقی، حس و حال ترسناک را تا پایان فیلم به بیننده القا کند.

۲- کریشا (Krisha)

148-w700

نویسنده و کارگردان: تدی ادوارد شولتز

عده ای از کارشناسان کریشا را در ردیف درام های خانوادگی قرار می دهند، اما می توان این فیلم را جزء آثار ترسناک روانشناختی نیز به حساب آورد. زنی مسن و معتاد که از هیپی های دهه ۶۰ است، تلاش می کند دوباره ارتباط خود با خانواده را برقرار سازد. او بعد از ۱۰ سال در عید شکر گزاری خانواده اش را می بیند و همه استقبال خوبی از وی به عمل می آورند. اما کم کم همه چیز از هم فرو می پاشد و ماجرای فیلم شکل می گیرد.

کارگردان این اثر سعی کرده تمام تکنیک های آثار ترسناک را در کریشا به کار ببرد و حتی آهنگ را نیز به همین شکل انتخاب کرده است. کمتر فیلمی پیدا می شود که بتواند در زمینه القای ریشه های اصلی ترس، با کریشا رقابت کند.

۱- احضار ۲ (Conjuring 2)

149-w700

کارگردان: جیمز وان

نویسندگان: چاد و کری هیس، جیمز وان

کمتر کسی پیدا می شود که سری فیلم های احضار را ندیده باشد. جیمز وان کارگردان جوان هالیوود توانسته با ساخت آثار ترسناک با کیفیت، خیلی زود نامی برای خودش دست و پا کند. احضار ۲ در میان فیلم های سال ۲۰۱۶، اثری است که بیشترین ترس را به مخاطب القا می کند. نکته مثبت درباره احضار ۲ این است که کارگردان سعی کرده از راه و روشی متفاوت از فیلم اول، تماشاگر را تحت تاثیر قرار دهد.

داستان فیلم بر اساس ماجرایی واقعی به نام «جن گیری انفیلد» شکل می گیرد. خانواده هاچسون که در لندن زندگی می کنند، مورد حمله روحی پلید قرار می گیرند. این موجود خبیث مدام وسایل خانه را به هم ریخته و اسباب بازی بچه ها را تسخیر می کند. آن ها تصمیم می گیرند برای رهایی از چنگال این موجود شیطانی، از اِد (پاتریک ویلسون) و لورین (ورا فارمیگا) که در فیلم نخست نیز آن ها را دیده بودیم، کمک بگیرند.

منبع: buzzfeed
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ANABELL تیر ۲۲, ۱۳۹۶

    روی فیلم احضار هیچ فیلمی نیومده هیییییچ فیلمی واقعاا عااالی و فوق العاده از هر نظر