تحصیل مجانی با بورسیه های ژانویه ۲۰۱۷ [قسمت اول]

گزارش روزیاتو از فرصت های بورسیه در سراسر اروپا

تحصیل مجانی با بورسیه های ژانویه ۲۰۱۷ [قسمت اول]

همانطور که در ۱۰ ماه اخیر در دانشگاه گردی روزیاتو اشاره کردیم، سالانه هزاران دانشجوی ایرانی برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، جلای وطن کرده و برای علم اندوزی، مقصدهای تحصیلی برون مرزی را با بورس تحصیلی، دنبال می کنند.

در این بین، متقاضیانی هم هستند که علاقمند به تحصیل در مقصد های تحصیلی محبوب ایرانیان در خارج از کشور بوده، اما به واسطه هزینه های زیاد، قادر به انجام این امر نیستند. برای آن دسته از افرادی که عشق خارج بوده و مشتاق تحصیل رایگان در آنسوی آب ها هستند و از رزومه و قابلیت های علمی بالا برخوردارند، بورس  (TA/RA) ، می تواند یک گزینه خوب باشد.

سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و ماه ژانویه، برای علاقمندان به تحصیل در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، از جمله ماه ­های مهم به شمار می ­رود. چرا که برخی از دانشگاه های اروپایی مانند فنلاند، برای ثبت نام در ترم پاییز، ژانویه را آخرین فرصت ارسال مدارک و بررسی سوابق تحصیلی متقاضیان اعلام می­کنند.

به همین خاطر، علاقمندان به تحصیل و هم ­چنین کسب فرصت های بورسیه و کمک هزینه، می­ بایست در این ماه، مدارک خود را کامل کنند و به واحد پذیرش دانشگاه مقصد ارسال کرده تا در فروردین و اردیبهشت، نتایج بررسی پذیرفته شدگان اعلام شود.

B2
هلند، یکی از مقصدهای تحصیلی خوب مهندسی با بورس در اروپا است

فهرست بورسیه­ های تحصیلی در کشورهای مختلف دنیا مانند نیوزلند و آلمان، در ماه­ های پیش در روزیاتو ارائه شد. اکنون نیز که در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی قرار داریم، سعی می­ کنیم در همین رابطه، به معرفی گسترده فرصت­ های تحصیلی با کمک هزینه دانشگاه ­ها اقدام کرده تا مخاطبان عزیز، از این فرصت ­های پیش روی، آگاه شوند.

اگر مشتاق به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور هستید، مجموعه گفتارهایی که در ده ماه اخیر در سایت ارائه شد را مطالعه کنید. همان طور که گفته شد، فرآیند تحصیل در خارج از کشور، مقدماتی دارد که رعایت این مقدمات، شانس دریافت پذیرش و حتی بورسیه را برای متقاضیان، افزایش خواهد داد. نکته­ های طلایی برای بورسیه را مطالعه کنید.

پیش از اقدام برای بورسیه چه کنیم؟

Untitled-1
تکمیل صحیح مدارک تحصیلی جهت اپلای بورسیه­ ها، شانس شما را برای پذیرش افزایش می­دهد

توصیه می­ کنیم برای افزایش شانس خود جهت بررسی در فرآیندهای انتخاب متقاضیان در عرصه بورسیه­ های تحصیلی، موارد زیر را در زمان ارسال مدارک در نظر بگیرید:

۱- اصول مقاله نویسی حرفه ای را برای انتشار مقاله در نشریات معتبر و تقویت رزومه در نظر بگیرید.

۲- رزومه خود را در حد امکان، آکادمیک کرده و اصول رزومه نویسی و پروپوزال نویسی را رعایت کنید.

۳- حتماً در زمان مقرر (deadline) اعلام شده در متن آگهی بورسیه، مدارک را ارسال کنید.

۴- پیش از ارسال اصل مدارک، فهرست دقیق مدارک مورد نیاز را از دانشگاه مقصد استعلام کنید.

۵- توصیه نامه­ هایی (LOR)  که از اساتید دریافت کرده اید را به پرونده خود ضمیمه کنید.

۶- اگر آگهی بورسیه از شما می­ خواهد تا بیانیه هدف (SOP) آماده کنید، اصول بیانیه هدف نویسی را در نظر بگیرید.

۷- به تعداد ارسال پرونده تحصیلی خود به دانشگاه های مختلف برای بررسی بورسیه، توجه کنید.

۸- توجه داشته باشید که همواره اعطای بورسیه، به صورت کاملاً رقابتی به متقاضیان واجد شرایط (Qualified Applicants) اعطا می­ شود و بسیار محدود است. اما حتماً معدل ۱۸ به بالا برای دریافت بورسیه، شرط لازم یا کافی نیست.

۹- در صورت امکان، پیش از ارسال مدارک تحصیلی  خود، با اساتید دانشکده یا دانشگاه هدف، درباره مسائل مربوط به بورسیه و فرصت­های تحصیلی، رایزنی کنید.

۱۰- اگر نیازی به ارسال اصل مدارک تحصیلی نیست و اسکن مدارک کفایت می­ کند، هزینه اضافی نکنید. چرا که می ­بایست برای فرصت های بورسیه مختلفی اپلای نمایید.

۱۱- از افرادی که قبلاً موفق به دریافت بورسیه شده ­اند و با شیو­ه­ های مصاحبه و ارسال مدارک و مدیریت این موضوع آشنایی دارند، رایزنی کنید. معمولاً دانشجویان دکترای خارج از کشور، چنین مشورتی را به شما خواهند داد.

حال با بخش اول فرصت های بورسیه در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی آشنا می شویم:

B3

فرصت های بورسیه دانشگاه ماستریخت هلند

Maastricht University Holland High Potential Scholarships for International Students

هلند، یکی از مقصدهای خوب برای تحصیل ایرانیان در شمال اروپا است. این کشور صنعتی که به کشور گل معروف است و ما با فیلیپس، خاطرات زیادی از آن داریم، برای تحصیل ایرانیان در رشته های فنی و مهندسی، مقصد عالی به شمار می رود. دانشگاه ماستریخت، یکی از انتخاب های خوب است که فرصت بورسیه جدید را معرفی کرده است.

  • آخرین فرصت اپلای: ۱ فوریه ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • تاریخ آغاز تحصیل: پاییز ۲۰۱۷
  • واجدان شرایط: کلیه متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا
  • میزان بورسیه: پرداخت ۱۰ هزار یورو بابت هزینه های نزدگی، ۵۲۰ یورو بابت بیمه و ۱۳ هزار یورو بابت شهریه.

شرایط عمومی: متقاضی می بایست کم­تر از ۳۵ سال سن داشته و شهروند اتحادیه اروپا نبوده و شرایط پذیرش در دانشگاه ماستریخت هلند را در داشته باشد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره این بورسیه تحصیلی مقطع ارشد دانشگاه ماستریخت هلند، به قسمت اسکولارشیپ ۲۰۱۷ مراجعه کنید.

بورسیه در دانشگاه گوتنبرگ سوئد

The University of Gothenburg International Scholarships

B4

دانشگاه گوتنبرگ سوئد، یکی از برترین مقصدهای تحصیلی ایرانیان در سوئد است. کلیه دانشگاه های سوئد، اکنون غیر رایگان بوده و برای تحصیل در آن، می بایست هزینه های هنگفتی پرداخت کرد. اما با فرصت های بورسیه، این هزینه ها نه تنها رایگان شده بلکه حقوق ماهانه نیز می توان دریافت کرد.

  • آخرین فرصت اپلای: ۲ فوریه ۲۰۱۷ میلادی
  • شروع ترم: آگوست ۲۰۱۷
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • واجدان شرایط: کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز: برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره مدارک مورد نیاز پذیرش، به بخش بورسیه دانشگاه گوتتنبرگ سوئد مراجعه کنید. این بورسیه برای کلیه رشته­هایی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گوتبرگ ارائه می­ شود، اعتبار داشته و با توجه به اینکه تحصیل در سوئد غیر رایگان است، این فرصت خوبی برای عاشقان تحصیل در اسکاندیناوی به شمار می­رود.

قبلاً برخی از دانشگاه های معتبر سوئد را معرفی کردیم .

بورسیه در دانشگاه معتبر ژنو سویس

University of Geneva Excellence Masters Fellowships

B5

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج از کشور، سوئیس است که به تازگی به جمع کشورهای شنگن پیوسته است و با روادید سوئیس، می توانید در ۲۵ کشور اروپا تردد کنید. دانشگاه ژنو، یکی از ۱۰۰ مقصد برتر تحصیلی جهان است که انگلیسی و فرانسوی و آلمانی، زبان هایی است که در انجا تدریس می شود.

  • آخرین فرصت اپلای: ۱۵ مارچ ۲۰۱۷ میلادی
  • ترح تحصیلی: سپتامبر ۲۰۱۷
  • مقطع تحصیلی: کلیه رشته­ های کارشناسی ارشد دانشگاه ژنو
  • تعداد بورسیه: نامشخص
  • رشته­ های مربوطه: ستاره شناسی، بیولوژی، شیمی و بیو شیمی، زمین شناسی، علوم محیط زیست، علوم رایانه، ریاضیات، علوم دارویی و فیزیک.
  • میزان بورسیه: پرداخت سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار فرانک سوئیس به افراد واجد شرایط.

نکته: مدارک را فقط به صورت اینترنتی به دانشگاه ارسال کرده و اطلاعات تکمیلی را در صفحه مربوطه مشاهده کنید. اگر خواستار تحصیل در سوئیس هستید، این سایت را در نظر داشته باشید.

فرصت های بورسیه در دانشگاه آمستردام هلند

Amsterdam Merit Scholarships for Excellent International Students

B6

دانشگاه آمستردام، مقصد اول تحصیل در کشور گل است که ایرانیان زیادی در آن نیز مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه برای رشته های مختلفی در مقطع ارشد، فرصت هایی را معرفی کرده است که مشخصات آن را در زیر مشاهده میکنید.

اگر عاشق تحصیل در هلند ۲۰۱۷ هستید،، این لینک را در نظر بگیرید.

  • آخرین فرصت اپلای: تا آوریل ۲۰۱۷ میلادی
  • شروع ترم: سپتامبر ۲۰۱۷
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • رشته های مورد نظر: آموزش، ارتباطات، اقتصاد و کسب و کار، حقوق: علوم دارویی، روانشناسی، علوم اجتماعی
  • جامعه هدف: کلیه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا
  • میزان بورسیه: سالانه بین ۲ تا ۲۵ هزار یورو بر اساس شرایط داوطلبان واجد شرایط.

برای کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس بورسیه دانشگاه آمستردام هلند که در فهرست برترین دانشگاه های اروپا قرار دارد، مراجعه کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوند سوئد

Lund University’s 350th Jubilee Scholarship

photo_2002-02-02_04-15-19

یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در شمال اروپا، همین دانشگاه LUND بوده که ایرانیان زیادی در چند دهه اخیر از آن دانش آموخته شده اند.

به مناسبت سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه لوند سوئد، تعداد نامحدودی بورسیه تحصیلی به علاقمندان تحصیل در ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه در سال ۲۰۱۷ میلادی ااعطا می شود. کلیه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، واجد شرایط بوده و میبایست شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه لوند را احراز کنند.

  • آخرین فرصت اپلای: ۱۵ فوریه ۲۰۱۷ میلادی
  • ترح تحصیلی: سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

برای کسب اطلاعات بیش­تر به بخش بورسیه دانشگاه معتبر لوند مراجعه کنید. این دانشگاه در فهرست برترین دانشگاه­های اسکاندیناوی و همردیف KTH و اوپسالا قرار دارد. البته برای رشته های کسب و کار و مدیریت نیز، دانشگاه KARLSTAD را فراموش نکنید که بورسیه های خوبی برای مقطع دکترا دارد.

فرصت بورسیه در دانشگاه­های انگلیس

Commonwealth Shared Scholarship Scheme at UK Universities

تحصیل در دانشگاه های انگلیس بسیار گران است و به همین خاطر، فرصت های بورسیه متنوعی که دانشگاه های انگلیسی در سال ۲۰۱۷ اعلام می کنند را همواره در نظر داشته باشید. یکی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید که شرایط خوبی دارد.

  • آخرین مهلت اپلای: ۲۹ مارچ ۲۰۱۷ میلادی
  • شروع ترم: اکتبر ۲۰۱۷
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • تعداد بورسیه: ۲۰۰ عدد
  • مدت زمان بورسیه: یک سال تحصیلی

نکته: در صورتی­که مشتاق به تحصیل در یکی از دانشگاه­های انگلیس هستید، می­توانید به موازات اپلای برای رشته مورد نظر در دانشگاه مقصد، برای این بورسیه نیز اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیش­تر به این نشانی مراجعه کنید.

بورسیه در دانشگاه وست مینستر انگلستان

Westminster Vice-Chancellor’s Scholarships for Developing Country Students

دانشگاه معتبر انگلیس، برای مقطع کارشناسی ارشد، ۴ ماه به شما فرصت داده تا اگر مشتاق به تحصیل رایگان در این دانشگاه هستید، از فرصت دریافت بورس های ارائه شده استفاده کنید.

  • اخرین فرصت اپلای: ۴ می ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • آغاز ترم: سپتامبر ۲۰۱۷
  • متقاضیان، کلیه دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این دانشگاه.

نکته: در صورتی که خواهان تحصیل در این دانشگاه هستید، می­توانید از فرصت بورسیه ارائه شده نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیش­تر به بخش بخش دانلود مدارک بورسیه مراجعه فرمایید.

بورسیه در دانشگاه EPFL

EPFL Excellence Fellowships

این دانشگاه را باید یکی از برترین دانشگاه های اروپا و جهان دانست که خیلی مقصد تحصیلی محبوبی بین دانشجویان ایرانی در قاره سبز محسوب نمی شود. اما به واسطه فرصت های تحصیلی به زبان فرانسوی و رشته های مختلف فنی، می توان از آن به عنون مقصد تحصیلی ارزان و خوب یاد کرد.

  • اخرین مهلت اپلای: ۱۵ آوریل ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • ترم تحصیلی: سپتامبر ۲۰۱۷
  • نکته: دانشگاه معتبر École Polytechnique Fédérale de Lausanne سالانه ۱۶ هزار فرانک سوئیس به علاقمندان به تحصیل رایگان در این دانشگاه پرداخت می­کند. شمار بورسیه­ها محدود و تقاضا برای دریافت بورسیه از این دانشگاه معتبر جهانی زیاد است.

اگر خواهان ارسال مدارک برای این دانشگاه هستید، پاراگراف زیر را به دقت بخوانید:

افرادی که متقاضی این بورس هستند توجه داشته باشند که از فرم آنلاین معرفی شده در لینک زیر استفاده کنند و و در هنگام ثبت نام، گزینه fellowship را کلیک کنند. درخواست نامه­ های الکترونیکی، می بایست از اواسط نوامبر تا ۱۵ ‌ٰژانویه و یا از ۱۶ ژانویه تا ۱۵ آوریل هر سال تکمیل و ارسال شوند. متقاضیان دریافت بورسیه که نیازمند اخذ روادید برای سفر به سوئیس هستند، لازم است تا مدارک خود را برای بررسی شرایط اخذ بورسیه، تا ژانویه هر سال به دانشگاه ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره این فرصت بورسیه در دانشگاه معتبر EPFL ، به بخش بورسیه مراجعه کنید.

فرصت­های بورسیه متنوع در دانشگاه­ های سوئد

Swedish Institute Study Scholarships

سوئد، پاتوق محبوب تحصیلی ایرانیان در سالهای نه چندان دور، اکنون با وجود بورسیه های متنوعی که ارائه می شود، می بایست در دستور کار علاقمندان به تحصیل ارزان در اسکاندیناوی قرار بگیرد. تا چند هفته دیگر فرصت دارید که برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سوئد، مدارک خود را بر اساس اطلاعات مندرج در زیر ارسال کنید.

  • اخرین مهلت اپلای: ۱۰ فوریه ۲۰۱۷ میلادی
  • آغاز ترم تحصیلی: ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • اعطا کننده بورس: Swedish Higher Education Institutions and Swedish Universities
  • تعداد بورسیه: ۳۵۵ مورد

برای کسب اطلاعات تکمیلی به قسمت بورسیه مراجعه کنید. اگر با پرسشی مواجه شدید، قبل از ارسال مدارک، سوال خود را با هماهنگ کننده بورسیه مطرح کنید.

بورسیه در دانشگاه­های فرانسه

ENS International Selection Scholarships

تحصیل در اکثر دانشگاه های فرانسه، ارزان است و شهریه سنگینی بر خلاف انگلیس و سوئد ندارد. اما برای کسانی که دوست دارند از فرصت های بورسیه متنوع در دانشگاه های بین المللی انگلیسی زبان این کشور استفاده کنند، بورسیه ENS انتخاب خوبی خواهد بود.

  • آخرین مهلت اپلای: ۳ فوریه ۲۰۱۷ میلادی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
  • شروع ترم: سپتامبر ۲۰۱۷
  • دانشگاه ارائه دهنده بورس: École Normale Supérieure in Pari
  • تعداد بورس: ۲۰ مورد
  • میزان بورسیه: ماهانه ۱۰۰۰ یورو
  • حداقل شرایط: دارا بودن مدرک کارشناسی و سن کم­تر از ۲۶ سال.

برای کسب اطلاعات بیش­تر درباره فرصت­های بورسیه جدید فرانسه، به قسمت انتخاب بین المللی سایت ENS مراجعه کنید.

منبع: topuniversities
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • لیلا بهمن ۷, ۱۳۹۵

    این معرفی هایی که میکنید خیلی خوبه
    این دانشگاه ماستریخت رو من به دوستم گفتم. کلی خوشحال شد. از این دسته بندی ها جاهای دیگه ندیدم.
    سپاسگزاریم

  • محمد ثیامی بهمن ۷, ۱۳۹۵

    چه نوشتار جالبی. از جناب زمانی تشکر میکنم. راهنمای فوق العاده
    منتظر قسمت های بعدی هستم. به چند تن از دوستان اطلاع دادم.
    خدا خیرتون بده

  • رها اولادی بهمن ۷, ۱۳۹۵

    لیست خوب از یه محقق خوب 🙂
    متشکرم مثل همیشه

  • امین خدابخشی بهمن ۸, ۱۳۹۵

    ببخشید الان چه رشته هایی میشه در سوئد مجانی خوند؟ میشه راهنمایی کنید؟ من همیشه این ها رو میخونم خیلی خوبه.

    • علی زمانی بهمن ۹, ۱۳۹۵

      تنها در مقطع دکترا، امکان تحصیل رایگان با بورس برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به زبان انگلیسی وجود دارد.
      گفتارهای تحصیل در سوئد را مطالعه بفرمایید.

  • سعادتی بهمن ۹, ۱۳۹۵

    ببخشید این KTH بهتره یا اوپسالا? من میخوام مهندسی بخونم. مرددم کدوم رو انتخاب کنم
    مرسی از راهنمایی هاتون.

    • علی زمانی بهمن ۹, ۱۳۹۵

      تحصیل در کلیه رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه سلطنتی استکهلم وجود دارد و به زبان انگلیسی
      اما در دانشگاه معتبر اوپسالا، رشته های علوم انسانی و پزشکی و طبیعی و نظری در دسترس است و رشته فنی آنچنانی ارائه نمی شود.
      انتخاب، بستگی به مقطع تحصیلی شما دارد. اما هر دو در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و فرصت های بورس و تحصیل هر یک نیز قبلا معرفی شده و در روزهای آینده نیز معرفی می شود. برای راهنمایی، از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل و تدریس در این دو دانشگاه نیز می توانید استفاده کنید.
      موفق باشید.

  • سارا اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶

    درود.سپاس از مطالب خوبتون.
    ایا اعطای بورس تحصیلی فقط برای مقطع فوق لیسانس و دکتراست?مقطع لیسانس پذیرش بورس نداره?البته جز ایتالیا,جایی یا دانشگاهی که ژانویه به بعد ددلاین ثبت نامش باشه?ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • علی زمانی اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶

      ممنون از توجه شما
      اعطای بورس فقط مخصوص مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هست. البته در همه جای دنیا، سورس هایی هستند که به دانشجویان کارشناسی هم بورسیه هایی اعطا می کنند که شرایط خاصی دارد و برخی از دانشگاه ها در بخش اسکولارشیپ، شیوه دسترسی به این بورس ها را توضیح می دهند. البته در آلمان به دلیل هزینه پایین تحصیل، بورس برای مقطع کارشناسی به سختی پیدا میشه. مقطع لیسانس تقریبا ادمیشن بورس نداره. شما می توانید دانشگاه های نروژ و اسپانیا و پزتغال هم بررسی کنید. البته همه چیز به رشته و مقطع تحصیلی و کشور مورد نظر و سطح زبان شما ارتباط پیدا میکنه.

  • mohammad خرداد ۲۳, ۱۳۹۷

    ایا برای ارشد حتما باید وثیقه بذارم تافل ۱۰۰ معدل ۱۹ می خوام در هلند کاملا مجانی بخونم

    • علی زمانی خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

      هلند رو اطلاعی ندارم که وثیقه نیاز داره یانه. اما نروژ نیاز داره. اگر بورس کامل بگیرید از جایی، سفارت از شما وثیقه طلب نمیکند

  • Ali خرداد ۲۴, ۱۳۹۷

    سلام. اقای زمانی نمی شه برای ارشد در نروژ با تا فل و رزومه و معدل خوب بورس کامل شد و تمکن مالی نگذاشت

    • علی زمانی خرداد ۲۸, ۱۳۹۷

      سلام
      ارشد نروژ، بورسیه تحصیلی معمولا ندارد و شما باید تمکن مالی قابل عودت را به دانشگاه و سفارت نروژ در تهران ارائه کنید